|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen? | |||
| Ja |
|
52 | 24,41% |
| Nei |
|
153 | 71,83% |
| Annet |
|
8 | 3,76% |
| Deltakere: 213. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Her er det nærmest forbløffende å ikke ha lappen. Kjenner en eneste som ikke har det, og han blir omtrent presentert sånn. "Du vet han Pål, som er gift med Trine. Han som ikke har lappen..."
|
|
|
#42 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Synes ikke man kan forvente at alle over 20 har lappen.
|
|
|
#43 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Morsomt, som mange av dere påpeker så er det en forskjell på meg og mannen, og det er at han er vokst opp langt ute på landet. Et sted der alle har lappen, fordi man må ha det for å komme seg noe sted. Så han forventer det, og synes det er "normalen". (På tross av at han vet at jeg bla. ikke har lappen.) Mens jeg er vokst opp midt i en liten by, og flyttet tidlig sentralt i Oslo, og har aldri hatt behov for lappen. Jeg har bevisst prioritert det vekk også, jeg vil ikke ha lappen. (Jeg har forresten aldri vært avhengig av, eller forventet, å bli kjørt noe sted, da hadde nok jeg også tatt lappen.)
|
|
|
#44 |
|
Etylbarbital
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?
Jeg er usikker på om jeg synes det er mest irriterende at folk uten lappen forventer å bli kjørt rundt eller om jeg synes det er mer irriterende at folk ikke har ryggrad nok til å si nei.
|
|
|
#45 |
|
Stadig underveis
Ja det er forsåvidt et poeng.
|
|
|
#46 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Oslo-jente uten lappen her. I min vennekrets var flertallet lappenløse til vi bikket 30. Nå tynnes det i rekkene, og jeg tenker på å snart sette en dato for når jeg skal begynne å jobbe med saken. Som dere skjønner er jeg kjempeutålmodig etter å få det gjort.
|
|
|
#47 |
|
Bedreviter
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Mener du "forvente" som i "det er sansynlig", så vil jeg si ja. Jeg tror flertallet av 20-åringer har lappen. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Enig. Det er jo bare å si nei. Jeg kjører gjerne rundt på venner og familie, men de pleier å betale bensin eller gjøre andre tjenester tilbake. Alle gir og tar på hver sin måte. Jeg har lappen men ikke egen bil, og siden mannen bruker bilen til jobb er jeg uten bil på dagtid, og da blir det ofte til at ei venninne henter meg om vi skal noe sammen. Men jeg forventer det ikke, og hun insisterer ofte på det selv. Hadde noen av mine venner begynt å forlange/ta det som en absolutt selvfølge å bli hentet/levert hit og dit, hadde jeg vært litt mer tilbakeholden.
|
|
|
#49 |
|
Bedreviter
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Og for de som vil ha konkrete tall, så har selvsagt ssb.no en tabell på dette også. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Nei det synes jeg ikke. Tok selv lappen for 5 år siden. Da var jeg over 30 år.
|
|
|
#51 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Jeg har ikke lappen enda (26 år), men skal ta den nå i løpet av høsten/vinteren. Flere av mine venner som heller ikke har. Men vi bor alle i Oslo, ja.
|
|
|
#52 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#53 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
Re: Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Mannen mener jo at man bør kunne forvente det as in alle bør ha det, ikke sånn forvente ut fra et statistisk/sannsynlig grunnlag.
|
|
|
#54 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Re: Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?
Ok. Da har jeg stemt.
|
|
|
#55 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Troms
![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Nei, man kan vel ikke forvente det.
|
|
|
#56 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Jeg forventer at personen har lappen ja, men da tenker jeg statistisk.
|
|
|
#57 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Jeg tok ikke lappen för jeg var 28. Naa er jeg 12 aar eldre, og maa nok ta den igjen hvis jeg skulle funnet paa aa sette meg bak rattet i en bil. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Forvente...
-gurgle Sist redigert av gurgle : 17-10-08 kl 12:37. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Jeg vet ikke hva jeg skal svare. Nei, man kan ikke forvente det, som i å ta det for gitt at alle har det. Det er ikke et krav fra samfunnet. Når det er sagt, så forventer jeg personlig som regel at alle voksne mennesker jeg treffer har lappen. Det er basert på erfaring, jeg blir litt overrasket når jeg treffer folk som ikke har lappen. Det er en annen type forventning. |
|
|
|
![]() |
|
|