Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Burde vi ta hensyn til naboen her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-08, 11:44   #61
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?

Det ElinM, Polyanna, Kasia, Esme, Irma, Lille Ru og muligens flere sa.
:lat:

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:49   #62
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?

Jeg synes det er dårlig gjort å anskaffe katt når man har en nabo som er hyperallergisk mot katter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:52   #63
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Stryk mannen med en bomullsdott en gang i uka, gi katten i katten.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Godt å se at jeg ikke er helt alene om å synes at det er greit å ta litt hensyn...

For å sette det litt på spissen - de som har så sterke allergier at de blir syke av at andre i nabolaget har katter som ikke er på deres eiendom bør kanskje vurdere å flytte et sted hvor man ikke har naboene så tett på? Om man har et sterkt ønske om å ha katt syns jeg ikke en nabo skal være med på å bestemme det så lenge det går an å hindre katten i å komme i kontakt med naboen. Innekatter plager ingen naboer, og Myrsnipa sa jo at nabobarna ikke leker med hennes barn.

Når det er sagt syns jeg ikke utekatter har noe som helst i tettbebygde strøk å gjøre, nettopp fordi det plager naboer, allergiske eller ikke.

Gammel 04-11-08, 11:53   #64
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Når eierene ikke klarer å holde katten borte fra nabokonas eiendeler så er det bedre denne dør liksom?

Så da fortjener katta juling? Det er løsningen, lizzom.
Jeg skjønner at enkelte ser på katter som mindreverdige dyr i forhold til hunder.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:54   #65
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville tatt en prat med naboen.
Ikke minst for å finne ut om hun er hyperallergisk, eller om hun bare reagerer litt om hun har en katt oppi ansiktet.
Det finnes de som uttaler at de omtrent "dør" av å se en katt som i virkligheten reagerer med litt kløe om de har katten oppi ansiktet.

Gammel 04-11-08, 11:59   #66
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Så da fortjener katta juling? Det er løsningen, lizzom.
Jeg skjønner at enkelte ser på katter som mindreverdige dyr i forhold til hunder.

Ikke juling. Men levere den til skadedyrkontrollen?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:00   #67
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg ville tatt en prat med naboen.
Ikke minst for å finne ut om hun er hyperallergisk, eller om hun bare reagerer litt om hun har en katt oppi ansiktet.
Det finnes de som uttaler at de omtrent "dør" av å se en katt som i virkligheten reagerer med litt kløe om de har katten oppi ansiktet.

Det kan være greit å vite.

Husker propell-mannen skulle rensepc-en til min stemor. Hun har 3 innekatter. Propell-mannen er veldig allergisk, typ kan ende med innlegelse etter nærkontakt med katt. Han hadde harddisken stående på arbeidsrommet. Det første han måtte gjøre var å fysisk støvsuge den før han kunne rydde opp i virus og alt annet tull. Likevel reagerte han så mye på harddisken at vi ikke kunne ha den innendørs.

Gammel 04-11-08, 12:07   #68
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke juling. Men levere den til skadedyrkontrollen?

Da hadde skadedyrkontrollen blitt glad. Dessuten var det her snakk om å gi den en behandling den sent ville glemme.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:09   #69
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde tatt hensyn til naboen. Kattene har man ikke kontroll på da de drar dit de vil og aller helst over til nærmeste nabo.
Hva din manns allergi angår så er det grunn nok til å ikke å skaffe seg katt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:23   #70
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde for øvrig ikke satt pris på ubedt besøk av noen som helst slags dyr.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:27   #71
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde for øvrig ikke satt pris på ubedt besøk av noen som helst slags dyr.

Her vi bor tett i tett med eneboliger så har flere skaffet seg katt til andre naboers misnøye. Kattene drar med seg døde mus/fugler inn i andres hage og roter i bed. Bor man tett så bør man ta hensyn til naboen synes jeg.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:27   #72
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i tettbygd strøk, er ikke allergiske. Men katta til naboen som jeg finner overalt innomhus plager vetet av meg. En annen nabo hadde funnet katta på soverommet etter hun hadde vært på helgetur... Skal ikke mer til enn at man lufter ut hjemme, så springer den fordømte katta inn.

