Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-08, 10:01   #1
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Med tanke på hvilke bilder som ble brukt i pressen, og hvilke som ble utelatt, er det jo tydelig hvilken vinkling saken skulle ha.

Ingen tvil om det, nei.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg fikk en god dose pepper da jeg var forsiktig med å dra fram rasismekortet i debatten vi hadde på FP som følge av feilvurderingen som ble gjort av ambulansesjåførene. Jeg synes det som skjedde var svært alvorlig, jeg er en person som er oppriktig engasjert når det gjelder antirasisme, og jeg tillot meg å "tenke mitt" den gangen. Samtidig synes jeg ut i fra den informasjonen som jeg har fått med meg at saken ble dratt for langt i forhold til rasismestempling (som i konkludering) fra både media og offentlig hold. At benjaminsaken og denne saken fra offentlige personer ble nevnt i samme åndedrag synes jeg var drøyt.

Helt enig. Jeg trakk meg jo ut av diskusjonen fordi jeg opplevde at folk ble helt rabiate og angrep som gale katter, helt uten gangsyn.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har skummet igjennom nå, etter å forsøkt meg på å begynne på kronikken flere ganger. Jeg kjenner at jeg blir uvel, og at jeg synes Ali Farah ødelegger veldig for seg selv og den saken han virker å forsøke å kjempe. Rasismediskusjonen er viktig, og den synes jeg absolutt han skal delta i, men dette er virkelig lavmåls. Tankelesing, stempling helt ute av proposjoner. Jeg håper han er blendet av raseri etter å ha sett ambulansesjåføren framstilt som et offer, og dermed snakker mot bedre vitende. Makan til makkverk er det lenge siden jeg har lest. Jeg er litt usikker i forhold til dette med ytringsfrihet osv., men akkurat nå tenker jeg at Ny Tid burde ha beskyttet Ali Farah mot seg selv, og latt ham slippe å drite seg ut på denne måten.

Og jeg lar igjen Irma formidle mine tanker.

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jo jeg er veldig klar over at det er rasisme i Norge, det har jeg heller ikke fornektet og jeg synes det er helt forkastelig. Men jeg synes også det er forkastelig å kjempe rasisme-saken i enhver tenkelig anledning koste hva det koste vil.

Men jeg mener helt personlig at det er mer "stuerent" i norge i dag å stemple en hvit som rasist enn det er å si at en mørkudet er rasistisk mot hvite, for det har de jo full rett til, så dårlig som de har blitt behandlet gjennom alle århundrer. Det var vel forsåvidt ikke det denne diskusjonen skulle dreie seg om, derfor "hvisker" jeg.

Blås det gjerne opp i fet for min del, for jeg mener du har helt rett.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror faktisk at beliggenhet og at det var slåsskamp midt på dagen hadde mye mer med hvordan sjåførene "kategoriserte" hendelsen i hodet sitt. Særlig det siste er et "rus"-signal. Men hudfargen hjalp nok også til med den katalogiseringen. Har man mange, mange erfaringer som sier at "A betyr ofte rus", "B betyr ofte rus", så er det naturlig at man går noe forutinntatt inn i en situasjon.

Det tror jeg også. Og det viste seg jo også at Farah hadde brukt hasj den dagen.

Gammel 10-10-08, 10:07   #2
Manitoba
Passiv

Standard

Nå har jeg lest kronikken og jeg hvis dette er måten mange oppfatter det norske samfunnet synes jeg det er fryktelig trist. Dette er harde ord fra Ali Farah og dessverre ligger det nok mye sannhet i det. Men som flere har skrevet blander han i mine øyne to saker: effekten av heksejakt i media på den ene siden og systematisk rasisme på den andre siden. Som så mange andre saker har også denne saken mange ofre.

Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 10:10   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Dette er harde ord fra Ali Farah og dessverre ligger det nok mye sannhet i det. Men som flere har skrevet blander han i mine øyne to saker effekten av heksejakt i media på den ene siden og systematisk rasisme på den andre siden. Som så mange andre saker har også denne saken mange ofre.

Dette er jeg veldig enig i!

