Sv: VW Sharan
Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.
Jeg uttrykte meg feil der ja. MEN På den svenske utgaven av EU-kontroll, var det dobbelt så mange Sharan (2004-modell - 3 år gamle) som ble underkjent i 2007. Ellers så kom Galaxyen bedre ut i alle de testene mannen leste da vi skulle kjøpe i sommer. Sharan får jevnt over middelmådig omtale, mens Galaxyen får god omtale.
Uhm... Svensk Bilprovning-tallene ser ganske så like ut for meg, i hvert fall så lenge det er tatt hensyn til kjørelengde. Her ser man det typiske også at Sharan TDI har noe mye lengre snittkjørelengde. I sverige har det ikke vært solgt spesielt mye Galaxy tidligere som diesel: http://www.dinside.no/motor/bil/bruk...art373869.html
Lurer også på om ikke VW også har hatt lengre serviceintervall på Sharan enn Galaxy, hvilket kan gi utslag på smådetaljer i henhold til EU-kontroll også. Altså typiske ting som skal skiftes på service eller legges merke til på service. På biler ved høyt salg av diesel er det gjerne også en del som har gått veldig mye lengre enn snittet.
Nå skal man også huske at det er ganske store begrensninger for hva en eu-kontroll egentlig går over. En del feil drar man heller ikke på EU-kontroll med, men man vet det må fikses før man drar.
|