*liker ikke katter*

Gammel 04-11-08, 12:31   #73
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me bur godt ute på landet. Ikkje naboer så innmari nærmt. Men allikevel så har me ein to-tre katter som trakker rundt her og tisser og bæsjer overalt. Eg synes ikkje noko om det. Eg har tre unger som leiker overalt her ute og når ein må gå å rense ei 2 mål stor tomt kvar dag før ein kan senda ungane ut, så skjønner vel ein del at me ikkje er så overbegeistra for katter.

I hi sin situasjon hadde eg ikkje skaffa katt. Både av hensyn til nabo og mann. ( og katt )

Gammel 04-11-08, 12:34   #74
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Me bur godt ute på landet. Ikkje naboer så innmari nærmt. Men allikevel så har me ein to-tre katter som trakker rundt her og tisser og bæsjer overalt. Eg synes ikkje noko om det. Eg har tre unger som leiker overalt her ute og når ein må gå å rense ei 2 mål stor tomt kvar dag før ein kan senda ungane ut, så skjønner vel ein del at me ikkje er så overbegeistra for katter.

I hi sin situasjon hadde eg ikkje skaffa katt. Både av hensyn til nabo og mann. ( og katt )

mm... for å ikke glemme den ubrukelige sandkassen..
Jeg er virkelig mot utekatter i tettbygde strøk.

Gammel 04-11-08, 12:38   #75
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me har sandkasse med lokk. Men når kattane strør rundt seg overalt ellers, så hjelper det igrunn ikkje stort.

Gammel 04-11-08, 12:41   #76
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Vi har latt være å skaffe oss katt pga venners allergi, + at en av døtrene er disponert for allergi.

Det betyr mer at venner og venner av dattera kan komme på besøk enn å ha katt, selv om jeg er veldig glad i katter.

samme her!

Gammel 04-11-08, 12:45   #77
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.....................

Sist redigert av Myrsnipa : 14-07-09 kl 22:48.
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 13:01   #78
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Moderat allergisk kan fort bli veldig allergisk. :erfaren:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 13:01   #79
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer ElinM helhjertet + denne:

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Når det er sagt syns jeg ikke utekatter har noe som helst i tettbebygde strøk å gjøre, nettopp fordi det plager naboer, allergiske eller ikke.

Vi liker ikke katter men har tre stykker som henger rundt huset vårt, tisser på lufteventiler osv. Det er utrolig irriterende å bli plaget fordi andre synes katter er fine dyr som må få løpe rundt som de vil. Har man dyr, må man sørge for at de ikke er til sjenanse for andre. Punktum.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Noe av grunnen til at jeg i utgangspunktet ikke var veldig villig til å ta nabohensyn var at hun har en tendens til å dramatisere sine lidelser. Jeg vet ikke om hun faktisk er hyperallergisk eller bare bruker begrepet feil.

Hvis hun er hyperallergisk er det ikke så rart om hun dramatiserer, for det må da være et kjempeproblem i hverdagen. Så lenge du ikke vet, får du ta hensyn til det hun sier, synes jeg.

Men skal dette være en inne- eller utekatt?

Gammel 04-11-08, 13:02   #80
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Dog....HVIS middelet virker som det skal, så er det jo uproblematisk for alle. Allergimessig i hvert fall.

Det sto vel at middelet hjelper for rundt 97 %. Da kan man vel ganske sikkert regne med at det er den hyperallergiske delen av befolkningen det ikke hjelper mot.

Jeg har sympati med det at dere ikke er helt sikre på hva hun egentlig legger i begrepet "hyperallergisk" altså. Jeg for min del har svart ut i fra at hun faktisk er det. Jeg ville sikkert ikke tatt like mye hensyn til en nabo som bare var moderat allergisk mot katt (slik jeg selv er).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.