Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spøkelsesjakt på sykehus

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-08, 14:48   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Hva med de stakkarne (for jeg regner med at det var noen av de også) som ikke trodde at det var spøkelser der, og så kommer et eller annet klarsynt menneske med dype lommer og gjør litt mumbo-jumbo, og poff! så er alle happy. Skal de måtte begynne å bekymre seg for spøkelser også, nå?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 14:52   #22
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.891
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Om folk som sliter med rusproblemer ser og/eller hører mye rart, er vel ikke spøkelser det første jeg tenker på.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:09   #23
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Litt om healeren som sto bak: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/11/06/552999.html

Heldigvis blir de ikke ubetydelige faremomentene ved slik virksomhet tatt opp og belyst i debatten under artikkelen:

Åndeutdrivelse

  • Jeg tror det du driver med er en meget farlig foreteelse. Når det er snakk om ånder så eksisterer de men det et en to typer. Den ene består av Guds engler og representerer det gode og bringer det Gode budskap( som ved Jesu fødsel fex). De andre står beskrevet i Bibelen som demoner og er Djevelens ånder, og det er nok slike du kommer i kontakt med. De er ALLTID onde, og kan til og med besette et menneske. Når slike ånder lager et hus må man søke hjelp fra erfarne kristne som kan be disse forsvinne i Jesu navn. Disse åndene er smarte og kan også forsvinne på andre måter, med hjelp av ex synske. Men disse representerer ikke Gud og tror jeg spiller på Djvelens lag kanskje uten å vite det. Djevelen er listig og kan fremme sine interesser gjennom disse, men det har alltid sin pris til slutt med meget alvorlige koneskvenser for de impliserte som inviterer disse. Jeg vil advare alle som har slike plager i sine hus. Sky disse utdriverne som pesten og søk til kristne kilder istedet. Mitt spørmål er derfor: med hvilken autoritet driver du disse ut?
    Innsendt av: johtar

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:15   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Men TENK om det er ordentlige spøkelser der....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:16   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

:fniser meg gjennom spørsmål og svar:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:32   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus



Jeg tror ikke på slikt. Det jeg tror er at mange mennesker kan føle ting som andre ikke kan. Men ikke fordi det er spøkelser, men fordi vi er forskjellige rett og slett. Det som er normalt for en person trenger ikke være det for en annen. Hjernen virker på forskjellige bevisshetsnivåer, og det finnes mennesker som lever i "drømmetilstander" mens de faktisk er våkne. Da kan man jo i teorien se mye rart, bli bortført av romskip, spøkelser, se framtiden.. u name it. Det som opptar en, pleier man også drømme om. *teori*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:36   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Spøkelsesjakt på sykehus

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Litt om healeren som sto bak: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/11/06/552999.html

Heldigvis blir de ikke ubetydelige faremomentene ved slik virksomhet tatt opp og belyst i debatten under artikkelen:

Åndeutdrivelse

  • Jeg tror det du driver med er en meget farlig foreteelse. Når det er snakk om ånder så eksisterer de men det et en to typer. Den ene består av Guds engler og representerer det gode og bringer det Gode budskap( som ved Jesu fødsel fex). De andre står beskrevet i Bibelen som demoner og er Djevelens ånder, og det er nok slike du kommer i kontakt med. De er ALLTID onde, og kan til og med besette et menneske. Når slike ånder lager et hus må man søke hjelp fra erfarne kristne som kan be disse forsvinne i Jesu navn. Disse åndene er smarte og kan også forsvinne på andre måter, med hjelp av ex synske. Men disse representerer ikke Gud og tror jeg spiller på Djvelens lag kanskje uten å vite det. Djevelen er listig og kan fremme sine interesser gjennom disse, men det har alltid sin pris til slutt med meget alvorlige koneskvenser for de impliserte som inviterer disse. Jeg vil advare alle som har slike plager i sine hus. Sky disse utdriverne som pesten og søk til kristne kilder istedet. Mitt spørmål er derfor: med hvilken autoritet driver du disse ut?
    Innsendt av: johtar

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:41   #28
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.



Jeg tror ikke på slikt. Det jeg tror er at mange mennesker kan føle ting som andre ikke kan. Men ikke fordi det er spøkelser, men fordi vi er forskjellige rett og slett. Det som er normalt for en person trenger ikke være det for en annen. Hjernen virker på forskjellige bevisshetsnivåer, og det finnes mennesker som lever i "drømmetilstander" mens de faktisk er våkne. Da kan man jo i teorien se mye rart, bli bortført av romskip, spøkelser, se framtiden.. u name it. Det som opptar en, pleier man også drømme om. *teori*

Det er godt dokumentert at man kan fremkalle intense religiøse opplevelser gjennom en kombinasjon av narkose og elektriske støt eller magnetfelt mot bestemte deler av hjernen.

http://www.forskning.no/artikler/200.../1139323535.39

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:44   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Eller rus.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:51   #30
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Eller rus.

Eller når man er abstinent.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 16:06   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Merkelige greier. Kanskje det kan ha en sammenheng?

Note-to-self: Vaskehjelp og husrenser er ikke det samme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 16:14   #32
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Merkelige greier. Kanskje det kan ha en sammenheng?

Note-to-self: Vaskehjelp og husrenser er ikke det samme.



Kanskje man trenger en sånn en i morgen tidlig etter at man har fortært mengder med rødvin i kveld. Det er underlig hva hjernen da sikkert kan klare å produsere av spøkelser.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:36   #33
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Note-to-self: Vaskehjelp og husrenser er ikke det samme.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:08   #34
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.


Note-to-self: Vaskehjelp og husrenser er ikke det samme.

Lurt av deg å få avklart det, ettersom du vurderer en karriere innen husrensing.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:14   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Lurt av deg å få avklart det, ettersom du vurderer en karriere innen husrensing.


Jah, herregud, jeg kunne jo gått på DEN smellen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:16   #36
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Eller rus.

Det går jo hånd i hånd med det jeg mener.. noen er smårusa fra naturens side, om man kan si det sånn.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:26   #37
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det er godt dokumentert at man kan fremkalle intense religiøse opplevelser gjennom en kombinasjon av narkose og elektriske støt eller magnetfelt mot bestemte deler av hjernen.

http://www.forskning.no/artikler/200.../1139323535.39

Ja det tviler jeg ikke på et sekund. Men jeg mener at mange ikke trenger gå så hardt til verks for å få dette fremkalt da.

Jeg har drømt helt vanvittige ting i det jeg selv har oppfattet som våken tilstand selv (ligget og slumret hele natten antagelig pga overforekomst av gal type hjernebølger), så vi skal slettes ikke se bort fra at marsboerne kan dukke opp en dag for å kidnappe meg

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:29   #38
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spøkelsesjakt på sykehus

Mauser og jeg er enige ja.. *læresegåleselinkførst*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no