Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Babyer i barnehagen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-08, 14:06   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Det er ganske naivt spørsmål dette her skremmern? Har du virkelig aldri kjent at det er slitsomt å være småbarnsmor?? Jeg syns det var deilig når jeg skulle begynne i jobb igjen og kunne få fri fra barna noen timer. Gjøre voksenting og få fokus over på andre områder i livet. Det betyr IKKE at jeg ikke er glad i ungene mine og er en dårlig mor. Jeg savner dem også, og tenker på dem når jeg er på jobb. Og minuttene før jeg skal hente dem i bhg er uendelig lange...

Det er ikke noe vits det du gjør nå. Selvfølgelig blir man sliten, men det har ingenting med saken å gjøre. Jeg er på linje med Hattifnatten her, og mener at babyen sannsynligvis vil få det bedre i barnehagen hvis det er mer ønsket der, men det forandre ikke min grunnoppfatning hvor jeg stiller spørsmålstegn ved at mor eller far blir sur og grinete av å ha permisjon ett år.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 14:16   #2
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

jeg stiller spørsmålstegn ved at mor eller far blir sur og grinete av å ha permisjon ett år.

Ja, går det an det da? Å bli sur og grinete av å være hjemme med barn i et år? Så trist...

Gammel 21-09-08, 15:48   #3
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg er veldig glad for at dette ikke lenger er noe dilemma for mitt vedkommende. Sånn sett er det godt å ha alle barna over i skolen.

Jeg kunne aldri ha levert en baby i barnehagen. Vel. Dette er sagt utifra hva hjertet forteller. Man kan aldri se bort i fra situasjoner hvor det er det er en god løsning totalt sett og hvor muligens barnet har best av det. Hadde jeg kommet opp i en slik situasjon så håper jeg at jeg var i stand til å ta den beslutningen. Nettopp for å sette den totale situasjonen i rett lys.

Jeg har ikke levert en baby i barnehagen. Ingen av mine fem. De begynte i barnehage da de var 3 år. Alle sammen. Det første året på korttid. De to siste før skolestart hadde de fulle plasser.

Mulig jeg er gammeldags og leste psykologi for litt for mange år siden (1990-1992), men noe forteller meg at tilknytning fremdeles er svært viktig. Spebarnsalderen er skjør. En stor porsjon utvikling skjer nettopp i disse årene. Er grunnlaget godt, tror jeg at barnet er best mulig rustet.

Hva som utgjør det beste grunnlaget kan jeg være villig til å diskutere og jeg ser at det kan være det beste at barnet begynner i barnehagen før man egentlig har lyst til nettopp det. Skyt meg ikke. Jeg vet veldig godt at de færreste kan velge å ha barna hjemme på fulltid til de er tre år og at barnehage kan være fint selv for de yngste, tror jeg også. Bare muligens ikke babyen. Ihvertfall ikke om babyen må kjempe om oppmerksomhet og bli overstimulert pga et høyt aktivitetsnivå mange timer om dagen i tillegg til å kjenne på separasjonsangst.

Vanskelig dette og valgene er ofte ikke så mange.

Gammel 21-09-08, 16:42   #4
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Ja, går det an det da? Å bli sur og grinete av å være hjemme med barn i et år? Så trist...

Jeg har aldri prøvd, og kommer neppe til å gjøre det heller, men jeg tror jeg hadde savnet arbeidslivet hvis jeg skulle være hjemme et helt år. Ikke fordi det er så trist å være hjemme med barn, men fordi jeg liker å jobbe og treffe andre voksne.

Gammel 21-09-08, 20:59   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Jeg har aldri prøvd, og kommer neppe til å gjøre det heller, men jeg tror jeg hadde savnet arbeidslivet hvis jeg skulle være hjemme et helt år. Ikke fordi det er så trist å være hjemme med barn, men fordi jeg liker å jobbe og treffe andre voksne.

Samme her Nå hadde jeg heldigvis muligheten til å dele permisjonen med LøveMannen, men det er ikke alle som har denne muligheten, av ulike grunner. Da kan jeg skjønne at man heller velger å forlenge permisjonstiden.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 17:17   #6
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er ikke noe vits det du gjør nå

Å diskutere mener du?

Skjønner ikke hva det jeg "gjør" er anderledes enn alle andre her i tråden??

Uansett, jeg ser poenget ditt. Det uansett så komplekse saker at det neppe går an å si det så overfladisk som at "noen blir grinete av å gå hjemme et år". Det er jo ofte helt andre ting som ligger bak.

Gammel 21-09-08, 17:25   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Å diskutere mener du?

.

Ja, hadde det bare vært det du gjorde. Du siterte meg å skrev noe som ikke hadde noe sammenheng med det jeg skrev.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.