Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke spioner på hva barna bedriver på nettet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 13:36   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettet

Jeg ser ikke poenget med å være føre var og lagre logger.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:58   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vi lagret samtalene i begynnelsen fordi vi syntes det var nytt og skummelt og fordi vi hadde hørt så mye dommedagsprofeti om msn. Vi fikk bruk for loggen da poden var 12 år, og etter en stund glemte vi at vi logget samtalene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 14:03   #3
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Jeg synes det blir litt som å lese i dagboka til ungen sin, det gjør man ikke. Jeg stoler på jenta mi men om jeg hadde følt at det var et problem og at hun drev med kjipe ting på nett ville jeg spurt direkte.
Man kan da fortsatt snakke sammen selv om barnet er blitt ungdom..

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 14:24   #4
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har selv vært i en situasjon der jeg var veldig glad for at jeg hadde bevisene klare og derfor vil jeg heller hjelpe mitt barn til å være føre var. Hva er positivt med å være etter snar?

Jeg snakker ikke om å lagre logger til barna er voksne, men hvis barnet syntes det er greit så skjønner ikke jeg at det skal gjøre noe(så sant ikke foreldrene leser loggen hvis ikke barnet har bedt om det).

Jeg har også opplevd at min lille kusine ble stygt mobbet på nettet og msn, såpass at dette var problemer som måtte tas opp. Så jeg vil mye heller være føre var, selv om ikke du ser poenget i det

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 23:46   #5
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen skrev noe om å bevise mobbing, eller omvendt.
Men ellers?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 00:11   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er jo mange som uttaler oss uten å ha tenåringer, så vi får ha forbehold om hvordan situasjonen er når vi får det.
Men når f.eks kontakttelefon blir nevnt, som var ganske utbredt når jeg var svært ung tenåring, så kunne nok foreldrene mine ha godt av å overhøre de samtalene…Vi utga oss for å være 16 år, 20 år og diverse. Vi avtalte møter med 19-åringer og vi pratet med helt tydelig "gamlinger".
Når jeg har i hodet hvor mye "kødd" jeg og mine venninner kunne finne på, så må jeg si at jeg vil være fristet til å overvåke mine barn ganske så nøye. Nå er jo mulighetene enda større enn før, ref. kontakttelefon, og det er fullt mulig å holde et slik regime uten at det er bak ryggen deres eller at de føler at privatlivet blir invadert. De har selvfølgelig krav på et (visst) privatliv, men samtidig er de faktisk ikke voksne og kan bestemme alt selv.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
nettvett, overvåke

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.