Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Drømmen om Thailand, med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-08, 21:39   #21
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmen om Thailand, med barn

Vi var på Ko Samet for 3,5 år siden, rett etter Tsunamien rammet Thailand. Storesøster var da akkurat fylt et år. Veldig koselig, liten øy. Bussen tok vel tre timer fra Bangkok og så tok vi ferje ut.

Gammel 11-08-08, 21:48   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krabi-området liker jeg best så langt. jeg har vært på Phuket (3-4 ganger), Phi Phi, Railley og Koh Samui (som jeg ikke likte så godt). Railley er favoritten, men dette var før tsunamien og uten barn. Ikke noe barnevognsted akkurat.

Men øyene rundt er flotte!

Vi har reist mye med Herremannen, han har vært i USA 2 ganger, Thailand, Singapore og Kina for å nevne noen langdistansreiser. Han sover mer eller mindre alltid (for vi leter mye for å finne bra rutetider). Noen ganger har han sovet fra gate til gate. Det har alltid gått bra. Men nå er vi så heldige å ha en gutt som syns at man skal ha sikkerhetsbeltet på seg hele tiden, for det har kapteinen sagt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 23:23   #23
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Railey er vel et av mine favorittsteder i Thailand også, Pelen. Og det funker fint med barnevogn der. Vi var der en drøy uke for to år siden, året etter tsunamien, og da var storesøster på 2 år og OTH'n med.

Gammel 12-08-08, 09:21   #24
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Railey er vel et av mine favorittsteder i Thailand også, Pelen. Og det funker fint med barnevogn der. Vi var der en drøy uke for to år siden, året etter tsunamien, og da var storesøster på 2 år og OTH'n med.

Så bra! Jeg husker at vi ikke følte oss så lure når vi kom frem med kofferter som skulle bæres i land fra long tailen, men det gikk jo bra det også. Det er det stedet på jorden der jeg har fått mest ro i kroppen. Hva med Koh Lanta? For lite liv?

Gammel 12-08-08, 10:49   #25
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Tror nok vi kommer til å holde oss i Krabi og omegn. Enten fly til Puket eller Krabi. Kombinere Ko Lanta med Railey og ev. Phi Phi. Railey er virkelig et nydelig sted. Fantastisk strand som passer perfekt for barn, klatring for mor og god mat på kvelden.

Gammel 12-08-08, 11:13   #26
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Tror nok vi kommer til å holde oss i Krabi og omegn. Enten fly til Puket eller Krabi. Kombinere Ko Lanta med Railey og ev. Phi Phi. Railey er virkelig et nydelig sted. Fantastisk strand som passer perfekt for barn, klatring for mor og god mat på kvelden.

Og det koselige å gå under klippene til den lille bortgjemte stranden. Klatring er morsomt, jeg gjorde ikke det der, men jeg klatret opp skrenten til utkiksplassen. Og å gå til backpackersiden og spise pannekake/crepe, og å sitte på stranden på kvelden ved baren. Eller bare spise god mat på restaurangen og se ut over den nydelige utsikten. Jeg vet ikke om jeg tør å dra tilbake, vi var som sagt der før tsunamien og jeg vet ikke om det har blitt for eksploatert så at jeg blir skuffet. Det er jo tross alt et rimelig lite område.

Gammel 12-08-08, 12:40   #27
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må bare si meg enig med deg i at dette er det perfekte. Vi gjorde det slik i vinter når vi giftet oss. Vi kombinerte de tre og tok koh Lanta til sist. Her kan jeg varmt anbefale baan lanta som ligger helt sør på Koh Lanta. Her er det stille, lite folk, lite hoteller på en stor strand, ingen store shoppingmuligheter, men i mine øyne vil du da befinne deg på verdens vakreste strand.

Her kan man også skeie skikkelig ut med middag på en av luksusresortet Pimalai sine fantastiske restauranter. Jeg anbefaler deg den oppe i åsen dersom det skulle bli aktuelt.

Dersom du har flere spørsmål om Koh Lanta, så bare spør, jeg har vært der mange ganger, både med og uten barn. Jeg liker meg der mye bedre enn Railay( men så klatrer jeg ikke da), enda jeg trivdes utrolig godt der også.

Når tenker dere å dra? Jeg kjenner jeg har store problemer med å faktisk ikke kunne dra til Thailand denne vinteren ettersom jeg har termin sist i januar.. Og det selv om vi allerede er skjønt enige i at til neste år i desember,- da må vi tilbake.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 14:00   #28
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Man kan meget godt dra med barn til Thailand (eller Malaysia eller Bali).

Vi har vaert paa Ko Samui og Ko Lanta med gutten vaar. Begge deler kjempebra, men veldig forskjellig. Ko Lanta er veldig stille - ingenting utenom en elefantsafari aa gjöre utenom hotellet der vi var (Pimalai resort) og ingen vannsportmuligheter, men veldig fint og rolig. Men veldig fint hotell og nydelig mat, saerlig den restauranten oppe som ble nevnt over her.

Ko Samui er mer utbygget og det er litt aa se for turister (ikke mye, men dog), men avhengig av hvor man bor, kan man likevel ha det paradisisk. Jeg ville skygget unna Chaweng-siden. Vi orket ikke aa stoppe der en gang da vi leide bil og tok en runde paa öyen. Vi bodde paa det aldeles fantastiske nye Four Seasons hotellet som var Paradis paa jord (med tilsvarende prislapp). Nydelige rom, kjempebra kidsclub, god mat og fantastisk SPA.

Man bör vel definere hva man vil og hva som er budsjettet og saa se ut fra det hvilken öy, og minst like viktig, hvilket hotell og omraade som passer best.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 14:03   #29
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drømmer også om Thailand. Har nesten fått mannen med på å reise så langt. Vi har et vennepar som har en bungalow i nærheten av Phuket. Det er veldig lite turister akkurat der de er og de har stranden omtrent for seg selv.

Så jeg har veldig lyst til å reise ned dit neste juleferie sammen med de da de er veldig kjent der. Christian har også veldig lyst.

Håper vi får det til.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.