|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?
De tingene som er målt er: leseferdighet og leseglede. Man blir flinkere å lese jo mer man leser, og lesegleden måles i om folk frivillig fortsetter å lese. Og det er det som er viktig i det lange løp, ikke nødvendigvis hvilken kvalitet det er på det de leser. Det er som med idrett, vi har alle nytte av å gå en tur i marka, et par kilometer på ski og sykle til jobben, selv om vi aldri blir å stille i OL, VM eller NM. Prestasjonene, kvaliteten på det vi gjør er ikke nødvendigvis det viktigste, men opplevelsen. Jeg opplevde en flott tur forrige søndag, 5 km, to barn, gjenglemt drikkeflaske. Min tur var like flott som mannen sin, topptur, ingen sti og bare voksne. Selv om hans tur var det som man kan kalle en "riktig fjelltur".
![]() |
#2 |
By the Sea
|
![]() |
#3 |
både her og der
|
![]() Sv: Meningsløst å lese romaner?Jeg elsker følelsen av å dykke ned i en annen verden og glemme tid og sted, bare lese og lese. Noe herligere finnes ikke!
![]() |
#4 |
Live and let live
|
Tusen takk for gode refleksjoner rundt emnet him.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 06-09-08 kl 14:41. Årsak: La til siste setning .. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|