Sv: Hva er dine "laster" i matveien?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Er denne kokesjokoladen en av de som betraktes som "sunne"?

Nei.
Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.
Blodprøver viser ikkje heile tilstanden til kroppen, og det er klart at eit veldig overvektig menneske vil ha store helsegevinstar av vektreduksjon. Du kan ikkje automatisk konkludere med at høgfeitt/karbolaust er sunt fordi overvektige (som går ned i vekt) får helsegevinstar av det. Den forskinga eg har sett frårådar normalvektige å leve atkins/høgfeitt/karbolaust.
Eg synest grønnsaker er heilt essensielt i eit kosthold, og meiner at fiberet frå lite-/ubehandla kornprodukt er viktig. Korleis kan du meine at korn er ei nyare matvare for menneska enn rømme, bacon, fetaost, biola og smør?
Vi er nok bare uenige, og det er jo helt greit. Ifølge steinalderkostholdet er jo også melkeprodukter en unødvendig matvaregruppe, men jeg mener ost, rømme, smør og lignende er sunnere enn korn, som jeg mener vi ikke trenger i det hele tatt.
Atkins er ikke karboløst. Ville bare nevne det siden det ser ut til at du har den oppfatningen. Atkins begynner på 20 gram karbo daglig i to uker, og så øker karbene gradvis til man har et kosthold ganske likt Fedon.