Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.
Men bruker du ikke å hilse på fremmede på fest/besøk?
Ikke hvis det er en fest av typen 100-gjester-og-umulig-å-hilse-på-alle. Da kan det godt hende at jeg ignorerer fremmede. I alle fall en god del av dem.
Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.
For å svare mer seriøst her så er jeg hverken sur eller såret. Jeg bare informerer om hvordan det føles å være ny her. Jeg kommer til å fortsette å skrive her når jeg har tid. Men dere er kanskje ikke egentlig så interessert i nykommere?
Saksopplysning: her inne er alle nye.
Dette er et helt nytt forum og fortsatt er det faktisk svært få deltagere her inne. Forumet ble tross alt opprettet for bare en uke siden, og det er vel fortsatt ikke stort mer enn et par hundre medlemmer. Mange har ikke rukket å finne seg helt til rette selv ennå, så det å snakke om hvordan "nye medlemmer" behandles blir nesten litt søkt på et så tidlig tidspunkt.
På NM, med sine 2000 medlemmer, kunne man stort sett alltid regne med å få svar på det man spurte om, fordi det alltids var noen som hadde peiling på det man spurte om. Her inne er vi sammenligningsvis veldig få, slik at det er mindre sjanse for at noen vet svaret på det man lurer på eller har tid/anledning til å svare, men til gjengjeld har aktivitetsnivået vært utrolig høyt blant mange av de som har meldt seg inn her. Så høyt at veldig mange "klager" over at det ikke er mulig å få lest alt man ønsker.
Jeg tror ikke det ligger noe symptomatisk i at du har fått få svar, og jeg tror ikke det er grunnlag for å trekke noen konklusjoner om hvordan forumet fungerer ut i fra hvordan det har vært i bruk den første uken.
Men hvis hovedbudskapet ditt er at det virker som det er lettere å få respons hvis man er godt kjent blant flertallet enn hvis man ikke er det, så er det trolig riktig. Og det gjelder her som på alle andre fora jeg har vært innom. 
|