Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor lenge kan middagsrester stå på kjøkkenbenken?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-08, 12:04   #21
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge kan middagsrester stå på kjøkkenbenken?

Ja, nå snakket jeg altså om det å sette varm mat inn i kjøleskapet.

Gammel 10-09-08, 17:14   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det egentlig ikke helt et tema. Vi dekker på bordet når vi spiser, hver dag. Forsyner oss ikke av komfyren liksom. Og når vi da har sittet ved middagsbordet en stund, er ferdig og skal rydde av. Er jo maten så og si kald. Så da har jeg bare det som jeg skal ta vare på over i bokser.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 22:10   #23
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hos oss er det egentlig ikke helt et tema. Vi dekker på bordet når vi spiser, hver dag. Forsyner oss ikke av komfyren liksom.

Vi er 4 rundt et bitte lite bord, så det er det aldri plass til.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 22:15   #24
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Maten står på benken til den er kald, og puttast deretter i bokser, som vert plassert i frysar eller kjøleskåp. Evt hamnar den direkte i skåla til katten, men den tåler jo alt... Ingen her i hus har vorte forgifta hittil... viktig å herde magane litt!

Gammel 11-09-08, 22:32   #25
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hvis den går ned av seg selv bør den kastes.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 22:37   #26
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvor lenge middagsrester kan stå på kjøkkenbenken? Det har du ikke lyst til å vite, var min første innskytelse.

Noe i den stilen funker godt på våre mager også!

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jepp!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 22:41   #27
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må innrømme at maten av og til blir stående en stund på kjøkkenbenken. Jeg spiser den gjerne fordet, passer bare på å varme den skikkelig opp først for sikkerhets skyld. Jeg spiser f.eks. middagsrester til kvelds. Jeg har aldri opplevd at noen av oss har blitt syke. :sjuske:

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 22:44   #28
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiser det uansett.

Gammel 11-09-08, 22:47   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Vi er 4 rundt et bitte lite bord, så det er det aldri plass til.

Da stemmer jeg for nytt hus. Nytt kjøkken og nytt bord.

Gammel 11-09-08, 23:01   #30
Smarties
Fullverdig medlem

Smarties sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Smarties er litt kul
Standard

Hos oss er det egentlig ikke helt et tema. Vi dekker på bordet når vi spiser, hver dag. Forsyner oss ikke av komfyren liksom. Og når vi da har sittet ved middagsbordet en stund, er ferdig og skal rydde av. Er jo maten så og si kald. Så da har jeg bare det som jeg skal ta vare på over i bokser.

Mat som er varmebehandlet tåler en god stund på benken. Med de rutinene du har så er det ingen som blir syk av restene.

Smarties er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:15   #31
Gammel bruker
Passiv

Standard

..også finnes det slike som meg som gjerne småspiser kalde middagsrester rett fra panna utover kvelden.

Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:16   #32
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge kan middagsrester så på kjøkkenbenken?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, det er kjøleskapet som blir fullt av is bakerst.

Ååh... Er det derfor jeg må knuse svære isblokker med (u)jevne mellomrom? :åpenbaring:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 11:41   #33
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Da stemmer jeg for nytt hus. Nytt kjøkken og nytt bord.

Tror du er gal. Riktignok har jeg et lite kjøkken og en ubrukelig tomt, men resten av huset liker jeg riktig godt.

Gammel 18-09-08, 11:42   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Tror du er gal. Riktignok har jeg et lite kjøkken og en ubrukelig tomt, men resten av huset liker jeg riktig godt.

Da får dere spise middagen på spisestua, den er vel større?

Klart du har fint hus.

Gammel 18-09-08, 11:46   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Bare henvis den i retning søppelbøtten. (Eller komposten da, selvfølgelig.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 11:52   #36
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Standard

Da får dere spise middagen på spisestua, den er vel større?

Jada, men der står det laptoper i hopetall.

Gammel 18-09-08, 11:56   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Gammel 18-09-08, 12:00   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

..også finnes det slike som meg som gjerne småspiser kalde middagsrester rett fra panna utover kvelden.

Jeg skjønner ikke hva du snakker om.

Gammel 18-09-08, 12:55   #39
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også tar middagsrester i bokser og har i kjøleskapet rett etter vi har spist. Jeg er enig i alt dere sier om bakterier i kjøleskapet, ising etc, men det er bare teori. I praksis er maten kald nok når vi er ferdig og spise (mulig det er vi som er noen tregoster ved matbordet? )

Gammel 18-09-08, 13:02   #40
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal i kjøleskap med en gang, og når det er helt kaldts etter du på lokk eller plast. Min mor lar ting bare stå. Det er så skummelt.

Rester av ris og bønner fryser du bare rett ned, særlig ris tåler ikke å stå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.