Gammel 10-10-08, 13:03   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Nå har jeg lest kronikken og jeg hvis dette er måten mange oppfatter det norske samfunnet synes jeg det er fryktelig trist. Dette er harde ord fra Ali Farah og dessverre ligger det nok mye sannhet i det. Men som flere har skrevet blander han i mine øyne to saker: effekten av heksejakt i media på den ene siden og systematisk rasisme på den andre siden. Som så mange andre saker har også denne saken mange ofre.

Sannhet? Hvor? Her?

Sitat:

«White trash democracy» er et papirhelvete som dere kaller sosialdemokrati. Et sosialdemokrati som skal innebære rettssikkerhet. Men som jeg og mange av mine brødre og søstre vet ikke gjelder for oss.

Sitat:

Fortell meg når en svart mann har fått oppreisning fra en hvit mann som med vilje har slengt dritt og frekkheter og brukt byråkratisk eller fysisk makt? At det så godt som aldri skjer på papiret, betyr ikke at det ikke skjer i virkeligheten. For dere dokumenterer jo bare det dere har interesse av å dokumentere.

Sitat:

Norge har mer enn nok penger til å brødfø sin egen nasjon. Likevel har dere laget et system som gjør det vanskelig å ta seg av sine kjære, og dere velger å sette deres eldre på en skraphaug dere kaller gamlehjem.

Sitat:

Vårt syn på sammenhengen er at dere ved våpenproduksjon, distribusjon, hvitvasking og kapitalisering, sørger for at dere har kontrollen på hva som produseres, distribueres, effektiviseres, men ikke verbaliseres. Dere lager retningslinjer og profiterer på kriser og kriger som dere fortsatt organiserer og finansierer i Asia og Afrika. Ansetter dere selv i NATO, FN, EU og EØS - millionvis av byråkrater og korrespondenter for å opprettholde dette systemet.

Gjemmer dere med bistand, hjelpeorganisasjoner, røde kors med mer. Ikke for at dette ikke er bra i seg selv, men den dekker over hva som må fram i lyset. Og slik opprettholder dere troen på at den hvite mann er snillere og mer godhjertede enn oss afrikanere. Jo da, det hender dere i en og annen avdeling ansetter en og annen kolonial etterkommer i dette enorme apparatet deres. Men i de fleste stillinger og i hvert fall viktige stillinger, ansetter dere, dere selv.

Sitat:

Jeg trodde en rettsstat betydde at så lenge man oppførte seg pent, skulle man få samme type respekt og omtanke fra staten, og at hvite drittsekker ble behandlet på lik linje med svarte drittsekker? Men dere har jo alle en onkel, kompis, foreldre og søsken som enten jobber eller kjenner noen i systemet, eller dere jobber i systemet selv.

Jeg har sakset de avsnittene som jeg mener går direkte på samfunnskritikk og ikke på personen Shjenken.

Er det slik samfunnet vårt er? Har noen av dere opplevd å flyte igjennom både det ene og det andre fordi dere hadde en "person på innsiden"? Slipper nordmenn unna med korrupsjon og kameraderi?

Jeg mener dette er helt feil. De aller fleste av oss får aldri noen som helst fordeler av bekjentskaper, hudfarge eller hva det nå måtte være. Jeg tror ikke en gang at de fleste kjenner seg igjen i påstandene om "penger nok".

Jeg tror derimot at dette er det sinte Farah tror. Han går rundt og innbiller seg at alle HVITE nordmenn har det så himla mye bedre enn han sjøl. At det er bare stakkars han (og hans brødre og søstre) som utsettes for urettferdighet og som må jobbe for pengene. Alle vi andre er bare noen bortskjemte hvitinger som soser oss gjennom livet.

Og jeg tror faktisk at ganske mange mennesker av innvandrerbakgrunn innbiller seg det. De tror at vi ikke trenger å jobbe. At vi er sykt rike. At vi er ekle og egoistiske. Det er kanskje derfor man har problemer med at innvandrere forsøker å "snylte" - for innvandrerne tror vel at det er sånn det skal være.

Men de tar feil. Og det er ikke rart at fremmedfiendtligheten øker når sånne som Farah får lov til å få sånt på trykk.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 10:30   #5
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Balanse og Kaskis sier mye av det jeg tenker.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 10:32   #6
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jo, det stemmer nok. Jeg har i alle fall hørt et lydopptak hvor sykepleieren blir irritert fordi AMK nekter å hente.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 13:17   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm.

