|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?
Jeg gjør det stikk motsatt. Finner jeg den perfekte gave til halv pris, får mottakeren en en flott gave uten at jeg blakker meg. Gaven har da den samme verdien om den selges til redusert pris. Hadde jeg kjøpt den uka før kunne det jo tenkes at det var full pris på den. Er den da mindre verdt uka etter når butikken setter den ned selv om jeg kjøpte til full pris?
![]() |
#2 |
Ekvilist
|
Hvis mottageren ikke er like begeistret for gaven og ønsker å bytte den, så har den vel ikke helt samme verdi? For det er vel ikke så lett å få byttet varer på salg? Jeg for min del har så smått begynt å bytte gaver jeg ikke tror kommer til å bli brukt, etter å ha sett meg lei på at det samler seg ubrukte ting i boder og skap som jeg ikke har hatt samvittighet (eller mulighet) til å bytte. Jeg håper at mottagere av mine gaver gjør det samme.
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Vi har ikke avtalte summer å handle for, men man vet jo sånn ca hvor mye man vil legge i gavene.
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
Jeg føler jeg kjenner de jeg kjøper til nå, det er ikke så mange, at jeg tør kjøpe ting som ikke må kunne byttes. Jeg kjøper også gaver i forholdsvis god tid før jul, og da er det uansett ikke alltid greit å bytte, 2-3 mnd etterpå man har kjøpt gaven liksom. Da vi fikk gaver av alle tanter og onkler ble det mye "ræl" jeg ikke brukte, men jeg føler at mine nære venninner og mine søstre treffer meg ganske godt, og at jeg gjør det samme motsatt. Og ofte har man kanskje luftet litt ift ønsker i forveien og.
![]() |
#5 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Fru Svigerkanin pleier å følge med på salg på ting hun vil kjøpe i julegaver. På den måten får hun råd til ekstra fine ting som hun ellers ikke ville ha kjøpt. Men her er det ikke snakk om noen avtalt pris heller, da.
![]() |
#6 |
frakoblet
|
Jeg kjenner jeg blir litt matt av sånne holdninger. Blitt grinete? Virkelig? Om du får en ting du ønsker deg, så spiller det vel ingen rolle om hun har vært heldig og fått den for et kupp eller betalt full pris? Varen er jo likefullt den samme.
Nå hørte jeg deg helt klart og tydelig i hodet mitt.
![]() |
#7 |
Tåler regn
|
Må si meg enig med Safran her. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|