Sv: Gavespleising - single betaler mindre?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
? I noen familier kjøper den single onkelen gaver til både barna og foreldrene deres, så det stemmer vel ikke alltid at par kjøper dobbelt så mange gaver som single?
Sånn var det for meg som singel. Jeg gav da mange flere gaver enn jeg fikk i retur. Gaver var et stort "tapsprosjekt" om en ser slik på det. Jeg hadde gifte søsken med barn og var selv singel.
Med mann og svigerfamilie ble det noen flere å kjøpe til, men det ble jo flre givere også. Netto flyten ble da mer i "min enhets" favør. Da mine nieser og bevøer ble eldre og jeg selv fikk mann og barn.
I en famile med 3 søsken. A, B og C er A og B gift og har 2 barn hver. C er singel.
As famile teller 4, Bs teller 4 og C teller 1. Når C har bursdag motar C gaver fra As famile og Bs famile. Men C må kjøpe 8 pakker til disse. Det er ikke så interessant hvor mange As svigerfamile inkluderer om en ser slik på det.
Når det er sagt er jeg ikke så opptatt av at man må gi og få helt likt, men når det argumenteres at par har så mange flere å gi til så blir det jo helt koko.
|