Jeg har lest kronikken. Jeg skjønner at Ali Farah er eitrende forbanna, han har jo all grunn til det. Derimot skulle jeg ønske at han hadde skrevet på en litt mindre bitter og litt mer saklig måte. Det hadde vært veldig mye mer vinnende for saken.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 13:27   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du glemte te-drikkende, på-gamlehjem-med-våre-eldre-plasserende gråing.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 13:30   #9
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, de eldre skal på skraphaugen! Eller hva det nå var han tilla meg, som alle andre etterkommere etter koloni-folk. Og rasist. Du verden :roll:

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 13:31   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er merkelig at han reagerer sånn når en hel nasjon stilte seg bak ham og hundset ambulansearbeiderene.

Gammel 10-10-08, 13:37   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er merkelig at han reagerer sånn når en hel nasjon stilte seg bak ham og hundset ambulansearbeiderene.

Det er også et veldig godt poeng.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 13:43   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Nemlig. Det blir faktisk komisk det hele.
hilsen *koloniherre-etterkommer som er grådig og glupsk*

Ja, de eldre skal på skraphaugen! Eller hva det nå var han tilla meg, som alle andre etterkommere etter koloni-folk. Og rasist. Du verden :roll:

Jeg synes sånne kommentarer blir komiske. Dog på den ufrivillige måten.

Gammel 10-10-08, 20:53   #13
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jo jeg er veldig klar over at det er rasisme i Norge, det har jeg heller ikke fornektet og jeg synes det er helt forkastelig. Men jeg synes også det er forkastelig å kjempe rasisme-saken i enhver tenkelig anledning koste hva det koste vil.

Jeg har tillatt meg å quote meg selv i ett innlegg tidlig i debatten, jeg føler her at jeg klargjør hvor jeg står i forhold til rasisme. Ut fra hvordan jeg har uttrykt meg skjønner jeg ikke helt neste spørsmål fra Balanse:

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Altså, de norske, hvite ambulansjesjåførene kan ikke ha tatt vurderinger basert på hudfarge i det hele tatt, og det er du sikker på, fordi da blir det å dra opp rasisme-debatten i ett og alt. Men kanskje det handler om rasisme likevel hvis du snur kortene og ser på Farahs utsagn? Da for å kunne legge lista såpass lavt for hva som er rasisme når du bruker ordet i denne konteksten?

Jeg håper jeg misforstår deg her, for hvis ikke bidrar du i mine øyne med denne enkeltvurderingen med enda et eksempel på nettopp den kontinuerlige, lille forskjellsbehandlingen som har blitt kalt hverdagsrasisme. Det betyr ikke at jeg kaller deg rasist. Man trenger ikke være seg bevisst alle faktorer som spiller inn i en vurdering, men likevel tar vi kontinuerlig vurderinger basert på forhåndsantakelser. Nettopp derfor synes jeg det er viktig å reflektere litt over det, når noen føler seg urettferdig behandlet.

Jeg tror deg når du sier at du ikke kaller meg rasist, men samtidig synes jeg dine definisjoner av hverdagsrasisme gjør at det overhodet ikke er mulig å diskutere forskjellsbehandling uten å kunne risikere at noen roper opp om rasisme. For det det er klart at det er vanskelig å skille forhåndsantagelser (gjort ut fra tidligere erfaring) fra rasisme, dersom erfaring tilsier at endel rusede, mørkhudede personer ofte er i konflikt på dette stedet i byen på tilsvarende tidspunkt. Det er vel da en erfaring basert på tidligere erfaring og rene fakta, og ikke rasisme i mine øyne.

Gammel 10-10-08, 21:23   #14
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tillatt meg å quote meg selv i ett innlegg tidlig i debatten, jeg føler her at jeg klargjør hvor jeg står i forhold til rasisme. Ut fra hvordan jeg har uttrykt meg skjønner jeg ikke helt neste spørsmål fra Balanse:

Jeg tror deg når du sier at du ikke kaller meg rasist, men samtidig synes jeg dine definisjoner av hverdagsrasisme gjør at det overhodet ikke er mulig å diskutere forskjellsbehandling uten å kunne risikere at noen roper opp om rasisme. For det det er klart at det er vanskelig å skille forhåndsantagelser (gjort ut fra tidligere erfaring) fra rasisme, dersom erfaring tilsier at endel rusede, mørkhudede personer ofte er i konflikt på dette stedet i byen på tilsvarende tidspunkt. Det er vel da en erfaring basert på tidligere erfaring og rene fakta, og ikke rasisme i mine øyne.

