Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Gjengen på taket

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-07, 11:59   #41
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjengen på taket

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Fint med lun, god humor fremfor edderkopper som adopterer lopper og er venner med maur i skrekkelige farger.

Heyyy ikke diss krypdyrene da! Husker ikke hva den serien heter i farta, men den er råkul

Gammel 30-10-07, 12:35   #42
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Her i huset elsker vi gjengen på taket.

Vi også! Og dialekten har vi et nært og godt forhold til.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 09:07   #43
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg får utslett og svettebyger av den enerverende jentungen (Dora altså, ikke snuppa di) og vennene hennes.
Kan det være nødvendig å rope sånn hele tiden!?

Gjengen på taket synes jeg faktisk er ganske morsomt.

Er ikke MIN favoritt nei
Men Hannah løper rundt og sier "Dora min, Dora min" - og er SÅ glad når det starter så

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 15:23   #44
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

"Huff det liker vi ikke" sier eldste min når det kommer. Tror det er noe med mangel på story. Det handler ikke om noe hun kan relatere seg til.
Hun ser det likevel da, men det er vel mest fordi hun håper på noe annet etterpå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 15:53   #45
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg simpelthen ELSKER gjengen på taket! Tøffe rockabilly-Abbe og Tiki-fantasten Lipton som spiller steelgitar er mine yndlinger. Jeg liker subkulturelt barnetv.

Så hjertens enig. Og guttungen digger det også.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 16:03   #46
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Gjengen på taket er det eneste programmet poden på 2,5 nekter å se på. Hver gang det viser seg på skjermen sier han: "Meeei, meeeei, vil ikke!". Pappaen synes det er et festlig program. Nå har jeg satt foten ned og sagt at vi dropper gjengen på taket. Har en følelse av at det er noe han er redd for, uten at jeg helt vet hva.

Han er helt sikkert redd for det svarte bustemonsteret - min 2-åring freaker fullstendig ut hver gang han viser seg (og selv mor i huset synes han ser forholdsvis skummel ut...).

Men bortsett fra det, er gjengen på taket superstas her hos oss.

Den trøge østfolddialekten passer jo perfekt til dukkene og handlingen.

Gammel 03-11-07, 17:55   #47
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Heyyy ikke diss krypdyrene da! Husker ikke hva den serien heter i farta, men den er råkul

Solflekken.
Grufullt, men guttungen elsker jammen det også.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 18:23   #48
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi liker Gjengen på taket. Særlig vi voksne, vil jeg si. Jeg synes bruken av Østfold-dialekt er ustyrtelig morsom.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 22:02   #49
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen som så det på barne-tv ikveld?

Pjokk ventet spent på om "han svarte" skulle komme i kveldens episode, fordi han er visst så fryktelig skummel! Og han satt klar til å stikke av, i tilfelle han kom. Eller han skulle gjemme seg bak ryggen min. Jeg var ikke sikker på hvem "han svarte" var, men i kveld kom han jammen meg!

Den svarte, fæle, bustete klumpen med lange skarpe tenner! Stod der og brølte inn i skjermen og gjorde seg så skummel som mulig. Pjokk ble jo redd og lo og hylte om hverandre, og vi voksne var jo der og lo av monsteret i skrekkblandet fryd. Det endte med at pjokken slo av TV, løp på kjøkkenet og lurte på om han skulle tørre å skru på tv'n igjen.
Jaja, også forklarte jeg at det var bare et tullemonster. Og ertet han med at jeg kanskje skulle kjøpe en sånn monsterbamse i bursdagspresang til han, men det var visst uaktuelt.
Syns det er litt morsomt å tulle og le av det som er skummelt.

Men måtte virkelig skjerme vesla på 1 år, hun fikk øye på monsteret også, og var svært forbauset men rakk ikke bli redd.

Episoden handlet om å være redd for spøkelser og monstre, men er usikker på hvor pedagogisk effekt den egentlig hadde.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 22:10   #50
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Gjengen på taket er det eneste programmet poden på 2,5 nekter å se på. Hver gang det viser seg på skjermen sier han: "Meeei, meeeei, vil ikke!".

Da det dukket opp i dag var jeg spent på hvordan han ville reagere. Han var fornøyd, og så hele programmet uten problem. Faren var storfornøyd, for han digger Gjengen på taket.

Gammel 08-09-08, 22:11   #51
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi så i dag. Eivind måtte se sammen med begge vi voksne, fordi "trollet som sier uæææ" var så skummel. Og da fant jeg ut at en av flere grunner til at jeg liker serien, er tempoet. Akkurat passe tempo, ikke for hektisk og de tør å dvele ved scener.

Gammel 08-09-08, 23:16   #52
Thalia
Nysgjerrig

Medlem siden: Mar 2008
Thalia er litt kulThalia er litt kul
Standard

Femåringen vår lo med skrekkblandet fryd av det svarte monsteret. Vi digger serien, både karakterene og dialekten.

Gammel 09-09-08, 08:39   #53
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gjengen på taket er favoritt her i huset! (Ok, storesøster er egentlig ikke så ivrig, men jeg og mannen er)

Jeg signerer forøvrig Glitters innlegg i sin helhet. Ja til mer subkultur i barntv.

Gammel 09-09-08, 08:49   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker dialekten i Gjengen på taket - barndomsminnene røyner på.

Snuppa liker det også. Hun reagerer ikke på troll og monstre. Men Gjengen på taket er den eneste gangen jeg har sett henne gråte av noe hun har sett på tv. Det var noen uker siden da en hadde bursdag og alle lot som de glemte den (de skulle arrangere overraskelsesfest). Da hylte snuppa av full hals, for bursdager er IKKE lov til å glemme.

Gammel 09-09-08, 10:13   #55
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg elsker dialekten i Gjengen på taket - barndomsminnene røyner på.

Snuppa liker det også. Hun reagerer ikke på troll og monstre. Men Gjengen på taket er den eneste gangen jeg har sett henne gråte av noe hun har sett på tv. Det var noen uker siden da en hadde bursdag og alle lot som de glemte den (de skulle arrangere overraskelsesfest). Da hylte snuppa av full hals, for bursdager er IKKE lov til å glemme.

Åh, jeg har sett den episoden to ganger - og jeg har sippet begge gangene! Sist ble pjokken ganske fortvilet også, men så var det heldigvis happy ending!

Gammel 09-09-08, 20:01   #56
Luba
Her er jeg

Luba sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Luba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gutten vår på 3 elsker det, spesielt det svarte trollet, som for øvrig var skummel i går! Men det gikk fint

Ellers elsker han Fraglene og ikke minst Svampebob

Luba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 21:43   #57
mari75
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2008
mari75 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gutten min så gjengen på taket da han var to år. Han hadde mareritt hver natt i ca en måned etterpå. Vi måtte sitte på rommet til han sovnet hver kveld. Så jeg er iallfall ikke særlig begeistret for det programmet. Er heller ikke særlig begeistret for UHu.

mari75 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 21:57   #58
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Samme her. Den unge mannen på 3,5 år liker Gjengen på taket, men han trengte trøst både under og påfølgende natt etter denne episoden.

Gammel 10-09-08, 18:15   #59
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Og jeg tenkte å finne et bilde av "han svarte" i Gjengen på Taket på nett, men det skulle vise seg å være vanskelig!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.