Sv: Oversettelse av meny
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
Starters
Ostrich sosaties - strutse-grillspyd. Sosaties kommer fra det indonesiske saté/satay, som betyr spyd.
Smoked Snoek pate with samoosa crisps - Røkt gjedde-paté med samosa=piroger
Vegetable samoosas - grønnsaks-piroger. Dvs. deig fritert med grønnsaksfyll inni.
Smoked venison - Jeg trodde inntil nå at venison var en fellestbetegnelse for vilt... men jeg vet ikke.
Grilled sweet potato salad - Søtpotet-salat
Oven roast butternut with feta & macadamias - ristede hvite valnøtter med fetaost og macadamias-nøtter.
Cape curry slaw - Cape Curry er spesielt sør-afrikansk krydder i alle fall...
Chakalaka salad - finnes flere steder på jorden men inneholder bl.a. hvitløk, løk, ingefær, blomkål, gulrot og bl.a. krydret med chili.
Main Course
Curried warthog - vortesvin i curry.
Grilled venison boerewors - Grillet bondepølse (grov pølsetype brukt mye til bbq. Serveres ofte med stekt bacon til)
Chicken with mango sauce -hah! den tar jeg!
Denningsvleis - lam/fårekjøtt kokt i gryte leeeenge.
Vegetable breyani- ris og grønnsaker
Mielie pap- Pap betyr grøt, så dette er en grøt/stappe bestående av mais, potet, smør, melk m.m.
Morogo
Desserts
Cape brandy pudding - den tar jeg også
Melktert - Melk-kake. Sør-afrikansk spes. Melk, kjeks, kanel er noen av ingrediensene.
Koeksisters - gjærbakst, fritert og dyppet i sirup.
Trifle- Nam, nam... lag på lag med frukt, vaniljekrem, eller andre godsaker. Finnes i tusen varianter.
Ikke så veldig smart, skjønner dere. 
Sør-afrika og Nederland har mye mat til felles egentlig ser jeg her....