Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 13:52   #81
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Men det tror jeg. Jeg tro det finnes "kyniske" mennesker som med lett hjerte tar en abort eller tre. Nettopp derfor skulle jeg ønske man kunne bli ansvarliggjort litte pitte granne før man fikk en abort. Bare bli nødt til å se litt på egne valg før man tok abort fordi barnet skulle bli født i desember eller fordi det dessverre var to foster i magen istedenfor ett.

Er kvinner kalde og kyniske hvis de ikke får psykiske problemer og sorgreaksjoner etter en abort? Så lenge man har retten til selvbestemt abort, så er det vel kjempebra at de som gjør det ikke har så "tungt" hjerte etterpå.
Når man prater om tvillinger og feil måned, så tror jeg antallet er så lite at det ikke der diskusjonsgrunnlaget ligger.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 14:23   #82
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Er kvinner kalde og kyniske hvis de ikke får psykiske problemer og sorgreaksjoner etter en abort? Så lenge man har retten til selvbestemt abort, så er det vel kjempebra at de som gjør det ikke har så "tungt" hjerte etterpå.
Når man prater om tvillinger og feil måned, så tror jeg antallet er så lite at det ikke der diskusjonsgrunnlaget ligger.

Jeg legger til grunn kvinner som bruker abort som en form for prevansjon når jeg bruker ordet kynisk. Tvillinger og feil måned var for å sette argumentasjonen min på spissen, men jeg tror det er endel som ser på abort som en enkel løsning ved upassende graviditet. Disse vil jeg kalle kyniske.

Abort bør i mitt hode være siste utvei, dersom man "uforskyldt" har havnet i en vanskelig situasjon.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 14:26   #83
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Abort bør i mitt hode være siste utvei, dersom man "uforskyldt" har havnet i en vanskelig situasjon.

Og det er det nok for de aller, aller fleste. Jeg syns det er litt dumt å dømme en ordning på grunnlag av en forsvinnende liten prosentandel som misbruker den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 14:26   #84
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men sier man ikke da at hensikten helliger middelet?

Min livssituasjon ville blitt uendelig mye bedre hvis noen hadde skutt eksen min. Jeg vurderer virkelig likevel ikke å gjøre det.

Hvis man mener at et foster er et liv på lik linje med født liv, da blir abort drap. Jeg klarer ikke å se at det er så forferdelig å kjempe mot abort hvis man faktisk mener dette. Selv om jeg ikke gjør det selv.

Du har et poeng. Dette er selvsagt et vanskelig spørsmål. Det blir vel som med krig vil jeg tro. Jeg er mot drap, men kan forstå at det kan være nødvendig i selvforsvar og krig.
Nettopp derfor synes jeg også man bør søke etter å gjøre abort som en siste utvei og ikke en "enkel" løsning.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 14:28   #85
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg legger til grunn kvinner som bruker abort som en form for prevansjon når jeg bruker ordet kynisk. Tvillinger og feil måned var for å sette argumentasjonen min på spissen, men jeg tror det er endel som ser på abort som en enkel løsning ved upassende graviditet. Disse vil jeg kalle kyniske.

Abort bør i mitt hode være siste utvei, dersom man "uforskyldt" har havnet i en vanskelig situasjon.

Mens hvis det er selvforskylt så får man "ta straffen" og føde barnet?

Den logikken skjønner jeg ikke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 14:31   #86
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mens hvis det er selvforskylt så får man "ta straffen" og føde barnet?

Den logikken skjønner jeg ikke.

Ikke jeg heller. Og jeg forstår heller ikke hvordan et barn som er resultat av prevensjonsslurv skal ha større rett til liv enn ett som kom til selv om man brukte alle prevensjonsmidler som finnes på markedet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 14:35   #87
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mens hvis det er selvforskylt så får man "ta straffen" og føde barnet?

Den logikken skjønner jeg ikke.

