Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp - jeg er blitt så tynn i håret...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-08, 10:46   #1
TBM
Passiv

Standard

Hjelp - jeg er blitt så tynn i håret...

Jeg har alltid hatt høyt hårfeste i panna og høye viker, men i det siste så har hele panneluggen min blitt veldig tynn. Nå har det vært en tøff tid - har vært sykmeldt siden juni og året før var hektisk og tøft (mye jobbing, samlivsbrudd, flyttet sammen igjen, nytt hus).

Den siste tiden har jeg imidlertid lagt merke til at panneluggen min har blitt så tynn. I samme bredde som pannen er det et felt som er tynt helt opp til ca toppen av hodet. Når håret er flatt kan man nesten se den lyse huden bak det mørke håret...

Hva kan jeg gjøre? Har begynt med Omega3-kapsler og har dermed også begynt å huske min B-vitaminpille. Har brukt dette en ukes tid bare... Men gir det mer hårvekst?

Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 10:53   #2
TBM
Passiv

Standard

Sv: Hjelp - jeg er blitt så tynn i håret...

Hmm - 93 har lest tråden og INGEN har noe tips om hvordan forbedre hårveksten?

Nå er jeg langt fra skallet da, i tillegg er det ganske stabilt nå. Men skulle nå gjerne gjort noe for å være sikker på at det ikke blir verre ihvertfall...

Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 10:56   #3
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Dette har jeg ærlig talt ikke greie på. Derfor ikke noe svar.

Gammel 06-10-08, 10:59   #4
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Velkommen blant oss på vikende front.

Jeg inntar mye b-vitaminer, uten at det ser ut til å gjøre noen forskjell.

Gammel 06-10-08, 11:00   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde en kollega med en bror som mistet hår pga stress, dette var periodevis. Det var visst en spesiell sykdom som gjorde at større felter med hår datt av. Stress utløste det, ettersom jeg skjønte. Vet ikke om det kan være noe av i samme duren, men du kan jo ta en samtale med legen din.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 11:15   #6
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Du skriver at du har hatt det tøft og det i seg selv kan påvirke håret.
B-vitaminer kan hjelpe men det tar nok litt tid før du merker evnt bedring. Er du sjekket for evnt stoffskifteproblemer?

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 11:31   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Velkommen blant oss på vikende front.

Jeg inntar mye b-vitaminer, uten at det ser ut til å gjøre noen forskjell.

Det er (nesten) ikke B-vitaminer i øl.

Gammel 06-10-08, 11:48   #8
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Tar du livsløgnen fra et menneske, tar du lykken fra ham med det samme.

Gammel 06-10-08, 11:52   #9
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ikke, TBM, men jeg ble tynnere i håret mens jeg ammet. Nå er det nok lenge siden du ammet, men stress må vel være en god grunn til å miste hår tenker jeg. Uansett kjedelig å miste masse hår slik at det synes, et godt kosthold og tillegg av omega-3 kan ikke skade, spise grønnsaker og frukt er også smart. B-vitamin-tilskudd har mange tro på.
Forhåpentligvis kommer håret tilbake etterhvert som du kommer i form igjen, da får du mange korte, små babyhår som stikker rett opp gjennom det lange håret, jeg fikk ny pannelugg på den måten.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 12:05   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må gå igjennom reorienteringsfasen og kanskje heller skifte til rødvin som har mye antioksidanter da.

Gammel 06-10-08, 12:13   #11
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Man antioksiderer selvsagt også. Noe annet skulle jo tatt seg ut.

:kjernesunn:

Gammel 06-10-08, 12:16   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjelder bare for et gjennomsnittsmenneske, Mauser. Du kan ikke uten videre anta at dette skal gjelde for absolutt alle individer.

Gammel 06-10-08, 12:28   #13
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

I snitt, så.

Gammel 06-10-08, 15:00   #14
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du må gå igjennom reorienteringsfasen og kanskje heller skifte til rødvin som har mye antioksidanter da.

Legen har sagt det, legen har sagt det.

Gammel 06-10-08, 15:09   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

En av vores gode venner (mann på 39) bruker pregaine. Kanskje det kan gjøre susen for deg også ? Han mister også spesielt mye hår når han blir stresset.

Gammel 06-10-08, 17:08   #16
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Varme stimulerer også hårveksten. Masser GODT hver gang du vasker håret, for å varme opp hodebunnen og melaninet i hårrøttene. Hvis du tar en hårkur så hjelper det godt å massere den inn, helt til du kjenner du blir varm og ha kuren i under en plasthette.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.