Sv: Laks til baby?
Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.
Svigermor er allergisk mot egg, og da vi fikk barn trodde jeg at vi bare skulle holde henne unna egg til hun var året. Men vi fikk bekjed om at det ikke bare gjaldt akkurat den matvaren, men alle de klassiske tingene som mange reagerer på. (Melk, fisk, egg..) Det er sikkert gammelt nytt for mange her, men jeg skriver det nå likevel. 
Det var nytt for meg... at bestforeldrenes allergier har noe å si. Når jeg leser "hvis både mor og far har betydelig allergisk sykdom" tenker jeg ikke litt kløing av egg etc hos besteforeldrene. Da tenker jeg kraftige allergiske reaksjoner som f.eks pustvansker/opphovnet hals ved nøtte eller skalldyrsallergi hos mor eller far. 
Men hvis dette er tilfelle, er det bare den klassiske allergifremkallende maten man skal kutte ut eller også det nærmeste familie faktisk får reaksjon av? Uff, så vanskelig dette er... Det blir det jammen meg morsomt å finne mat til poden, men jeg antar uansett at dette gjelder kun til han er ett år, så da har vi bare 4 måneder vi må holde oss unna svinekjøtt, egg, skalldyr (og derfor fisk?), tomat, ost, yogurt (og melk - men det hadde vi ikke tenkt å gi på en stund uansett). Med tanke på at storfe, sau, svin og vilt allerede er fjernet fra kosten blir jo dette festlig...