Sv: ER hun virkelig så dum som hun virker på TV?
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Nei, det synes jeg absolutt ikke.
Mer eller mindre alle her er i mot Fremskrittspartiet, og alle er i mot Eli, og de fleste bruker mannen hennes som grunn til at hun er tåpelig. Hadde hun het Aud Johansen fra Grorud, og ikke hatt Carl I. til mann så hadde INGEN sagt at hun burde vært beskyttet mot seg selv (som ser ut til å ha blitt favoritt-uttrykk i disse trådene om Eli H.) hverken fordi hun er stygg på håret, har driti seg ut i trafikken, eller fordi hun sier meningen sin offentlig.
Jeg syns også "hun skulle vært beskyttet mot seg selv" er en ganske merkelig ting å si. Som en spøk er det OK, men ingen kan vel alvorlig mene at Eli Hagen trenger beskyttelse mot seg selv? At hun skulle vært sperret inne et sted?
Jeg er ikke imot verken Eli eller Frp. Jeg er uenig i Frp's politikk og jeg er bekymret for den store oppslutningen de har, men jeg er ikke imot at de skal få være et parti. Jeg er definitivt ikke imot at Eli Hagen skal få si og skrive det hun mener. Hun taler jo ikke akkurat partiets sak verken i mediene eller i boken sin nå om dagene. I likhet med mange andre i tråden så syns jeg ikke det høres ut som hun er særlig smart når hun prater med pressen. Hvordan hun er utenom det - det vet jeg ikke, så det gidder jeg ikke forholde meg til. Jeg regner med at hun regnet med litt oppmerksomhet da hun skrev boken siden den visstnok er ganske kontroversiell. Jeg har ikke lest den, men siden jeg ser nyheter hver dag så har fått med meg en hel del highlights. Når man åpenlyst karakteriserer andre offentlige personer i negativt ordelag, så må man tåle at det blir masse oppmerksomhet. For Eli regner jeg med at det er en del av intensjonen med å skrive bok, og at hun har til hensikt å tjene penger på den.
Hvis Aud Johansen fra Grorud var en offentlig profilert person med rart hår og rare uttalelser så ville jeg ledd av henne også, selv om hun ikke var gift med Carl I. Hagen. Jeg ler for eksempel masse av Inga Marte Torkelsen selv om jeg har stemt på SV mange ganger, samme med Jan Petersen, Valgerd Svarstad Haugland, Aslak Sira Myhre og flere andre politikere som jeg syns sier rare ting i blant. For meg handler politikk om samfunnet og ikke om enkeltpersoner.
|