|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#45 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne ting å by gjesterSalte pinner. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
By the Sea
|
Sv: Sunne ting å by gjester
Lemon curd.
|
|
|
#47 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne ting å by gjesterJeg klarte å tilpasse en oppskrift på bananbrød slik at den ble enda grovere og inneholdt nøtter og frukt, og har brukt den som mellommåltid en stund. Den burde være godkjent? Jeg pleier å ha pakker med 5 skiver stående i fryseren, slik at jeg kan spise 1 skive pr. dag. Kanskje en løsning for deg? |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Maldonsalt.
|
|
|
#49 |
|
Har fått viljen sin
|
Jeg kan spise bare scones. Gjestene kan spise scones med lemon curd |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#51 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Sunne ting å by gjesterJeg slår et slag for serveringsfrie besøk. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Audacious
|
Sv: Sunne ting å by gjesterLemon curd er nydelig! Men jeg er skeptisk til lemon curd på GROVE scones, og på fine scones - da kan du like gjerne spise en kake. Det har ganske god holdbarhet. Litt skeptisk til frysing, dog. Ser for meg at det kan bli kornete.
|
|
|
#53 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Sunne ting å by gjesterJeg synes ikke du trenger å ha besøk. Du kan sitte å mugne med en kålrotbit (helst en gammel som ikke knaser) mens vennene dine går til andre som ikke tenker så mye på hva de skal servere. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Audacious
|
Sv: Sunne ting å by gjesterJeg kommer på besøk, men bare hvis du har nylaget lemon curd. Som for øvrig er utrolig mye mer jobb å lage enn å steke vafler. Og du kan sitte og steke vafler ved spisebordet, mens noen sitter og holder på veslejenta i sofaen.
|
|
|
#56 |
|
*_*
|
Det hadde jeg gjort, om det ikke var jeg som hadde lagt den ut. Det er nesten like kjapt å lage scones på den måten, som det er å lage seg en skål frokostblanding med melk. Og så er det jo ferskt bakverk, selvom det ikke er gjærbakst, og det skal man ikke kimse av.
|
|
|
|
#57 |
|
Travelt opptatt
|
Har du ikke sett pannekaker i kjøle- eller frysedisken? Veldig vanlig i Sverige ihvertfall. Lunkes noen minutter i ovnen, spises med hva som helst. Kan også laget hur grova som helst.
|
|
|
#58 |
|
saftig
|
Jeg er sulten!
|
|
|
#59 |
|
*_*
|
Jeg setter den på fullt (250 grader), men den rekker aldri å bli så varm før jeg setter de i ovnen.
|
|
![]() |
|
|