Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godteri e.l. man kan lage og gi bort i julegave

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-07, 21:40   #81
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godteri e.l. man kan lage og gi bort i julegave

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja, sterk kaffe laget jeg.

Takk, takk, da skal jeg prøve de. Hvordan blir det hvis jeg utelater cognac'en?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 21:41   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må utelate cognacen siden jeg er gravid, men jeg hadde nok gjort det uansett siden jeg ikke gidder å kjøpe cognac bare pga. noen trøfler. Blir helt sikkert like godt fordet.

Gammel 17-12-07, 21:41   #83
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror det bli bra det også Rypejenta. Vi hadde ikke mye cognac så jeg kjenner egentlig ikke cognacsmaken i våre.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 16:13   #84
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her holder jeg av en plass til Nøttepralinene mine. De pleier å gjøre stor lykke. Evt. så legger jeg dem i årets tråd.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 05-11-08 kl 16:16. Årsak: Feil år.
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 19:03   #85
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg til å lage snop i år også.

Årets tråd? Hvor?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 19:09   #86
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Her holder jeg av en plass til Nøttepralinene mine. De pleier å gjøre stor lykke. Evt. så legger jeg dem i årets tråd.

Tror denne er like aktuell i år også. I allefall her i huset. Tar gjerne oppskrift på nøttepraliner.

Karamell:
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=52706

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 00:12   #87
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøttepraliner:

50 gram smeltet sjokolade
150 gram revet marsipan
100 gram nøttekjerner
2 ss kremfløte

Garnering:
Hvit sjokolade
Sølvkuler

Nøttene risten i ovnen ved 175 grader. Skallet fjernes, deretter hakkes de. Marsipanen rives i den smeltede sjokoladen. Fløten og nøttene blandes inn. Blandingen formes til kuler og dyppes i den hvite sjokoladen v.h.a. to gafler. Pyntes før sjokoladen stivner. Må stå kjølig.

Gammel 06-11-08, 01:30   #88
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

*abbonerer* Mye godt her

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 00:16   #89
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Mmm, her fant jeg det jeg trengte for at jula skal bli fullkommen. Nenne, hva slags nøtter i pralinene dine?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 01:22   #90
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Mmm, her fant jeg det jeg trengte for at jula skal bli fullkommen. Nenne, hva slags nøtter i pralinene dine?

Hasselnøtter. Kos dere!

Gammel 23-12-08, 01:24   #91
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hasselnøtter. Kos dere!

Takker, det skal vi. Må forte meg å lage litt julesnop nå som faren for besnørring er midlertidig over. Håper dere fikk laget masse godter uten oss.

Gammel 23-12-08, 01:29   #92
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Takker, det skal vi. Må forte meg å lage litt julesnop nå som faren for besnørring er midlertidig over. Håper dere fikk laget masse godter uten oss.

Vi tok det på søndag midt i mellom 128 rundstykker og en stor porsjon kakemenn. Det ble både snøballer og diverse marsipankonfekt med og uten sjokoladetrekk.

Gammel 23-12-08, 01:36   #93
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Du er effektiviteten selv, Nenne. :imponert:

Gammel 23-12-08, 01:36   #94
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg laget sånne negerboller i fjor og dyppet de i lys sjokolade etterpå, så de fikk sjokoladetrekk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 01:37   #95
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg laget sånne negerboller i fjor og dyppet de i lys sjokolade etterpå, så de fikk sjokoladetrekk.

Du er ikke mye PK!
Men det hørtes godt ut.

Gammel 23-12-08, 01:39   #96
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er ikke mye PK!
Men det hørtes godt ut.

Hehe. Kunne ikke si sjokoladeboller med sjokoladetrekk vel.
Dessuten mener jeg neger er et positivt ladet ord i denne settingen. Godteri er av mørk art er noe vi alle setter pris på.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 01:41   #97
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hehe. Kunne ikke si sjokoladeboller med sjokoladetrekk vel.
Dessuten mener jeg neger er et positivt ladet ord i denne settingen. Godteri er av mørk art er noe vi alle setter pris på.

Og så integrerte du jo så fint med den lyse sjokoladen.

Gammel 19-12-09, 01:55   #98
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drar fram denne igjen, her er det mye godt.
Jeg har akkurat lagd årets første ladning av Isets snickerskonfekt og skal lage franske brostein i morgen + muligens noe annet.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 01:57   #99
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg lagde sjokoladefudge i dag, med valnøtter. NAM.

Gammel 19-12-09, 02:12   #100
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ja, jeg lagde sjokoladefudge i dag, med valnøtter. NAM.

Oi, er sjokoladefudge godt?
Bør jeg lage det?

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.