|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
kamerat
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?Except Toffen.
|
|
|
#62 |
|
sangfugl
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?Fnis. Dere er morsomme. Jeg kjenner meg veldig igjen i aCs forhåpning om at man kan bli oppfattet som reflektert selv om man babler. Jeg trenger å prate høyt for å finne ut av ting, og da tyter jeg i ørene på folk enten de vil eller ikke. (Jeg tar eventuell motvilje mot lyttingen/mangel på interesse etter en halvtimes tid eller deromkring.
|
|
|
#63 |
|
flisespikker
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?
Og hadde det ikke vært for at nolo fortjener alle de fine komplimentene hun kan få, så kanskje jeg hadde sagt noe om at utsagnet var ganske fornærmende mot alle oss andre introverter.
|
|
|
#64 |
|
© All rights reserved
|
Omskrevet til ære for padda.
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
flisespikker
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?Fniser av Liven.
|
|
|
#67 |
|
© All rights reserved
|
Går jeg inn under kategorien slett-ikke-plagsom-og innpåsliten? |
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?Liven fikk ikke blomst. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
flisespikker
|
Har du blitt flisespikker du også, plutselig?
|
|
|
#71 |
|
© All rights reserved
|
Når det gjelder meg selv er det klart jeg spikker. Jeg er da en E. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
flisespikker
|
For deg er det opplagt, fordi du er en smart og empatisk ung dame, og dessuten har dette temaet vært oppe opptil flere ganger på FP, så det er ganske mange her som er spesielt bevisste på dette. Men i Den Virkelige Verden er det likevel ganske vanlig at E-er oppfatter introverte som sære og sjenerte og tror at de trenger å mases på og "dras med på ting" og at de bare må ta seg sammen og kaste seg ut i spotlighten, eller hva det nå var Scarlett tjatret om. Og som Toffen og flere andre har vært inne på, er det ganske vanlig også blant I-er å ikke helt skjønne denne forskjellen før man blir gjort oppmerksom på den. (Noe som kan være uheldig både for selvoppfatningen og for hvordan man opplever E-er man treffer på.) Det er en veldig vanlig feiloppfatning å tro at folk innerst inne er helt like, og tror man virkelig det, kan man plage folk ganske grundig uten annet enn de aller beste hensikter. ("Be Like Me disease" kalte de det for på en INFJ-mailingliste jeg pleide å være aktiv på.) Så det kan være veldig nyttig å fortelle folk (her: "folk generelt", ikke "alle i verden, spesielt DU!") at det finnes slike grunnleggende forskjeller på folk, og at dette dessuten er Helt Greit.
|
|
|
#76 |
|
flisespikker
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?Gjerne det, aC.
|
|
|
#77 |
|
|
Sv: Tar du vare på dine introverte bekjentskap?Jeg fant et par hersketeknikker som jeg tenkte skulle få la gå for denne gangen. Når en I først snakker skal man ikke begynne å pirke, eller hvordan var det nå igjen? |
|
|
|
|
|
#78 |
|
flisespikker
|
Pirking er helt greit for meg, altså. Det går inn under "å møte folk på deres egne premisser", tror jeg bestemt.
|
|
|
#80 |
|
Mother of Dragons
|
Det er helt riktig det du skriver her. Men Be Like Me-disease går ikke bare på introverter vs ekstroverter.
|
![]() |
|
|