Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du vinteren?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Liker du vinteren?
Ja! Jeg elsker snø og is, og synes vinter er nydelig. 47 48,96%
Nei. Vinter er vel byrden vi må bære for at vi har olje. Kan jo ikke få alt heller. 47 48,96%
Årstider? Huh? Det har jeg aldri tenkt over. Går det an å bry seg om sånt? 2 2,08%
Det angår meg ikke - jeg er heldig og bor utenlands, hvor vinter ikke er et issue. 0 0%
Deltakere: 96. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 13:41   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vinteren?

En Tramteatret-klassiker til ære for vinterhaterne:

Snø

Ja er du norsk, så har du ski på beina,
og ski på beina skal du alltid ha.
Mot store hvite skoger skal du daffe
og frost og snø skal få deg yr og gla'

Nei ned med alt som vinter'n bringer med seg,
og ned med julefryd og vintersport.
Forkjølelser, forfrysninger og armbrudd
det vises aldri fram på julekort.

Til alle som er glad i norske vintre:
Kom, gi meg argumenter og bevis.
Hva er så bra med kalde mørkenetter?
Med motorstopp og vindu' fullt av is?

Nei ned med alt som vintern bringer med seg,
det vises aldri fram på julekort

Snø snø
fyller meg med sinne
Snø snø
sperrer alle inne
Snø snø
Vinter'n gjør meg bare sprø.

Nei ned me alt som vintern bringer med seg,

Et snøfnugg er et såkalt lite kunstverk,
og hvert et fnugg er ålreit sånn for seg.
Men når de samler seg og blir til fonner,
og skred og ras, da takker jeg for meg.

Nei ned med alt som vinter'n bringer med seg,

Snø snø
fyller meg med sinne
Snø snø
sperrer alle inne
Snø snø
Vinter'n gjør meg bare sprø.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:46   #22
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nåh. Jeg er veldig svak for årstidsskifter, og blir derfor også barnslig opprømt når den første snøen faller og slikt, men det er nok den årstiden jeg liker minst i seg selv. Jeg hater vintersport som pesten, har dårlig balanse og fryser fort på hender og føtter. Derimot liker jeg i likhet med Elinblu godt å sitte inne og være bleik. Og drikke kakao. Og titte ut på snøen. Det bør være hvit jul. Men for min del kunne vinteren godt vart fra 15. november til 15. januar, og så ferdig med det.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:51   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke vinteren. Jeg trives ikke når det er ufremkommelig og kaldt. Det kan godt være snø på fjellet, men ikke der jeg bor (midt i byen).

Jeg liker våren aller best. Da blir det varmere, og så vet jeg at det er lenge til neste vinter.

Gammel 07-10-08, 13:52   #24
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker vinteren når det er snø, og hater vinteren når det er grå slaps. Egentlig synes jeg vi har for lite vinter, men fant ikke det som noe svaralternativ.

Har vi en smile-med-ski-på-beina-smiley?

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:54   #25
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker egentlig litt som Jokke om vinteren:
Her kommer vinteren
Er du av typen som aldri blir brun og som aldri heller prøver noe særlig på å bli det
Er du ansett som en kjedelig kujon, for det du stort sett ikke gidder å bade
Har du problemer, med å omgås overdrevent positive folk
Du æ’kke aleine, vi er mange som har det sånn
Er du av typen som liker å sitte, sitte inne å pimpe når sola skinner
Er du av typen som er svak for sport, men bare på skjermen og bare når vi vinner
Da har du problemer i følge peanøtthjerneforbundet
Men du æ’kke aleine, vi er mange som har det sånn
Folkens jeg kommer med nyheter jeg må be om absolutt stillhet
Ventetida er over det kommer til å falle snø i natt
Her kommer vinteren
Her kommer den kalde fine tida
Her kommer vinteren
Endelig fred å få
Lailailailailailailailailailailailai
Lailailailailailailailailailai
Er du av typen som lar deg irritere av folk som alltid skal imponere
Har du et kjøleskap har du en TV har du alt du trenger for å leve for
Her kommer vinteren
Her kommer den kalde fine tida
Her kommer vinteren
Endelig fred å få

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:00   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker vinter når det er skikkelig vinter. Snø og litt kaldt.
(Jeg går ikke på ski!)

Når det sludder og er isete og er vått overalt liker jeg den ikke noe særlig. Hva krysser jeg da?

Gammel 07-10-08, 14:46   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke fordra den mørke årstiden og den hersens snøen. Kjenner at jeg hater det faktisk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:47   #28
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker vinteren, men syns det blir å ta litt hardt i å si at jeg elsker den. Vinter er ikke bare passe kaldt, passe snø, passe sol og idyll. Men jeg er glad for at jeg bor i et land med fire skiftende årstider og er sjelden værsyk. Jeg har hund som må ut på tur flere ganger daglig, uansett vær og har klær for alle typer vær.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:15   #29
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker at det kommer snø fordi da blir det mye lysere. Ellers jobber jeg med saken for å like utendørsaktiviteter om vinteren og har ambisjoner om å lære og gå på ski med tiden. I år er målet å flytte ut av parkdress str. 34 år fra Maxbo og inn i mer anstendig vinterbekledning for aketurer og lommelyktturer.

