Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

TORO på sporet!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-08, 21:17   #401
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: TORO på sporet!

Jeg driver og lager oppskriftsbok! Har kopiert over oppskrifter fra fp og andre steder i et word-dokument, lager en side for hver oppskrift og skriver ut. Har også noen oppskrifter fra før som jeg vil ta vare på. Så har jeg en tynn ringperm med skilleark og veldig mange plastlommer inni. Så putter jeg oppskriftene oppi etterhvert og sorterer dem. Det irriterer meg at plastlommene går like langt ut som skillearkene da, hvis dere skjønner hva jeg mener. Ellers er jeg veldig fornøyd med systemet. Da kan jeg bla gjennom permen på kjøkkenet og den tåler litt søl pga plastlommene.

Gammel 01-09-08, 08:51   #402
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Iset - pastasausen ble ganske god synes jeg. Men mistenker at jeg hadde i litt mye hvitløk. Bruker sånn kinesisk type og hadde i to stk.

Puttet nemlig litt av sausen i mat til babyen, kanskje et par spiseskjeer og han oste hvitløk. Synes jo det er fint at han liker det, men i en alder av 7 mnd synes jeg han skal få lukte baby litt lenger og ikke hvitløk, det passet ikke helt.

Lagde det til pizza, men det ble så mye at halvparten ble fryst ned til en senere anledning.

Gammel 01-09-08, 08:52   #403
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Lagde tomatsuppe i går. Kan meddele om at den er kjempe god med soyafløte og melkefritt smør og.

Gammel 01-09-08, 09:19   #404
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg? Om supersystemet mitt? Ja kanskje det fortjener en egen tråd med bilder og tegn og forklar? Jeg har brygget på det i årevis og fødselshormonene gav meg tydeligvis det kicket jeg trengte for å fullføre.

Men så igjen, tenk om dere bare synes det er sært og at jeg er sær

Har du laget egen tråd? :venter )

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 09:23   #405
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Zol : jeg vil også høre

Jeg har en oppskriftsbok jeg liker. Kjøpte den på Nille, og har skrevet inn oppskrifter jeg har fått med fam og venner i den. Og hvis jeg får en oppskrift skriver jeg alltid navnet til den jeg fikk den av forann: Bestemors havreflarn, tante kjellrun sin iskake - osv. Da vet jeg hvor oppskriften er fra, og det gjør kokeboka personlig Den er slitt og har masse flekker i seg.

Men det er mest kakeoppskrifter...

Gammel 01-09-08, 09:42   #406
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Jeg har laget Mims tomatsuppe i dag, uten kjøttboller men med fullkornsmakaroni. ( bare på FP man presiserer sånt)

Signerer denne. Lagde suppen på lørdag og det gikk utrolig greit. Tok ikke lang tid i det hele tatt. Utseendemessig prikk lik Toro sin, men smaken var noe tammere - må prøve meg med litt mer krydderier neste gang. Men absolutt en suppe det blir laget mer av her i huset - jentene synes den var toppers.

Gammel 01-09-08, 10:19   #407
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått svar om transfett i Oscar-buljongene

Der anvendes forskellige fedtstoffer og olier i OSCAR´s bouilloner. Ingen af disse har gennemgået en hærdning, men bruges i deres naturlige form.

Indholdet af transfedtsyrer er <2g/100g fedt i de vegetabilske fedtstoffer og olier, som loven foreskriver.

For de animalske fedtstoffer vil der naturligt være et indhold af transfedtsyrer, da trans dannes i dyrenes fordøjelsessystem. Animalske fedtstoffer er derfor ikke omfattet af lovgivningen om transfedtsyrer.

Gammel 01-09-08, 11:16   #408
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Er det disse du mener, Mim?

Jeg har lenge lett etter en god kjøtt-/ fisk-/ kyllingbuljiong uten hell. Jeg kjøper grønnsaksbuljong på Helios, den er kjempegod, men av og til er det jo fint med litt mer smak.

Har de Oscarbuljongen på Coop eller Meny mon tro?

Sist redigert av daffy : 01-09-08 kl 19:15.
daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 22:28   #409
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående bruning av mel/smør til brun saus (det var denne tråden, sant?), så liker jeg å brune smøret før jeg har i melet. Da blir det ikke brent MEL, men sausen får den egne nøtteaktige smaken av brunet smør. Sausen blir lysebrun når jeg har hatt i buljongpulver og da er det sjelden jeg gidder å bry meg med å tilsette sukkerkulør.

Gammel 01-09-08, 22:32   #410
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Polyanna: Altså, brune smøret, tilsette mel, tilsette vann med buljong og....?

Safran: Har du prøvd avocadooljen?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 23:43   #411
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jupp, det. Og så krydder etter smak. Og la det putre litt for å få bort melsmaken.

Gammel 01-09-08, 23:44   #412
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Har aldri merket noe til melsmak, men jeg gjør som dere sier. Noe annet skulle tatt seg ut.

Gammel 02-09-08, 00:05   #413
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Melet skal jo ikke blir brent, bare rett før. Å bare brune smøret er juks. Nesten like mye juks som sukkerkulør.

Gammel 02-09-08, 09:48   #414
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo smør OG mel som skal brunes.

Gammel 02-09-08, 12:16   #415
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Men JEG syns det er bedre sånn. Og mye enklere!

Gammel 02-09-08, 13:01   #416
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men JEG syns det er bedre sånn. Og mye enklere!

Juksemaker pipelort

Gammel 02-09-08, 14:16   #417
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruner ikke melet, jeg heller. Bare så det er sagt.

Gammel 02-09-08, 15:46   #418
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Overser du meg safran?

Gammel 02-09-08, 15:55   #419
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Oh, jeg gjorde visst det. Eh, ja. Jeg har prøvd oljen, og den smakte litt gress. Jeg likte den andre bedre.

Gammel 02-09-08, 15:59   #420
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager ertestuing fra bunnen av. Kokes i 2-3 timer, står det pakken? Håper det blir middag på denne siden av barne-tv!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.