Sv: Shoppingtråd
Majsa: Jeg er stort sett ganske enig med deg. Jeg liker altså heller ikke dødningehoder, spiderman og plastikkrosa (som jeg liker å kalle den rosafargen som går mye igjen på klær til småjenter) klær fra HM. Heldigvis har jeg klart å unngå det ganske bra til storebror på fem (dødningehoder altså) og mellomøster godtar stort sett det vi kler på henne.
Jeg synes imidlertid det er sterkt overdrevet å tro at det å kle jenter i veldig jentete rosa klær skal gjøre dem snevre. Nå tror jeg egentlig ikke du mener det heller.
For øvrig er det to helt forskjellige ting for meg å ønske å kle ungene kjønnsnøytralt (som mange uttrykker her inne) og det å unngå babeaktige klær med rosa paljetter. Jeg vil at barna mine skal være barn. De får ikke kle seg sexy, som en minitenåring eller fiendtlig (her tenker jeg på dødningehoder og andre sinte figurer). Samtidig synes jeg det er helt greit at mellomsøster er feminint kledd... først og fremst fordi jeg elsker den romantiske nostalgiske stilen og fordi jeg ikke kan komme på noen argumenter mot... så lenge datteren min ikke selv har motforestillinger.