Nei, det var nok dårlig formulert fra min side.
Jeg mener bare at det er viktig med forebyggende arbeid, opplysning om og god tilgang på prevansjon sånn at uplanlagte graviditeter kan unngås i størst mulig grad. Dette sånn at færrest mulig tar sjanser og tenker abort som en løsning dersom det skulle gå galt.
Jeg mener ikke at abort skal behovsprøves ut fra hvem som er verdig trengende eller ikke. Jeg mener at ordningen skal bestå som den er i dag, men muligens med en pålagt samtale hos rådgiver i forkant.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 14:42   #88
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Nei, det var nok dårlig formulert fra min side.
Jeg mener bare at det er viktig med forebyggende arbeid, opplysning om og god tilgang på prevansjon sånn at uplanlagte graviditeter kan unngås i størst mulig grad. Dette sånn at færrest mulig tar sjanser og tenker abort som en løsning dersom det skulle gå galt.

Betyr det at du mener at det ikke er slik i dag? At det ikke drives godt nok forebyggende arbeid, ikke er god nok tilgang på prevensjon og at en for stor andel syns abort er en enkle løsning?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 15:28   #89
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Jeg begriper ikke dette behovet for å straffe dem som har vært løse på tråden eller tar for lett på det, ikke er lei seg nok eller angrer nok eller reagerer sterkt nok til å tilfredsstille andres moralske krav.

Det er denne intense kvinnefiendligheten og behovet for å gå andres grunner i sømmene... Selvsagt BØR man ikke slurve med prevensjonen, men noen gjør det, og de bør allikevel få lov til å rydde opp og ta de valgene de må i ettertid. Ikke straffes med nemnder, ydmykelse, krav om anger og bot eller til og med straffes med å bære frem et barn de ikke øsnker, for å lære en lekse eller noe sånt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 15:52   #90
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Bra skrevet, Hatti.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 15:55   #91
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er her vi er forskjellige. Jeg tror ikke jeg ville klart å føle avsky mot et barn uansett. Jeg kan ikke se hvordan et barn kunne ødelagt noe som helst for meg. Jeg ser hvordan jeg kunne ødelagt mye for meg selv eller en mann (ved voldtekt) kunne ødelagt mye for meg, men ikke at barnet kunne gjort det. Jeg ser barnet som en uskyldig tredjepart. Jeg kan føle avsky mot mennesker, men da overfor mennesker som faktisk har gjort meg noe galt. Jeg klarer ikke å avsky mennesker bare fordi de er til.

Der deler eg synet ditt til fulle.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:41   #92
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Betyr det at du mener at det ikke er slik i dag? At det ikke drives godt nok forebyggende arbeid, ikke er god nok tilgang på prevensjon og at en for stor andel syns abort er en enkle løsning?

Ja.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:42   #93
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Ja.

OK, fint om du utdyper litt, for siden du mener det så regner jeg med at du har god oversikt over alle som tar abort for lett og hvilket forhold de har til prevensjon?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:07   #94
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

OK, fint om du utdyper litt, for siden du mener det så regner jeg med at du har god oversikt over alle som tar abort for lett og hvilket forhold de har til prevensjon?

Da jeg selv var yngre mente jeg at abort var et enkelt og greit hjelpemiddel i forhold til uplalagt graviditet. Etter å ha fått egne barn kan jeg ikke skjønne at jeg tok så lett på det. Jeg vet at jeg selv godt kunne tålt litt mer snakk om abort og refleksjoner rundt dette i min ungdom.
Jeg har jobbet med mange mennesker som blir gravide ved flere anledninger. Abort er vel ikke så lett for dem, men heller ikke så vanskelig at det forhindrer ny graviditet.
Jeg har en bekjent som planla graviditet, men fikk panikk da hun faktisk ble gravid. men, ikke noe problem, man kunne jo bare ta abort.
I tillegg hører man historier om den ene og det andre ekstreme tilfellet. Alt dette gjør det slik at jeg mener Norges land har godt av å holde abortspørsmålet litt oppe i dagen og gjerne være litt på offensiven for å problematisere de etiske dilemmaene som finnes rundt temaet abort.

Jeg vet ikke helt hvor mye du tenker at jeg burde utdype, jeg har ikke gjort noen empirisk undersøkelse på området. Faktisk vet jeg heller ikke om det eksisterer. For meg virker det litt som om man ikke skal snakke om abort, bare holde kjeft og la det bli som det blir.
Men igjen, jeg er for selvbestemt abort og ønsker heller ikke å angripe noen som har utført en provosert abort. Jeg synes bare man kan tåle å problematisere spørsmålet litt.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:22   #95
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ikke tillegg meg meninger nå. Jeg mener ikke at det er det samme.

Men hvis man faktisk gjør det, klarer jeg ikke å se annet enn at det må være lov å kjempe for det man mener er liv av samme verdi som det fødte, selv om andre er uenige.

Jeg mener det var du som tilla meg meninger i ditt svar?

Men det var ikke meningen å tillegge deg andre meninger enn de du har. Og selv om dine meninger går på tvers av mine så respekterer jeg det.

  Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:28   #96
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg mener det var du som tilla meg meninger i ditt svar?

Men det var ikke meningen å tillegge deg andre meninger enn de du har. Og selv om dine meninger går på tvers av mine så respekterer jeg det.

Jeg stilte deg et spørsmål om hva du mente.

Og når det gjelder hvordan abortloven bør være tror jeg ikke meningene våre går på tvers i det hele tatt. Men jeg synes det er blitt litt for akseptert å ikke tillate andre meninger - som for eksempel den at et foster er et fullverdig menneskeliv med den samme rett til vern som naboen min. Mener man det, kan man ikke stille seg likegyldig til at andre tar abort, bare man slipper selv.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:51   #97
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Jeg har ikke tro på endring av abortloven, og synes den er helt ok slik den er i dag. Man må ha muligheten til å få bestemme over egen kropp, uten å dra inn nemder, fremmede mennesker, psykologer etc. det er et valg man må stå for selv. Et barn kan være så inderlig ønsket og etterlengtet, men det kan også være foraktet og uønsket, og en enorm krise for den som kommer opp i en situasjon der et barn ikke kan komme tilverden, av ulike årsaker.

Jeg er også for seinabort dersom det viser seg at fosteret har skader som ikke er forenlige med liv. Hvorfor? Fordi jeg mener foreldrene selv må få avgjøre hvorvidt de håndterer en så dramatisk endring av livet sitt, og om de har ressurser til å ta vare på det barnet etter at det er kommet til verden. Man kan ikke tenke bare "her og nå", men også se fremover.

Selvfølgelig burde alle som ikke ønsket seg barn brukt prevensjon, så hadde ikke aborter forgått. Men vet dere hva? Slik er det ikke. Verden er ikke perfekt. jenter og kvinner blir gravide, og takk og lov for at vi har en lov her i Norge som gir dem rett til å avslutte svangerskapet. Jeg tenker med gru på de høye dødstallene før i tiden da kvinner selv tok abort ved hjelp av feks strikkepinner. Slikt foregår hver eneste dag rundt i verden, men vi ser det ikke. Så ensom og livredd man må være når man går til det skritt at man gjør noe sånt. Desperasjon og mangel på andre muligheter. Tenker jeg.
Ja til retten til selvbestemt abort.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:52   #98
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Også dersom det er foster med alvorlige defekter som ikke er forenlig med liv utenfor livmoren?

I tilfeller der fosteret har så alvorlige skader/defekter at det er uforenlig med liv utenfor livmoren, skal mor selvsagt få slippe å bære frem et barn som bare vil dø under/rett etter fødsel allikevel. Når det gjelder den "vanlig" abort så syns jeg grensen bør være åtte uker. Da har de aller fleste visst om svangerskapet i mange uker allerede.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no