|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?jeg vasker hver dag, minimum 2 maskiner hver dag! Sånner det å ha storfamilie....Nå står vaskemaskin med større kapasitet høyest på ønskelista!!
gutt 1995, jente 1996, jente 1998, jente 2002, gutt 2005 og jente 2009 Sist redigert av 5barnsmor : 16-10-08 kl 16:30. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?Tja, vaskemaskina går for andre gang i dag. Vasker ikke hver dag, men gjerne flere maskiner de dagene jeg vasker klær. Blir nok i hvert fall en maskin daglig i snitt. Vi er to voksne og to barn (11 og 13).
|
|
|
#23 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Er det bare meg?Her går det ofte! Har en som tisser på seg om nattan, og da blir det brått både dyne og alt som skal vaskes, pluss vi bruker mye ulltøy.
|
|
|
#24 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?Jeg har stor vaskemaskin -den tar 8 kg tøy, og det er jeg veldig glad for |
|
|
|
|
|
#25 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Er det bare meg?Vasker minst en maskin om dagen. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?
Vi er flere Blondie og sjugger...
|
|
|
|
#27 |
|
Sviiisj!!
|
He he, det har nok barnehage-"tanta" rett i. Det er ingenting som sliter så mye på vaskemaskiner som sand, visttnok. Men man kan jo spyle det litt i badekaret el.l. av og til. Det er jo ikke noe poeng i at det skal være gullende rent, all den tid det blir så fort skittent igjen.
|
|
|
#28 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Er det bare meg?Vi er fem, og maskinen har som oftest en hviledag i uken. Jeg vasker ikke klær bare fordi de er brukt, de må være skitne/flekkete også.
|
|
|
|
#29 |
|
Glad
|
Sv: Er det bare meg?Jeg vasker mellom 4 og 10 maskiner per uke. Og da stort sett i helgene. Vi er to voksne og ett barnehagebarn.
|
|
|
#30 |
|
ctrl+z
|
Kremt... Vi var uten vaskemaskin i tre uker og vi manglet ikke klær.
|
|
|
#31 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det bare meg?En maskin for dagen? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det bare meg?Ja, sånn gjennomsnittlig blir det nok hver dag. Av og til et par dager pause, men så må vi vaske flere maskiner på én dag. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Javel
|
Sv: Er det bare meg?Vasker ikke klær hver dag nei, her går maskinen 1-2 dager i uka. Men da vasker jeg 2-4 maskiner per dag. Så det går vel ca 1 med hvitt, en med kokevask, en med rødt/rosa, en med lyse farger og 3-4 med mørke farger i uka. Men istedenfor å ta en hver dag så samler jeg opp litt.
|
|
|
|
#34 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?Vi er også en voksen og 2 barn, her går vaskamaskin ofte gjerne flere ganger om dagen. Prøver å samle opp så jeg tar vasken over to dager, men siste uka så har det vært klin umulig
|
|
|
|
#35 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?Jeg synes at vi vasker mye klær. Vi vasker ikke under 9 maskiner i uka. Vi er to voksne som trener flere ganger i uka, og i tillegg har vi to barn som sjeldent kan bruke klærne mer enn en dag. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Leser
|
Sv: Er det bare meg?Jeg vet ikke hvor mye vi vasker gjennomsnittlig. Vi bruker som regel å vaske ingenting lenge, så begynner jeg å gå i skjørt, mannen i sjorte og da må vi til pers. (Så lenge vi har nok rene klær går jeg i bukse og mannen i t-sjorte.) Og da vasker vi minumum en om dagen, tre maskiner på helgedagene og så når alt er rent slutter vi å vaske ...
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 17-10-08 kl 00:43. Årsak: litt mer forståelig nå. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?Eg vasker alt for ofte, eg går ut frå at eg bør senka krava etter kvart. Maskinen går kvar dag, me er to vaksne og ein unge.
|
|
|
#38 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Er det bare meg?Gjennomsnittlig blir det nok en maskin om dagen. Delvis fordi vi har to bleiebarn som vaskes med kluter, så det blir mye kokvask. Men også fordi det er mye gulp, snørr og annet gørr som klines ut over barn og voksne i løpet av en dag.
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det bare meg?Det går vel en 5-6 runder hver uke. Som regel vasker jeg i helgene. Men da går maskinen nesten i ett. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
flisespikker
|
Det synes jeg var ofte, jeg. Vi er mer på 1-2 ganger i løpet av sesongen.
|
![]() |
|
|