Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du pen håndskrift?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 14:19   #81
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du pen håndskrift?

Nei, slett ikke. Slurvete. Som så mange andre her, skriver jeg alt for lite for hånd.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 11-05-10 kl 11:08.
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 14:28   #82
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Oi, det er kjempelenge siden jeg har sett håndskriften din. Pleide vi å ha såpass lik håndskrift forresten?

Jeg tror ikke den ser så lik ut i lengre tekster - du skriver jevnere, min ser enda mer hakkete ut når man ser flere linjer sammen.

Gammel 31-10-08, 14:32   #83
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, grei nok?

Sist redigert av Anne : 17-01-10 kl 18:01.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 14:41   #84
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mja. Jeg synes den er rufsepen. Så veldig leselig er den ikke nødvendigvis. Men jeg er glad i den likevel. (Skrekkelig bildekvalitet.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 14:41   #85
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kanskje jeg må revurdere min egen håndskrift, for her er det mange som sier de skriver stygt men som har håndskrifter jeg syns er helt greie.

Gammel 31-10-08, 14:43   #86
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk flere varianter av håndskrift, alt etter hvilken type skriveredskap jeg har, og hvor fort jeg gjør det.
Jeg får ikke lagt inn, for jeg aner ikke hvordan jeg scanner.

Håndskrift var forresten innmari vanskelig å taste, og har dessuten fem konsonanter på rad.

Gammel 31-10-08, 14:49   #87
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg tror kanskje jeg må revurdere min egen håndskrift, for her er det mange som sier de skriver stygt men som har håndskrifter jeg syns er helt greie.

Jeg skriver "helt greit", men jeg synes ikke jeg har pen håndskrift. Som i estetisk pen, altså, ikke som i "leselig og tydelig nok".

Håndskrift var forresten innmari vanskelig å taste, og har dessuten fem konsonanter på rad.

Gammel 31-10-08, 14:54   #88
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Tja, grei nok?

Haha! Ja, pen. Men du har jo ikke skjønt hva man skulle skrive

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 14:55   #89
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ja, skriver pent.
Det går på perfeksjonisme, men har blitt litt bedre. Tidligere måtte jeg kaste hele siden om jeg nederst på en A4 side hadde skrevet feil, og ikke hadde korrekturlakk etc. Da var det nok bare å begynne på nytt.

Støtter denne. I tillegg kladdet jeg kladdeboken for senere føre inn i en annen kladdebok. Ble nok preget av denne episoden: Heimkunnskapsprøve i 8 klasse, lik sum som frøken sin yndlingselev, men lavere karakter pga håndskriften.

Nå sverger jeg til pilot G-2 07 penner, og har da en skrift type jeg er fornøyd med. Heldigvis kladder jeg ikke kladdebøker lenger, man vokser da slike nederlag av seg.

Gammel 31-10-08, 15:12   #90
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, jeg synes ikke at jeg har spesielt pen eller veldig stygg håndskrift da, langt i fra de som har sånn ordentlig copperplate-stil

Gammel 31-10-08, 16:29   #91
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Tja, grei nok?

Den var fin.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 16:46   #92
Potnia
Stoiker

Potnia sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Potnia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg synes ikke det. Jeg har skrevet så mye fort i mitt liv at jeg synes håndskriften min er ødelagt, men får likevel kommentarer på at jeg skriver pent.

Potnia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 18:45   #93
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Haha! Ja, pen. Men du har jo ikke skjønt hva man skulle skrive

Har ikke lest hele tråden, nei

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Den var fin.

Takk!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 18:48   #94
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg har det for travelt til å skrive pent. Heldigvis for elevene mine får de kommentarer på prøver og stiler digitalt. Når jeg skriver på tavla må jeg veldig ofte enten lese det som står der for at elevene skal forstå, eller skrive alt på nytt.

Gammel 31-10-08, 18:52   #95
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter som dataalderen inntok heimen, så ser jeg at håndskriften har blitt styggere. Jeg er rett og slett ikke vant til å skrive for hånd lenger. Men ja; jeg har alltid fått høre at jeg har fin håndskrift, så jeg tror ikke den er så ille likevel.

Gammel 31-10-08, 18:53   #96
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange mener at jeg skriver pent, men jeg synes ikke det. Jeg husker fra ungdomsskolen, da fikk jeg alltid M-, fordi: "Christian skriver penere enn deg"

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 21:27   #97
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Viss jeg bruker godt tid, men det er sjelden jeg har god tid når jeg skriver ned noe, og da blir det ganske fælt.

Gammel 31-10-08, 21:34   #98
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver sånn midt på treet pent - helt greit til å være venstrehendt. Og så er jeg glad for at jeg ikke lenger har 8-timers skoleeksamener i eninga, for da hadde krampa tatt meg faderlig fort.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 21:39   #99
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja jeg har en pen håndskrift hvis jeg har et skriveredskap som passer meg. Liker bic-penner. Men burde ha en fin håndskrift også etter to år med tegning form og farge, et år med teknisk tegning, og nitidig trening på calligrafi et år jeg hadde lite å gjøre. Jeg er glad i å skrive. Nå er det veldig sjelden jeg skriver noe for hånd da. Jeg har fått pc.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 12:00   #100
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Scanneren gav jeg litt opp - men webkamera har vi da...

Jeg kan vel innse at PEN er vel ikke helt riktig definisjon. Men lesbar i det minste.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 105819.jpg (172,0 KB, 33 visninger)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.