Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Oversettelse av meny

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 18:48   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oversettelse av meny

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Starters

Ostrich sosaties - strutse-grillspyd. Sosaties kommer fra det indonesiske saté/satay, som betyr spyd.
Smoked Snoek pate with samoosa crisps - Røkt gjedde-paté med samosa=piroger

Vegetable samoosas - grønnsaks-piroger. Dvs. deig fritert med grønnsaksfyll inni.

Smoked venison - Jeg trodde inntil nå at venison var en fellestbetegnelse for vilt... men jeg vet ikke.

Grilled sweet potato salad - Søtpotet-salat

Oven roast butternut with feta & macadamias - ristede hvite valnøtter med fetaost og macadamias-nøtter.

Cape curry slaw - Cape Curry er spesielt sør-afrikansk krydder i alle fall...

Chakalaka salad - finnes flere steder på jorden men inneholder bl.a. hvitløk, løk, ingefær, blomkål, gulrot og bl.a. krydret med chili.

Main Course

Curried warthog - vortesvin i curry.
Grilled venison boerewors - Grillet bondepølse (grov pølsetype brukt mye til bbq. Serveres ofte med stekt bacon til)
Chicken with mango sauce -hah! den tar jeg!

Denningsvleis - lam/fårekjøtt kokt i gryte leeeenge.

Vegetable breyani- ris og grønnsaker

Mielie pap- Pap betyr grøt, så dette er en grøt/stappe bestående av mais, potet, smør, melk m.m.

Morogo

Desserts
Cape brandy pudding - den tar jeg også
Melktert - Melk-kake. Sør-afrikansk spes. Melk, kjeks, kanel er noen av ingrediensene.
Koeksisters - gjærbakst, fritert og dyppet i sirup.

Trifle- Nam, nam... lag på lag med frukt, vaniljekrem, eller andre godsaker. Finnes i tusen varianter.

Ikke så veldig smart, skjønner dere.

Sør-afrika og Nederland har mye mat til felles egentlig ser jeg her....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.