Jeg synes det er fint at du ser at jeg ikke kaller deg noe, men selv om du har klargjort ditt prinsippielle standpunkt (og jeg hadde lest det) så var mitt spørsmål relatert til det du faktisk skrev. Jeg leste det du skrev som at "x er ikke rasistisk" og så i en annen sammenheng rett etterpå "men y er like rasistisk som x". Jeg mener det er selvmotsigende, du må gjerne oppklare.

Jeg har ikke definert eller klargjort hva hverdagsrasisme er, så jeg vet ikke hva du mener med mine definisjoner (i flertall?). Tenkte du på "den lille forskjellbehandlingen"? Ellers måtte jeg lese meg opp på begrepet på bakgrunn av at du tilla meg definisjonsmakt, og lærte interessant nok at det ikke er politisk korrekt å snakke om hverdagsrasisme. Så da lærte jeg noe av det også.

Ellers lurer jeg på hvorfor det er så galt at noen roper rasisme når det forskjellbehandles? Er det ikke greit at man peker på mulige årsaker slik at disse kan vurderes og eventuelt legges vekk? Er det noe som burde være tabu? Hva slags omfang har det i så fall? Gjelder det også kjønnsdiskriminering, er det feks irriterende at det blir så vanskelig å diskutere forskjellsbehandling i ansettelsessaker med kvinner involvert, fordi "de" absolutt vil ta en vurdering av hvorvidt kjønn spiller en rolle?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 13:47   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

aC: Jeg synes hele kronikken er komisk, på den ufrivillige måten.

Sist redigert av Skremmern : 10-10-08 kl 14:08.
Gammel 10-10-08, 14:09   #16
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

aC: Jeg synes hele kronikken er komisk, på den ufrivillige måten.

Det blir mye verre om vi skulle tatt alt det alvorlig. Kanskje man skulle gjøre som Kristin Halvorsen sier: Å se nøye på alle saker hvor det er mistanke om rasisme. Dette er helt klart noe som må kartlegges, om slike holdninger som Farah viser her er utbredte blandt innvandrere

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 14:12   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Altså, jeg blir litt oppgitt. Mye mulig jeg er naiv og snillistisk og whatnot, men jeg SKJØNNER så jævlig godt at Farah gulper opp mye edder og galle her. Jeg sier ikke at det er taktisk lurt, men jeg har full forståelse for at man er ganske drittlei forskjellsbehandlingen afrikanere, og kanskje spesielt somaliere, blir utsatt for. Eller rasismen, om du vil.

Gammel 10-10-08, 14:51   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Altså, jeg blir litt oppgitt. Mye mulig jeg er naiv og snillistisk og whatnot, men jeg SKJØNNER så jævlig godt at Farah gulper opp mye edder og galle her. Jeg sier ikke at det er taktisk lurt, men jeg har full forståelse for at man er ganske drittlei forskjellsbehandlingen afrikanere, og kanskje spesielt somaliere, blir utsatt for. Eller rasismen, om du vil.

Jeg har ingen forståelse, jeg synes det er forkastelig at han bruker Schjenken på denne måten.

Gammel 10-10-08, 15:04   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg har ingen forståelse, jeg synes det er forkastelig at han bruker Schjenken på denne måten.

Jo, det kan jeg til en viss grad være enig i, men det var mer den generelle beskrivelsen av det norske samfunnet som du og bønna tydeligvis mente var så latterlig, som jeg kan forstå. Ikke nødvendigvis være enig i, men forstå.

Gammel 10-10-08, 19:43   #20
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykken og Skremmern: Det er bønne og bina jeg mener som argumenterer som om disse to tingene har sammenheng.
Spesielt det jeg har quotet bina på under her, reagerer jeg på.

Ali har mistet troverdigheten synes jeg. Jeg kan forstå han er sint, men ikke alt det rare han skrev i kronikken. Etter den tror jeg at det er Ali som er rasisten i denne saken

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nesten så jeg tenker at jeg skjønner godt at noen kan oppfatte denne mannen som et ordensproblem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.