Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvordan tror dere nedgangstidene påvirker valget?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-08, 10:36   #28
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Hvordan tror dere nedgangstidene påvirker valget?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tenkte at nå kommer flere av velgerne til å heller fokusere på en økonomisk politikk de ser på som «ansvarlig» og at dette kommer til å slå ut negativt for Frp sin del.

Og i avisene i dag så står det faktisk også mer negative artikler om Frp og positive om Ap.

Jeg synes du grovt overvurderer Ola Nordmanns politiske vurderingsevner. Jeg tror det er flere som ser at selv med en "ansvarlig" økonomisk politikk blir smellen minst like hard. Hvordan kan man forsvare ikke å bruke oljefondet på norsk infrastruktur, når det tydeligvis er greit å gamble dem bort på aksjekjøp i et turbulent marked? Frp bruker allerede finanskrisen for alt hva den er verdt, og jeg tror den gir dem et ytterligere løft. Legg til effektene av krisen med høyere rente og økt arbeidsledighet samt høye bensinpriser og du har oppskriften på et brakvalg for Frp. En sterk, samlet regjering med klare prinsipper stor troverdighet kunne sikkert demmet opp for en del, men det har ikke akkurat vært varmerket til den sittende regjeringen. Jeg tror de rødgrønne mister flertallet, men på grunn av manglende borgerlig samarbeid ender vi nok opp med en ren Ap-regjering, eller en Krf-V-H-konstellasjon. Blir finanskrisen og følgene av den stor nok, er det også en ørliten mulighet for rent H-Frp-flertall. Jeg tror dog det siste er lite sannsynlig.

Og hvis du synes media i dag er negative til Frp, så har de vel vært det de siste 25 årene, uten at det stopper dem.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.