Sv: Politisk korrekt FP?
Jeg har tilgode å lese om medlemmer her som lager all mat fra bunnen, basert på kun økologiske råvarer, går med Odd Molly¹, har ungene på privatskole¹, setter ungene bakovervendt til de er 5-6 år² OG tenker miljø i alt de gjør. Vi har alle våre områder der vi er "flinke", og de tingene vi ikke er så gode på er det vel ikke like ofte så interessant å snakke om? Dessuten synes jeg stadig vekk medlemmer her inne innrømmer at de langt fra er feilfrie, jeg. Også de såkalt flinke.
Og der så jeg at Nenne hadde skrevet omtrent akkurat det samme, bare på en mye kjappere og greiere måte.
1 - Hva har det egentlig med å være perfekt å gjøre?
2 - Med all informasjonen vi har om dette i dag klarer jeg, for å være helt ærlig, ikke helt å forstå at en del foreldre ikke anstrenger seg litt mer for å drøye det i hvert fall til barnet er to-tre år. Jeg føler meg ikke spesielt flink som drøyer det så lenge jeg kan, for meg er det like selvfølgelig som å kle ungene godt nok når de skal ut i kulda. Ja ja ja, noen barn kaster opp hver gang og sånn, og da er det selvfølgelig noe helt annet, men jeg har sett mange eksempler der jeg vet at foreldrene hadde hatt mulighet til å drøye det mye lenger hvis de hadde giddet. Så akkurat dette synes jeg ikke handler om å være perkfet.