Sv: McCain eller Obama ?
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Jeg synes ikke at republikanere per definisjon er dumme.
Men jeg tenker at demokratene ikke er like hissige på våpen, krig og hardt-mot-hardt taktikk. Du mener at det ikke er riktig?
Sa jeg at jeg mente at det ikke er riktig?
Jeg bare flirer litt over den generelle forenklingen av amerikansk politikk og presidentkandidater.
Når jeg leser diskusjoner som denne så får jeg inntrykk at alt som ikke er demokratisk automatisk er farlig og ille, og at republikanske kandidater per definisjon er gamle, halvdebile idioter som mer enn gjerne sprenger halve verden bare for å få et par dollar ekstra i lomma og/eller statskassa.
Samtidig er demokratene nærmest helgener, og (for å sitere noen andre på forum her) Obama er den neste Messias som bare vil verden godt, og omgjør Amerika til en diger lysfontene.
Jeg tror ikke at Bush er halvdebil og totalt kunnskapsløs dust som har ødelagt verden heller, og at verden hadde tatt en helt annen retning om det var Al Gore som ble valgt i stedet for han.
Jeg tør faktisk påstå at vi ikke kommer til å se så store forskjeller i hvem som styrer dette landet som folk flest tydeligvis tror.
: oppsummerer: