Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte gjør du reint i huset?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvor ofte gjør du reint i huset?
En sjelden gang iblant 28 15,56%
1 gang i mnd 11 6,11%
1 gang hver 3. uke 13 7,22%
1 gang hver 14. dag 45 25,00%
1 gang i uka 56 31,11%
2 ganger i uka 9 5,00%
3 ganger i uka 4 2,22%
4 ganger i uka 1 0,56%
5 ganger i uka 1 0,56%
6 ganger i uka 1 0,56%
hver dag 6 3,33%
aldri 5 2,78%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-08, 14:17   #101
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?

I teorien hver søndag, men i praksis så går det gjerne fjorten dager mellom hver skikkelige husvask. Å ha huset reint til helga, det vil si "fredagsvask" sånn som f.eks. min mor sverger til, kan vi bare glemme. Vi er i full jobb begge to og har to barn under skolealder, og når ungene er i seng fredag kveld, er vasking det siste noen av oss orker.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:22   #102
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Vi har fått vaskehjelp nå!

Har dere!? Så digg! Det kunne jeg tenkt meg også når hverdagen setter inn for fullt..

Gammel 17-08-08, 23:31   #103
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker aldri i huset. Det blir vasket hver uke av vår kjære vaskehjelp.
Tørker jo kjøkkenbenken og sånn da.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 07:35   #104
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarte aldri, jeg. (Men jeg tørker over kjøkkenbenk, komfyr, spisebord og slikt, da.)

Vi er så heldige å ha hjelp til å gjøre reint, så en dag hver uke kommer det ei vidunderlig dame og vasker for oss.

Gammel 29-08-08, 17:20   #105
Kneazle
Passiv

Standard

Vaskehjelpen er ansatt, begynner neste fredag. Vurderer om jeg må betale ekstra den første gangen fordi det er så skittent her nå.

Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 17:24   #106
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nilda, her.

Her blir det hver 14 dag, for da kommer vaskehjelpen. Støvsuger så og si hver dag.

Samme her. Minus støvsugingen

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 18:25   #107
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi vasker gulv en gang hver uke. Det må vi, ellers ser det virkelig ikke ut her.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 18:39   #108
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Altfor sjeldent. Her er det fri flyt av hybelkaniner dessverre, men klarer ikke å holde det ordentlig rent. Når vi har flyttet inn i ny leil. skal vi ha vaskehjelp. Mannen er enig for han er like elendig på husvask som meg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:22   #109
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Ikke så ofte som jeg burde. Men støvsuger ofte da.

Gammel 30-08-08, 09:13   #110
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tørker aldri støv, men regner med at Noen gjør det innimellom.

Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 09:41   #111
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Kan vi slutte med disse trådene snart?
For å si det sånn, jeg skal vaske denne uken.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Neisj, hvorfor det. Nå har jeg satt mitt preg på den allerede, også kommer nok Toffen og Skilpadda innom og sier sitt etter hvert, og da blir det så hyggelig her, atte.

Bidrar med mitt preg og svarer at jeg "glimter til" med husvask - iblant...

Men jeg er suveren på overflaterydding når vi skal ha besøk og sånn - DET skal jeg ha

Mannen har forøvrig vært så elskverdig og kjøpt robomop. Den funker faktisk ganske godt den.

Gammel 30-08-08, 17:21   #112
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Alt for sjelden.
Og Esmeralda, min imaginære vaskehjelp ser ut til å ha sluttet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 13:19   #113
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Tar typ skippertak hver 14. dag eller så, men smårydder en del innimellom - det er gjerne vaskinga som blir skikkelig tiltak innimellom!

Gammel 09-09-08, 14:53   #114
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg støvsuger hver dag og rydder flere ganger om dagen, men vaske gulv og tørke støv gjør jeg bare en gang i uken eller ved ekstremt behov. Pr nå er det jeg som gjør alt husarbeidet, jeg ser for meg en forandring på det når jeg begynner i jobb igjen.

Gammel 09-09-08, 16:47   #115
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Skulle gjerne gjort det oftere, men det blir en gang i uka. Kjøkken og bad tas noe oftere.

Gammel 13-09-08, 20:02   #116
Celinesmamma
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2008
Celinesmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Ikke så ofte som jeg burde. Men støvsuger ofte da.

Samme her.

Celinesmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 22:44   #117
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Ca en gang i uka

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:49   #118
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Jeg bruker heller tiden på å leke å kose med meg barna, enn å ha det skinnende til en hver tid.

Ja, for det ene utelukker virkelig det andre.

Jeg støvtørker sikkert annen hver dag. Ikke sånn "organisert rengjøring", jeg bare tørker fort over. Tar bare noen få minutter.
Støvsuger hver dag, og vasker gulvet ved behov (vasker stort sett bare flekker) og ordentlig gulvvask hver/hver andre uke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 00:03   #119
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har også fått vaskehjelp nå. Hun kommer hver 14 dag, og det er virkelig en befrielse! Dette kommer vi nok aldri til å angre på. Det frigir tid til å gjøre andre ting, og ikke minst slipper vi den evindelige dårlige samvittigheten/ irritasjonen over å aldri ha huset på stell.

Tiden fra barna kommer hjem fra barnhagen til de legger seg er "hellig" for oss, og har aldri blitt brukt på husarbeid. Vi prøver å komme oss relativt tidlig hjem fra jobb, men for oss betyr det da at vi gjerne må ta igjen noe jobb på kveldstid. Om vi skulle holdt den standarden som enkelte har her inne, så tror jeg vi hadde blitt utslitt. Å vaske gulv og bad hver dag er ikke annet enn utenkelig for oss både tidsmessig, og ikke minst finnes det ikke et fnugg av motivasjon for å gjøre det.

Gammel 29-09-08, 10:23   #120
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker når jeg er sur. Så kan dere gjette på hvor ofte DET er.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.