Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

TORO på sporet!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-08, 23:08   #261
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg så også på avocadooljen. Med lengsel. Kan du komme med rapport?

Klart det! Jeg blander nemlig inn en dæsj olje i havre/hirsegrøten jeg lager til jentene, og jeg syns oliven og raps gir så sterk smak. Skal prøve i morgen.

Gammel 27-08-08, 23:08   #262
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av de beste sausene jeg vet om er så enkel at det er til å himledåne over. Bare stek en diger haug med sopp, krydre med massevis av paprikapulver, pepper og litt salt og evt. litt chili (frisk i bittesmå biter er godt). Hell på en kartong fløte og bittelitt soyasaus og la det putre i en ti minutters tid. Himmelsk!
Denne er knallgod til fullkornspaghetti og kjøttboller. Eller til biff. Ja, egentlig til det meste. Kan fint blir en gryterett også, med feks. kjøttdeig og litt mer grønnsaker.

Gammel 27-08-08, 23:09   #263
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avokadooljen er det mange på lavkarbo.no som skryter voldsomt av. Men det finnes noen typer som smaker gress. Håper din er god, Saffi. Jeg har smakt to typer. Den ene var knallgod mens den andre smakte, ja - gress.

På Søstrene Grene har de kaldpresset E.V-olivenolje med hvitløk. Med chili også, og en med sitron og en med oregano. Jeg MÅ dit på lørdag og handle! De har masse økologisk mat, te, kaffe osv også. *forelsket i Søstrene Grene*

Gammel 27-08-08, 23:11   #264
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

En av de beste sausene jeg vet om er så enkel at det er til å himledåne over. Bare stek en diger haug med sopp, krydre med massevis av paprikapulver, pepper og litt salt og evt. litt chili (frisk i bittesmå biter er godt). Hell på en kartong fløte og bittelitt soyasaus og la det putre i en ti minutters tid. Himmelsk!

Men alt blir jo godt med en kartong fløte på. Jeg synes mye av utfordringen er å finne sauser og dressinger som ikke inneholder mengder av rømme/CF/fløte etc men som likevel smaker godt. Jeg vet du ikke har den utfordringen .

*Drar opp dressing-temaet igjen*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:14   #265
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Men alt blir jo godt med en kartong fløte på. Jeg synes mye av utfordringen er å finne sauser og dressinger som ikke inneholder mengder av rømme/CF/fløte etc men som likevel smaker godt. Jeg vet du ikke har den utfordringen .

*Drar opp dressing-temaet igjen*

Ja du har jo rett i det. Da kan jeg nok ikke hjelpe så voldsomt. Går ut fra at Bearnaise og Hollandaise med 200 gram smør i også er utelukket.

Gammel 27-08-08, 23:19   #266
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Jeg kan godt komme med en innrømmelse til mens jeg først er så godt i gang: Jeg liker ikke å lage mat.

Ikke jeg heller.
Men jeg blir uvel av del Toroprodukter så jeg unngår dem mest mulig.
Og Fjordland? Smaker MØKK!!

Jeg gleder meg til Mim skal ha matkurs i Bergen!

Gammel 27-08-08, 23:21   #267
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ikke jeg heller.
Men jeg blir uvel av del Toroprodukter så jeg unngår dem mest mulig.
Og Fjordland? Smaker MØKK!!

Jeg gleder meg til Mim skal ha matkurs i Bergen!

Jeg er heller ikke så glad i Fjordland, har smakt et par ganger bare. Men vi bruker Toro 1-3 ganger i uka, mens en del helt enkle ting lager jeg fra (nesten) bunnen. (Hvit og brun saus f.eks. )

Gammel 27-08-08, 23:22   #268
Nebbia
Passiv

Standard

Ah, det var da godt, ble nesten litt svett her.

Jeg tror nok ikke du forstår hva jeg egentlig mente, men det er ikke noe morsomt å bruke teskje, så jeg skal la det ligge.

Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:22   #269
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

OM du harr kjøpt hvit saus på pose måtte jeg ha banket deg.

Ja jeg banker ALLE som kjøper hvit saus på pose!!

Gammel 27-08-08, 23:22   #270
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sist redigert av gurgle : 28-08-08 kl 07:57.
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:23   #271
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Standard

Om du ikke kan banke med for dette, så finner du sikkert noe annet å banke meg for!

Gammel 27-08-08, 23:23   #272
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg tror nok ikke du forstår hva jeg egentlig mente, men det er ikke noe morsomt å bruke teskje, så jeg skal la det ligge.

Så hvorfor sa du det da? :mongostemme:

Gammel 27-08-08, 23:24   #273
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Om du ikke kan banke med for dette, så finner du sikkert noe annet å banke meg for!

Det må du regne med.

Gammel 27-08-08, 23:27   #274
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Kan du ikke bare si det rett ut da? :domm: Mente du at jeg tar helt av, eller noe? Jaja, helt greit å bli gjort narr av, det er jeg desverre vant med, men det føles litt ukomfortabelt allikevel. Beklager at jeg ikke er intelligent nok til å skjønne hva du mener.

Sist redigert av Dixie Diner : 27-08-08 kl 23:44.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:30   #275
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Nå er du bare dum Nebbia.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 02:02   #276
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Finnes det virkelig hvit saus på pose?

Gammel 28-08-08, 02:44   #277
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Onkel Tore ja! Jeg er vokst opp med posemat, så her er det Herr Snurp som lager maten (veldig god mat... og jeg har en fra-bunnen-av-svigermor) og de få gangene Tore kommer i hus, er det i ren nostalgi fra min side: F.eks orientalsk gryte og tomatsuppe... Mange av posene er ikke lenger mulig for meg å fortære, er f.eks få sauser jeg kan spise (og lages uansett best fra bunnen, viske mel er ikke vanskeligere enn å viske pulver), men buljong i terninger er et must i skapet.

Hvor er forresten fruktsuppa?

Sist redigert av Fru Snurp : 28-08-08 kl 02:53. Årsak: og måtte ha Fjorland risengrynsgrøt under svangerskapet, et par ganger i uka, minst!
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 08:25   #278
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne er knallgod til fullkornspaghetti og kjøttboller. Eller til biff. Ja, egentlig til det meste. Kan fint blir en gryterett også, med feks. kjøttdeig og litt mer grønnsaker.

Jeg stekte kantareller igår, med krydder og litt bacon. Til fullkornpasta.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 08:45   #279
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Hvor er forresten fruktsuppa?

Den tror jeg ble borte.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 08:46   #280
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vimsen: du klarer jo ikke banke meg om du vil en gang.
Jeg har brukt TORO hvit saus - fra pose. Men det er uhyre sjelden. Som tidligere nevnt er vi ikke sausfolk. Og jeg liker ikke fiskeboller og sånn. Så da blir det lite hvit saus her i huset.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.