Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Matmuffins med gjær?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-08, 09:29   #14
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matmuffins med gjær?

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Nei, altså - jeg har bare prøvd et par jeg har funnet rundt om på nettet når jeg har googlet "matmuffins". Mulig jeg har vært uheldig altså. Jeg kan jo evt søke litt her på FP og finne en oppskrift som flere er fornøyde med og prøve den. (Hvis ikke du har en, da? )

Jeg bruker Stikka/Iset sin og varierer fyllet hver gang. Blir veldig bra altså:

4 egg
8 dl mel (50/50 siktet hvete og mer grov type)
1 beger mager kesam
2 ts bakepulver
litt salt
1-2 dl melk til å spe røren med
1-2 hvitlløksfedd
oregano/timian/persille

Bland sammen kesam, egg, presset hvitløk og krydder. Bland det tørre og tilsett i det våte. Spe med melk til røra blir passe. Den skal være skikkelig tykk, men det skal gå an å røre inn fyllet uten å svette!

Jeg bruker alltid: Skinkebiter, oliven, revet ost eller fetaost, hakket purre.
Ofte har jeg også i: Revet gulrot, mais og/eller soltørkede tomater i olje.

Stekes cirka 20-30 minutter, midt i ovnen 175 grader. Jeg bruker muffinsbrett fra Tupperware, de er litt større enn små papirformer, og jeg får cirka 25 stykker.

Med en gang de er avkjølt, putter jeg (de som er igjen etter prøvesmakinga) i fryseren.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.