Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvordan uttaler du navnet Laura?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-08, 21:00   #81
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet Laura?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Laura som aura med l foran.

Men det blir vel Læura og ikke Laura?

Gammel 10-09-08, 21:02   #82
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min aura blir som i Løura.

Gammel 10-09-08, 21:04   #83
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men det blir vel Læura og ikke Laura?

Min aura blir som au pluss ra.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 21:04   #84
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skulle ikke forundre meg Veronal. Men det er vel ingen som sier aura med ren a, er det?

Gammel 10-09-08, 21:06   #85
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Min aura blir som au pluss ra.

Jeg har prøvd ut litt mer i praksis nå, og det går an å si au med a. Føles bare veldig kronglete for meg.

Gammel 10-09-08, 21:11   #86
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Laora, med trykk på ao

Sier og det samme, er fra jæren

amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 00:51   #87
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Løura

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 01:16   #88
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg sier "Lævra" på skøy, og "Låra" på alvor.

Jeg sier motsatt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 01:41   #89
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Leura om personen er norsk, og låra om hun er engelskspråklig.

Sier jeg også!

Men - med et unntak - kaller nederlandsk venninne Laoura. Det er slik hun uttaler navnet selv og jeg prøver å ta etter henne!

Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 03:01   #90
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvordan uttaler du navnet Laura?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Læura.

Vi også navnet utgikk når vi ventet lillesøster, for storesøster sa konsekvent Lævva, noe som kunne høres mindre sjarmerende ut.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 03:54   #91
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Leura( Staaakar Laura)

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 09:23   #92
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Løura.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 11:48   #93
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det skulle ikke forundre meg Veronal. Men det er vel ingen som sier aura med ren a, er det?

Jeg sier au slik: æo

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 12:22   #94
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lævra

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 13:46   #95
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Jeg har prøvd ut litt mer i praksis nå, og det går an å si au med a. Føles bare veldig kronglete for meg.

Det gjør det for meg også.

Jeg ser at det er mange måter å uttale navnet på. På et annet forum var det noen som mente at "Lævra" var den mest vanlige norske måten å uttale det på, og jeg tenkte at i såfall utgår Laura som alternativ til jentenavn på den lille som ligger i magen. Jeg hadde ikke tenkt på at noen kunne uttale det "Lævra" en gang, og navnet ble plutselig ikke så fint da syns jeg.

Etter litt research ser jeg at det ikke er "Lævra" som er er den mest vanlige uttalen, og Laura er tilbake på navnelista vår.

*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 13:54   #96
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Løura eller Lååra.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 14:58   #97
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig jeg misforstår nå, men er det noen som sier L-a-u-ra, altså med tre stavelser og trykk på u?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 17:13   #98
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Laura som aura med l foran.

Jo, men så sier jeg aura som øura også, da, så den forklaringen var også ganske generell.

Gammel 11-09-08, 19:25   #99
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Løura

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 19:48   #100
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lørva? Nei, Løura.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.