Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

TORO på sporet!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 23:01   #101
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

takk Iset, minner fælt om det smøreriet jeg prøver å lage. men jeg kjører alt i blender etter at jeg har surret løk og hvitløk, altså surret løk/hvitløk sammen med bokstomater. Synes det blir så blasst uansett hvor mye jeg krydrer.

Men når jeg tenker meg om så er det ikke alltid jeg bruker tomatpure, det gir nok en fyldigere smak.

Man må ha i tomatpuré ja, ellers blir smaken litt tam. Ikke kjør alt sammen, gjør sånn som jeg sier. Sammen med kjøtt blir det kjempegodt.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

bruker du forresten friske urter, eller tørkede, og når har du de i?

Tørkede. Og bruk MASSE! Sukkeret er også viktig. Kan gjerne bruke fruktose eller annet søtstoff altså.

Gammel 26-08-08, 23:02   #102
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker kjøttkakesaus og hvitsaus en sjelden gang... ja og fiskesuppen som basis. Det er alt tror jeg.

Gammel 26-08-08, 23:07   #103
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Lite Toro her gitt, vel Boil in bag - ris brukes. Husker ikke om det er Toro.
Er ikke fanatiker, men lager det meste fra bunn av.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:08   #104
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukker er alfa og omega i tomatsaus. Kanel er også godt, bare prøv!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:10   #105
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sukker er alfa og omega i tomatsaus.

Enig - eller en-eller-annen form for søtningsstoff for å balansere de syrlige tomatene. Jeg bruker honning.

Gammel 26-08-08, 23:12   #106
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sukker er alfa og omega i tomatsaus. Kanel er også godt, bare prøv!

Kanel er godt i kjøttsaus ja, jeg synes det er et must i feks. Chili con carne.

Og for ALL del, ikke tomatbønner i Chili con carne. HIMLE! Det er så mange som bruker det, jeg brekker meg. Jeg liker tomatbønner altså, men ikke i sånne gryter, det passer seg ikke. Grete Roede liker tydeligvis det.

Gammel 26-08-08, 23:16   #107
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kanel er godt i kjøttsaus ja (..)

Ja! Jeg pleier å ha det i.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:19   #108
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Honning :noterer:

Finnes det forresten tomatpure i ketchuptypeflasker? Irriterer meg å alltid måtte åpne en boks/et glass (som mugler kjappere enn kjappest) hver gang jeg trenger et par teskjeer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:25   #109
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heinz har tomatpuré på tube. Det samme har en av disse kjedemerkene (Firstprice? ).

Gammel 26-08-08, 23:27   #110
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Tube ja. Det hørtes smart ut. Overalt eller kun Ultra? Jeg kunne egentlig godt tenke meg en unnskyldning for en tur på Ultra i morgen, så du trenger ikke svare . Står den sammen med ketchup og slikt?

Gammel 26-08-08, 23:27   #111
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker balsamico i tomatsausen, av den søte, klissete typen. Eller sukker.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:29   #112
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Balsamico eller honning :noterer:

En av de fantastiske tingene med FP er at selv tips-meg-om-bra-ferdigmat-tråder ender opp med oppskrifter til hvordan man gjør det bedre og like kjapt selv .

Gammel 26-08-08, 23:30   #113
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ingen som fikk med seg at jeg har laget maki? Hæ?

Gammel 26-08-08, 23:31   #114
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Jeg bruker både balsamicoeddik og honning.

Jeg husker ikke hvor tuben står plassert, men den står sammen med andre tomatpuréer. :hjelpsom: (Forøvrig er ikke plassering av tomatpuré, ketchup og chilisaus standardisert. :grynt: Noen butikker skiller disse, noen skiller ut et par av disse og noen skiller alle sammen. Kan ikke alle tomater plasseres sammen?)

Gammel 26-08-08, 23:34   #115
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

(Forøvrig er ikke plassering av tomatpuré, ketchup og chilisaus standardisert. :grynt: Noen butikker skiller disse, noen skiller ut et par av disse og noen skiller alle sammen. Kan ikke alle tomater plasseres sammen?)

La oss lage en aksjon!

Nå når dere er så godt i gang, kan dere ikke gi meg en haug med ting jeg kan ha i rømme/kesam for å lage gode dressinger også? Jeg må nemlig av og til ty til poser for variasjon vekk fra hvitløksvarianten .

Gammel 26-08-08, 23:34   #116
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Tube ja. Det hørtes smart ut. Overalt eller kun Ultra? Jeg kunne egentlig godt tenke meg en unnskyldning for en tur på Ultra i morgen, så du trenger ikke svare . Står den sammen med ketchup og slikt?

Akkurat lik meg, du. Tomatpuré står sammen med hermetikken, som regel. Tomatbokser, bønner og slikt. I hvertfall på Ultraen her.

Gammel 26-08-08, 23:35   #117
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Og den holder seg lenge i tube? Noen som har prøvd? Tomatpure er forøvrig skikkelig undervurdert.

Gammel 26-08-08, 23:37   #118
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Ja, den holder seg på tube. Det er sånn metalltube. Svært begrenset lufttilgang der sammenlignet med glass.

Gammel 26-08-08, 23:38   #119
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Det finnes alltid en løsning

Gammel 26-08-08, 23:39   #120
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er det ingen som fikk med seg at jeg har laget maki? Hæ?

Noterer forøvrig så blekket spruter!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.