Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

McCain og Palin sett med norske øyne

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-08, 13:43   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: McCain og Palin sett med norske øyne

Tja. Jeg syns at McCain på mange måter er en typisk amerikansk presidentkandidat. På godt og vondt. Han er "godt voksen", kan og vet mye, men er litt lite profilert. Virker utydelig.

Sarah Palin har jeg skjønt at jeg nok er den eneste i landet som har sansen for. Jeg syns dama er kul. OK, hun mangler litt kunnskap på en del områder, men ærlig talt, en president eller visepresident omgir seg med rådgivere til alt mellom himmel og jord, så min oppfatning er at karisma er vel så viktig som ren kunnskap for en president eller visepresident.

Hun har selvsagt svært konservative oppfatninger, men hun er åpen og ærlig om dem. Inntrykket er at hun er som du ser henne. Og verken mer eller mindre. Da det ble bråk rundt denne gravide datteren så forsvarte hun henne. OK, så var løsningen at datteren og kjæresten gifter seg, konservativt som nå det kan ses, men hun prøvde verken å benekte, skyve under teppet, bortforklare - og heller ikke fordømte hun datteren.

Hun har stått tydelig frem med sine holdninger til temaer som er nevnt før i denne tråden, om abort, om våpen, om skatter og avgifter - og min oppfatning er at hun har brukbar kunnskap og mange meninger om innenriks-politikken, mens utenriks nok er et litt svakere punkt for henne. Det er lettere å være både enig og uenig med en som sier rett ut hva hun mener.

Og så har hun noe ved sitt vesen som gjør at hun blir lagt merke til. Jeg mener, er det noen som husker navnet på visepresidentkandidaten til Obama? Er det noen som aner hva han står for? Hvem han er?

Det som kanskje har vært uheldig for Palin og McCain er at Palin muligens har fått uforholdsmessig mye oppmerksomhet, på bekostning av McCain. Han fremstår som mer utydelig enn henne.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.