|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
flisespikker
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?
Helt klart ikke. Det er en veldig vanlig kortslutning som er basis for veldig mange problemer og misforståelser. På seg selv kjenner man primært seg selv, og folk som ligner en selv, og slett ikke alle andre.
|
|
|
#82 |
|
By the Sea
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?Det jeg reagerte på med artikkelen, var at introverter bør tas vare på, akkurat som om de ikke kan ta vare på seg selv. Jeg reagerer alltid på at man stakkarsliggjør fullt oppegående grupperinger i samfunnet med denne holdningen. Det var sikkert skrevet med innslag av humor - men likevel.
|
|
|
#83 |
|
© All rights reserved
|
Har dette noe med E og I å gjøre, sånn egentlig? Jeg har alltid sett på meg selv som en E, men jeg hater overakselsesfester. Jeg hater selskapsleker (i alle fall hvis jeg må være med) og det hender mang en gang at jeg sitte i et hjørne uten å si så mye, men likevel følger med i samtalen. (Jeg liker dog komplimenter fra pasienter, så sant de er ekte og ikke smisk.) |
|
|
|
|
|
#84 |
|
flisespikker
|
Jeg er enig i at man godt kan ha det i bakhodet, men da ikke for å "gjøre plass til de introverte" (de/vi får naturligvis ta ansvar for seg selv, og ønsker seg dessuten ofte ikke fullt så mye tid i spotlighten). Jeg tror ikke særlig mange introverte synes det er et problem at de ekstroverte vennene deres gjør mer av seg enn de gjør selv.
|
|
|
#85 |
|
flisespikker
|
Nei, det tror jeg ikke - det var vel nettopp et eksempel på et annet område der folk ikke "skjønner" at andre er forskjellig fra seg selv. (Esme er dessuten også E. Kanskje det er en E-greie å ikke like overraskelsesselskap? *generaliserer i vei*)
"Be Like Me" er en ganske universell sykdom, ja, og jeg mente selvsagt ikke å antyde at E-er bedriver denslags mer enn det I-er gjør. (Men de gjør det kanskje mer høylytt?
|
|
|
#86 |
|
© All rights reserved
|
I min jobb som lærer synes jeg ofte at fukuset er mer på de introverte enn på de ekstroverte. Det er en generell holdning om at de ekstroverte skal dempes og de introverte skal løftes. Jeg kjenner at jeg ikke er helt enig i den tankegangen. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
By the Sea
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?Jeg liker heller ikke overaskelsesfester. Nektet å ha utdrikningslag og giftet meg i utlandet helt alene (eh, ja , mannen fikk være med, da
|
|
|
#88 |
|
© All rights reserved
|
Jeg ser at både du og Esme har skrevet innlegg fra jeg startet mitt og til jeg sendte det. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Mother of Dragons
|
Nemlig. Det er faktisk mange mennesker som har store problemer med å godta at andre snakker sant når de viser seg å være grunnleggende helt forskjellige fra dem.
|
|
|
#91 |
|
By the Sea
|
Sier du det? Jeg opplever at selv om jeg har fokus på å fordele oppmerksomheten min likt mellom elevene, så skjer det samme hver eneste dag - ekstrovertene får desidert mest oppmerksomhet. Fordi de krever den.
|
|
|
#93 |
|
By the Sea
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?Utdrikningslag.
|
|
|
#94 |
|
© All rights reserved
|
Jeg merker at jeg har mer fokus på de introverte. De eksroverte ser jeg enten jeg vil eller ikke, mens jeg må se etter de introverte. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?Jeg hater også overraskelsesfester og utdrikningslag, og vil gjerne presisere at det slett ikke er sikkert at E-er heller ønsker å være i spotlighten. Vi bare har en tendens til å havne der. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Princess Skids and Scars
|
Høh, er det et utbredt problem at pasienter gir mye komplimenter, eller er det det at du liker komplimenter, bare ikke fra pasienter? :haraldrigittkomplimenttillegen, burdekanskjebegynne?: |
|
|
|
|
|
#98 |
|
© All rights reserved
|
Det er helt greit å være i spotlighten om man velger det selv. Så lenge ikke andre bestemmer at man skal stå der å blomstre. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Leser
|
Det er spesielt vanskelig fordi enkelte heller ikke forteller sanheten om seg selv. Mange later som de liker ting de egentlig ikke liker, gjør de ting de ikke liker fordi man "bør" etc. Så det er et problem å faktisk godta at andre faktisk mener noe annet hele tiden ...
|
|
|
#100 |
|
Bedreviter
|
Jeg er E (surprise, surprise!) og hater overraskelsesfester, selskapsleker og "tradisjonelle" utdrikkingslag. :datapunkt: |
|
|
|
![]() |
|
|