Siden vi ikke har kjøpt snøfreser enda og heller ikke snøfangere så gruer jeg meg til den praktiske biten av Store Snømengder.

Gammel 07-10-08, 15:19   #30
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Høst og vinter er fantastiske unnskyldninger til å kle på seg mengder med deilige, varme klær. Stilige luer, skjerf og votter. Ull, ull og ull. Eventuelt vanntette og vindtette klær. Gå turer, ake, bli kald på nesen og gå inn og varme seg med noen vedkubber i ovnen, levende lys og varm kakao. Kose seg inne med spill, leker og aktiviteter for hele familien. Sofaen skal vinterstid være fyllt med puter og pledd også kan man spise varm dessert.

Jeg elsker årstidene våre, og mener, ærlig og oppriktig, at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:26   #31
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Gå turer, ake, bli kald på nesen og gå inn og varme seg med noen vedkubber i ovnen, levende lys og varm kakao. Kose seg inne med spill, leker og aktiviteter for hele familien. Sofaen skal vinterstid være fyllt med puter og pledd også kan man spise varm dessert.

Du prater som om det var søndag hele vinteren jo. Hva skjedde med onsdag kl 07.00, hvor t-banen står på grunn av snøfallet og man skal på jobb?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:31   #32
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater vinter både med og uten snø. Kulde og mørke og forkjølelse. Blærk!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:32   #33
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Signerer deg jeg Monsoon.
Jeg liker heller ikke vinter.

Høsten er helt ok, deilig luft, deilig å gå tur i skauen og alt det der.
Men kulde og snø, glatt og ufyselig, skrape isa av bil, nei det klarer jeg meg finfint uten.
Jeg graver meg selv inn i mange varme lag ullklær, hater å fryse.

Gammel 07-10-08, 15:32   #34
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig glad vinteren, særlig når det er klar himmel og snø ute. Familien har hytte på fjellet så vi drar mye der, det er så herlig med hytte og vinter. Jeg stortrives ute både på ski, akebrett eller på tur, deilig frisk luft og kakao. Fyr på peisen når vi kommer inn.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:33   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Du prater som om det var søndag hele vinteren jo. Hva skjedde med onsdag kl 07.00, hvor t-banen står på grunn av snøfallet og man skal på jobb?

Hysj!

...og to barn som skal inn i ørten lag med klær, store dresser og gjerne med ski til barnehagen FØR man må til t-banen, og helst være minst et kvarter tidligere ute fordi den kanskje står. :klynk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:34   #36
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg hater vinter både med og uten snø. Kulde og mørke og forkjølelse. Blærk!

Vinteren er faktisk den årstiden jeg er mest frisk. Sommeren pleier å være et helvete med pollenallergi, bihulebetennelser, omgangssyke og diverse.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:36   #37
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

:har permisjon:

Da har man på seg gode, varme, (matchende!) klær, en kopp kakao fra kiosken og en god bok tilgjengelig i veska. Også nyter man at man plutselig fikk en time til overs som kun kan brukes til en selv. Ingen barn, ingen mann, ingen sjef. Bare deilige Oslo Sporveier som atter en gang sørget for litt egentid når man minst ventet det.

(Forøvrig er jeg så krampeekkel at jeg svært sjelden klarer irritere meg over forsinkelser på t-banen heller. Jeg har bodd i Sør Afrika. Der opererte de med begrene "just now" (les: innen 6 timer), "now" (les: innen 12 timer) og "now now" (les: innen 2 timer). Ingen og ingenting var noensinne presis. Ikke i nærheten en gang. Jeg, som hvit, kunne hverken ta taxi eller tog og holdt på å bli sprø av den begrensede bevegelsesfriheten. Der og da lovet jeg meg selv å aldri klage over at t-banen var 30 minutter forsinket. I tillegg lærte jeg meg å alltid ha en bok tilgjengelig for uplanlagte pauser.)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:37   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg liker innendørstingene ved vinteren. Ullsokker og ullpledd, fyr på peisen, varm te og kakao, levende lys, bøker, bake sammen med Mini, rødvin og vennekvelder.

Utendørstingene kan jeg godt være foruten. De to eller tre dagene som er perfekt vinter, med nysnø, klar luft og passe kaldt, er jo perfekte, men resten av dagene er bare mørke, våte, grå og møkkete.

Sånn kan det sies.
Enig med Palmen.

Ja, også liker jeg jo julen, da! :gleder seg:

Gammel 07-10-08, 15:39   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, ignorer det første innlegget mitt. :reality? Check:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:42   #40
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Også nyter man at man plutselig fikk en time til overs som kun kan brukes til en selv. Ingen barn, ingen mann, ingen sjef. Bare deilige Oslo Sporveier som atter en gang sørget for litt egentid når man minst ventet det.

Jeg klarer ikke å nyte det noe særlig når tanken på når i all verden jeg skal få jobbet inn den tapte tiden dominerer.

Her går det i NSB og strikketøy, men jeg ville heller vært hjemme hos barna.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.