|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?Ingen ting ødelegger mer en god bok en å analysere den mens man leser, jeg vil heller sitte igjen med en god histore, bli underholdt, og heller tenke på situasjoner, hendelser og skrivemåte etter at jeg er ferdig med å lese.
![]() |
#82 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?
Nei, det tror jeg virkelig ikke noen gjør. Men jeg tror det er veldig individuelt hva folk oppfatter som meningsfylt/meningsløst. Noen synes sikkert det er meningsløst å hygge seg med en romantisk komedie, mens andre får noe ut av det. Det må absolutt ikke være målbart, noen ganger er jo den gode følelsen man kan få i visse sammenhenger god nok grunn til å foreta seg noe.
![]() |
#83 |
flisespikker
|
![]() |
#85 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå ble jeg litt letta!
![]() |
#86 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?Det tror jeg sannelig er et av de rareste spørsmålene jeg har sett.
![]() |
#87 |
Borte
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?Jeg føler egentlig for å bruke store og pompøse ord for å forklare hvorfor jeg syns det gir mening å lese romaner. Livet mitt ville vært så veldig annerledes om jeg ikke var glad i å lese.
![]() |
#88 |
snart helsesøster
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?Jeg synes det er nydelig å drømme meg vekk med en bok, samme hva slags egentlig. Leser alt fra chick-lit til krim til biografier. Og MÅ ha en bok å lese noen sider på sengekanten hver kveld...
![]() |
#89 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?Her var det mange kloke svar etter å ha skummet gjennom tråden.
![]() |
#90 |
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?Jeg datt helt av da him sa at det er bedre kvalitet på Arve Tellefsens musikk enn Metallicas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eller man leser for å få tiden til å gå, helt utavdetblå, f.eks når en sitter og gleder seg til"tre nøtter for Askepott" på juleaften. :erjobare37år:
![]() |
#92 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?Jeg syns det er fullstendig stuereint å gjøre noe kun for underholdningens skyld, så jeg leser romaner med god samvittighet - kun for å hygge meg.
![]() |
#93 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?"Snømannen" av Jo Nesbø ramla ned i postkassa mi i dag.
![]() |
|
|