Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å reise alene

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Er det sært å reise alene?
Ja, sært, uansvarlig og einstøingaktig. I would never! 4 2,70%
Si det? Tanken har aldri slått meg 47 31,76%
Herlig! Fred og ro og ingen som oppfordrer til shopping på ublu tidspunkt. Eller shopping whatsoever 95 64,19%
Dustepoll 2 1,35%
Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-08, 10:58   #101
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Jeg synes det høres deilig ut! Men, nå snakker jeg så mye med mennesker i jobbsammenheng (ansatte og kunder) at det å bare kunne gjøre mine egne greier i ro og fred høres nydelig ut! Jeg er av dem som kan la være å svare på tlf også og som fint kan kose meg alene - lenge. Det avgjørende for meg er at jeg vet at alene-tiden er selvvalgt. Hadde den ikke vært det tror jeg kanskje jeg synes det hadde vært betydelig mer stusselig...

Gammel 06-10-08, 11:04   #102
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det høres deilig ut!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 13:59   #103
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har reist ganske mye alene, helt fra jeg som 15-åring begynte å legge ut på soloturer til datidens svært så fristende reisemål. (Les: København & Amsterdam)

Jeg vil si det kommer an på type reise, hvilken type sted man skal til og hva man har behov for der og da. Og hva man definerer som å "reise alene".

Jeg drar veldig gjerne alene på storbyferie, synes det er nydelig å ikke ta hensyn til andre ønsker enn mine egne og la ting skje mer avslappet og spontant. Og så kan jeg gå i mitt eget tempo.

Drar også gjerne alene på aktivitetsferier, dvs. jeg reise hjemmefra alene, men treffer jo masse andre mennesker som skal bedrive samme aktivitet på reisemålene. Er dette organiserte turer så blir det jo ofte til at man deler rom med en eller flere i utg.punktet ukjente mennesker også. Liker veldig godt denne formen for ferie, blir kjent med folk som deler eget interessefelt. Kom nettopp hjem fra en sånn tur, en 14 dagers fottur i England. Reise over alene, men vandret sammen med en gruppe på 9 stykker. Reiste også alene til frankrike i 2005 for å delta på en tur som fulgte 14 etapper av Tour de France. Fantastisk!

Skal jeg gå tur i fjellet, liker jeg ikke å gå alene. Aner ikke hvorfor, - jeg har ellers ikke noen utpregete sosiale behov, er en ekte INTJ og kan trives i uker uten menneskelig selskap - men det har noe med den gåinga og gjøre. Et behov for å dele, kanskje?

"Syden", strender, soling og slaraffenliv interesserer meg ikke, så sånne steder vil jeg ikke på uansett.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 14:36   #104
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reise alene ville vært helt topp. Men å ikke shoppe i Paris?!

Gammel 06-10-08, 14:39   #105
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Reise alene ville vært helt topp. Men å ikke shoppe i Paris?!

Virker jeg som en shopper?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 14:44   #106
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Virker jeg som en shopper?

De har f.eks. platebutikker i Paris. Har jeg hørt.

Gammel 06-10-08, 14:46   #107
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

De har f.eks. platebutikker i Paris. Har jeg hørt.

Det er en helt annen sak. Ikke så mye "sjåpping og sjampanje!" over det. (Selv om jeg strengt tatt ikke har så mye i mot champagne.)

Gammel 06-10-08, 15:34   #108
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg reiste helt alene til Gran Canaria. Det var fantastisk deilig. Det var sågar første gang jeg var i syden, og det er bare 3 år siden.
Så mitt svar er:
Herlig! Fred og ro og ingen som oppfordrer til shopping på ublu tidspunkt. Eller shopping whatsoever

Gammel 06-10-08, 15:37   #109
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Det er en helt annen sak. Ikke så mye "sjåpping og sjampanje!" over det. (Selv om jeg strengt tatt ikke har så mye i mot champagne.)

Åh, nå begynte jeg plutselig å drømme om ubegrensede midler, bæreesel og champis. Litt dronning-for-en-dag hadde gjort seg, merker jeg.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 15:46   #110
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Åh, nå begynte jeg plutselig å drømme om ubegrensede midler, bæreesel og champis. Litt dronning-for-en-dag hadde gjort seg, merker jeg.

Hvis broder'n fortsatt har planer om å henge på er bæreesel check.

Ubegrensede midler er heldigvis ikke spesielt nødvendig når jeg ikke er glad i å bruke penger fra før.

Champis? Tja. Hvis mine svært vage drømmer om mulig Møte I Paris slår gjennom, så er jeg game. Men det blir vel heller øl, kjenner jeg meg selv rett.

Gammel 06-10-08, 15:49   #111
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var i Milano for en uke siden.

Shopping-utbytte: 200 gram Jelly Beans.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 16:47   #112
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er en sær einstøing som har reist alene og nytt det. (I hele 5 mnd... )

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 17:54   #113
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Jeg syns tanken på å reise alene høres både fortryllende og litt ensomt ut. For en uke eller to eller tre høres det bare vanvittig deilig og flott ut. For noen måneder tror jeg nok at jeg hadde kjedet meg litt. Jeg er egentlig veldig sosial, men ikke så flink å ta kontakt med fremmede, så jeg hadde nok hatt litt mindre kontakt med folk enn jeg strengt tatt liker hvis jeg skulle vært på tur alene så lenge.

Gammel 06-10-08, 19:55   #114
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det er snakk om fem dager. Ikke fryktelig lenge, akkurat lenge nok. Får jeg ensomhetspanikk (hvis ikke storebror henger med) får jeg heller prøve meg på litt blafring. Helt platonisk blafring, åff kårs.

Gammel 06-10-08, 21:25   #115
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Det er snakk om fem dager. Ikke fryktelig lenge, akkurat lenge nok. Får jeg ensomhetspanikk (hvis ikke storebror henger med) får jeg heller prøve meg på litt blafring. Helt platonisk blafring, åff kårs.

Altså, når du legger det frem på den måten ser til og med jeg fordelene med å dra alene. Det var ingen som luftet muligheten for blafring i de første innleggene. :det teller ikke når man er i et annet land:

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 21:38   #116
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Altså, når du legger det frem på den måten ser til og med jeg fordelene med å dra alene. Det var ingen som luftet muligheten for blafring i de første innleggene. :det teller ikke når man er i et annet land:

Sant? Trenger jeg ikke noen nitidig utfylling av skjemaet eller noen ting? Enda et smutthull!

Gammel 06-10-08, 21:44   #117
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sant? Trenger jeg ikke noen nitidig utfylling av skjemaet eller noen ting? Enda et smutthull!

Neida, ikke noen skjema, ikke noen konsekvenser. Bare kjør på.

Gammel 06-10-08, 22:05   #118
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Neida, ikke noen skjema, ikke noen konsekvenser. Bare kjør på.

Broder'n får ikke være med, tenker jeg.

Gammel 06-10-08, 22:06   #119
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ikke fortell det til placenta! Da bare lager han en kolonne. :noia:

Gammel 07-10-08, 10:32   #120
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Ikke fortell det til placenta! Da bare lager han en kolonne. :noia:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.