Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff: Smaker du selv på alt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Smaker du på alt?
Ja jeg smaker alltid på all mat 38 35,85%
Ja hvis det ikke ser for ekkelt ut 47 44,34%
Nei jeg holder meg til mat jeg liker/mat som ser innbydende ut 16 15,09%
Nei jeg er kresen og liker ikke å prøve nye ting 5 4,72%
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-08, 17:56   #41
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?

Både mannen og jeg smaker på alt. Jeg vet jo ikke om det har noe å si mth til barna, men de er heller ikke redde for å smake på nye ting. I sommer spiste de både frosk (!) og snegler, og rakfisk spiser de også begge to. Men de er ikke så forsiktige av seg på andre måter heller (nye steder, nye mennesker) - kanskje det er en sammenheng?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:00   #42
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg har blitt mye flinkere og smaker med åpent sinn på mye mer enn det jeg har gjort før.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:05   #43
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, alt som vi i vesten kaller mat.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:28   #44
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Etter at ungene kom, ja. Jeg har lært meg å like både laks og brokkoli. Erter er jeg på god vei med.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:33   #45
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Etter at ungene kom, ja. Jeg har lært meg å like både laks og brokkoli. Erter er jeg på god vei med.

Laks og brokkoli.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:38   #46
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Laks og brokkoli.

Laks er nydelig ja. Brokkoli går an. Erter strever jeg hardt med.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:39   #47
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Laks og brokkoli.

Ja!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:44   #48
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen MÅ smake på noe som helst her i huset.

Oppfordre og lokke,ja - men å tvinge i barn mat? Nevvahhh.

Gammel 30-10-08, 19:33   #49
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg smaker på alt. Kan ikke komme på en eneste ting jeg ikke liker egensmaken til. Men jeg tvinger ikke barna eller voksne gjester til å smake på alt!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 22:34   #50
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg smaker på det meste, men ikke alt. Jeg oppmuntrer LilleVenn til å smake på nye ting, men tvinger/presser henne ikke.

Jeg er også så uhøflig at jeg ikke spiser mat jeg misliker om jeg får det servert.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 22:40   #51
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror nok ikke jeg smaker på alt, nei. Noen privilegier skal det da følge med å bli voksen.

Gammel 30-10-08, 23:36   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg tror nok ikke jeg smaker på alt, nei. Noen privilegier skal det da følge med å bli voksen.

Det, og å slippe å gå på ski.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 23:37   #53
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg smaker på alt og liker det aller meste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 23:37   #54
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det, og å slippe å gå på ski.

Now we're talking!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 23:49   #55
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg smaker på alt, men spiser ikke nødvendigvis opp. Hade jeg fått servert lungemos eller blodpudding, skulle jeg nok for syns skyld tatt en bit, men for syns skyld også latt mesteparten ligge igjen på tallerknen.

Gammel 30-10-08, 23:56   #56
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei. Jeg smaker ikke på blodpuddig, snegler og annen litt småsær mat. Jeg krever heller ikke at barna skal smake på alt mulig rart, men når det er ting jeg vet at de liker eller har spist før, gjelder regelen om å smake. Det utvises dog skjønn her, det er sant.

Jeg fikk forresten fnatt her for noen år siden da min godt voksne venninne fortalte at hun aldri hadde smakt reker. Hun bare likte det ikke, mente hun. Jeg merker at jeg blir litt småsvett av sånt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 00:09   #57
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg smaker på det meste så lenge jeg tåler (er allergisk mot bl.a. skalldyr) og det ikke ser eller lukter alt for ekkelt.

Ting jeg har holdt meg unna er smalahove, tunge, lungemos og blodpudding. Lutefisk har jeg smakt men det syns jeg smakte py.
Rakfisk har jeg og smakt og det syns jeg er godt.

Er jevnt over lite kresen i matveien, men er det noe jeg ikke liker så tvinger jeg det ikke i meg.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 00:11   #58
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Bever? Hvor kom det fra?

Det har en helt konkret årsak. Jeg hadde en helt skrekkelig drøm da jeg var nygravid og kvalm for nærmere 23 år siden. Jeg drømte at jeg var på kafe og fikk servert et digert fat med grått skjelvende beverkjøtt.
Jeg grøsser ennå!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 10:29   #59
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Nei. Jeg smaker ikke på blodpuddig, snegler og annen litt småsær mat.
(...)
Jeg fikk forresten fnatt her for noen år siden da min godt voksne venninne fortalte at hun aldri hadde smakt reker. Hun bare likte det ikke, mente hun. Jeg merker at jeg blir litt småsvett av sånt.

Unnskyld, men - er det virkelig så stor forskjell på snegler og reker at du blir "småsvett" av at noen ikke vil spise det ene, mens du selv nevner det som en selvfølge at du ikke vil spise det andre? Små bløtdyr med skall, liksom? (Jeg har ingen problemer med at folk ikke har lyst til å prøve snegler, altså, men da synes jeg vel man også burde forstå at andre kan ha motvilje mot å prøve reker.)

Gammel 31-10-08, 11:00   #60
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Nei. Jeg smaker ikke på blodpuddig, snegler og annen litt småsær mat. Jeg krever heller ikke at barna skal smake på alt mulig rart, men når det er ting jeg vet at de liker eller har spist før, gjelder regelen om å smake. Det utvises dog skjønn her, det er sant.

Hva som er så sært med blodpudding da? Og jeg skjønner ikke at du får fnatt av at noen ikke vil smake på reker, det er da akkurat det samme som at du ikke vil smake på blodpudding, snegler og annen småsær mat som du kaller det. Det som er sært for deg er jo ikke sikkert er så sært for andre og motsatt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.