|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Spleising på gaver - single betaler mindre? | |||
Ja, jeg synes single skal betale mindre enn par |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 19,57% |
Ja, jeg synes single skal betale halvparten av det par betaler |
41 | 29,71% |
Nei, jeg synes det skal deles likt uavhengig om man er par eller ikke |
35 | 25,36% |
Man kan betale etter evne - betale det man føler man har råd til |
17 | 12,32% |
Annet - hva? |
18 | 13,04% |
Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Det er sösknene og moren som kjöper gaven, synes jeg. Noen av dem har en partner, men so what? Nei, man deler likt. Eller betaler etter evne, men en generell rabatt til dem som er single, synes jeg er latterlig. Da skulle mannen min og jeg betalt singlepris i alle fall. Jeg er jo hjemmevaerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Fnis. Noen er bitre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Ikke fordommer, aC. Erfaringsbaserte antagelser.
![]() |
#84 |
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Jeg kaster stein i glasshus siden min far har måttet trå svært støttende til for sin yngste datter, men tja. Jeg lurer på (tror) at dette er en slags myte (dvs, jeg håper!), og at det bare er veldig lettere å se alle de gangene yngre søsken (eller søsken generelt) får hjelp enn når en selv får det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Passiv
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Det var ikke ment alvorlig fra min side, altså. Vi, dvs jeg, lillebror og lille-fostersøster, har blitt behandlet ganske likt av forendrene våre, tror jeg. Men jeg har definitivt lagt mest i gavepotten ved spleising, ja. :dumsnillogikkesåveldigbitter: |
![]() |
![]() |
#89 |
Passiv
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Fnis. |
![]() |
![]() |
#90 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?
![]() |
#91 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Nja, det er jo ikke rart om det finnes en viss overrepresantasjon av attpåklatter som faller i den kategorien. De har både storesøsken og foreldre til å passe på, det er lett å gå inn i "minstemann"rollen, de er gjerne den siste som blir boende hjemme hos foreldre som kanskje er litt nostalgiske over en fase som straks er over.
![]() |
#93 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn sett er jeg glad at mine minste er tvillinger. Er ikke like lett å være nostalgisk og dullete når det er to av dem.
![]() |
#95 |
Passiv
|
Vi delte ca på tre da vi kjøpte gaver til foreldrene våre for et par år tilbake. I tillegg var en ekstra flott middag en del av gaven, men da betalte jeg og mannen en god del mer - siden vi tross alt er to voksne og tre barn, mens lillesøster er bare en. Den tredje søsteren vår kunne ikke være med på den festen. |
![]() |
![]() |
#96 |
Pauset
Hvor: Barteby
Jeg tror faktisk ikke det er så helt forskjellig jeg. Å belønne ønsket adferd, være konsekvent osv er ikke så veldig dumt å ha med i bagasjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
madmanized
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Notert...
![]() |
![]() |
#98 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Åh herregud, sånne folk får jeg flass av. Klart mange barnløse kan uttale seg og faktisk følge opp meningene sine når de en gang får barn, men når de er direkte belærende overfor de med barn, på en usympatisk måte, blir jeg forbanna. Har vært borti sånt selv, og jeg gleder meg også til den dagen de får barn. Jeg gleder meg spesielt til den dagen svogeren min blir pappa.
![]() |
#99 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik har det vært i vår vennegjeng også.
![]() |
#100 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?I familien til mannen er det teknisk umulig å kjøpe spleisegaver. Attpåklatter, stesøsken, halvsøsken, enorme inntekstforskjeller ...... you name it. Det er uendelig mange kilder til konflikter.
![]() |
![]() |
|
|