|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tid
Slik jeg ser det er det ingen som forsøker å drite ut noe som helst. Om du er veldig redd for sopp og råte, så er den aller beste løsningen og ha et lukket kabinett med 4 vegger og unngå vann rett på vegg. Jeg tror ikke du kan holde sopp og råte unna med kun vasking, vannet går uansett gjennom fugene og inn på membranen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidVi har heller ikke dusjkabinett, og vi spyler veggene hver gang vi dusjer. Visste ikke at var lurere med kabinett jeg. Rørleggerkameraten vår hater kabinett for man får dem aldri helt ren.
|
|
|
#23 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidUhm, vi valgte dusjnisje med fliser, kan ikke fordra å stå lukket inne i kabinett, da skal det være stort for at jeg ikke får klaus.
|
|
|
#24 |
|
Protonterapeut
|
Ja, du bør spyle over det så det ikke sitter shamporester etc. igjen.
|
|
|
#25 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidDampsteamer hjelper ikke i dusjen. Der må det skuring til.
|
|
|
#26 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidJeg skurer flisene med jif skurekrem en gang i blant. Ellers sprayer jeg på jif baderom og skyller.
|
|
|
#27 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidFamilien min er tungt belasta på rørleggarfronten og har lang fartstid (snart 30 år), og eg har aldri høyrt om råte eller sopp i dusjnisjer med fliser. Eit lukka kabinett med avløp direkte i sluk er absolut å foretrekke der det er baderomsplater, trevegger og andre mindre smarte løysingar.
|
|
|
#28 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidNår det gjelder vask av fliser, så har eg ingen råd. Dei lyse fugene på golvet måtte skrubbast med neglekost for å få fram rett farge.
|
|
|
#29 |
|
© All rights reserved
|
Du får ringe rørleggeren som fikset badet vårt, så får du høre noe annet. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidDet er et eller annet som man kan smøre flisene og fugene inn med en gang de er tørre for å hindre at de tar til seg så mye skit, i tillegg så gjør det at vannet ikke trekker så mye inn i fugene. Aner dessverre ikke hva det heter. Sikkert en eller annen slags bonevoks. Men skure tror jeg nok du må. Da ville jeg gått for en god skurekost fra Jordan eller lignende. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidNår vi bygde nå valgte vi flisløsningen dere har på begge bad Divine. Etter den nye våtromsnormen kom tror jeg det går helt bra, det sa rørleggeren vår også. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
© All rights reserved
|
Meget mulig, det var ikke gjort av oss. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidDet er jo forskjell på flisekvaliteten også. Noen fliser suger fortere til seg vann enn andre (og det er blitt meg fortalt at dette er de billigste).
|
|
|
#35 |
|
© All rights reserved
|
Suger fliser vann? Jeg trodde det kun var fugene, jeg. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidJeg ville ikke ha bekymret meg så mye, jeg. |
|
|
|
#37 |
|
Protonterapeut
|
Eller høre med fjåttene som fikset vårt, vel og merke for tidligere eier. Det var et eller annet firma.
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidEcover kalkfjerner på sprayflaske fungerer veldig bra på vanlige badekar og i dusjkabinett. Jeg vet ikke hvordan den er på fliser, men jeg vil tro at den kan brukes. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Membranen er under flisene og blir ikke slitt.
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan holde nye fliser på bad rene til enhver tidVi har aldri hatt dusjkabinett, og har pusset opp 9 bad. Det viktigste er å sørge for at membranen blir lagt fagmessig.
|
![]() |
|
|