Sv: Hvordan sende den enkleste og beste oppskrift rett til helvete
Melder meg her jeg også. Selv om jeg kan å smake til. Mitt problem er at jeg synes det er så vanskelig å koordinere hele greia. Med alt som skal kuttes opp, stekes, kokes, røres, tas av og på osv osv.
I går skulle jeg lage gratinerte pannekaker, og holdt på fra fire til sju med det! Og det var ikke en spesielt komplisert oppskrift heller, fyllet var saus, kjøtt og sopp. På et tidspunkt hadde jeg fire kjeler, hvor to inneholdt brent saus, en benk full av en blanding av ingredienser og oppvask, samtidig som at jeg var så stresset at jeg svarte mannen surt om han bare våget å se på meg. Men mat ble det jo tilslutt, om enn uten noe tilbehør som salat eller lignende.
Men altså, jeg orker ikke å drive på med det der hver dag, det tar alle kreftene mine. Jeg kan sikkert trene, men det må være et overskuddsprosjekt siden jeg i utgangspunktet ikke er så interessert i å lage mat. Så da blir det ikke nå i hvert fall.
Jeg er glad i god mat da, og heldigvis har jeg en mann som gjerne lager. Hadde jeg vært alene hadde vi nok levd på halvfabrikata og take-away de fleste dager.
Baking er mer min greie, der kan man finne fram alt på forhånd, stort sett forholde seg til en bolle, og den virkelige varmen bilr ikke introdusert før helt tilslutt.
|