Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

For en herlig filmanmeldelse!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-08, 13:55   #21
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: For en herlig filmanmeldelse!

"En eksplosjon i glorete pasetell, men umulig å ikke bli i godt humør av". Jo, denne må jeg nok se. Desuten er Colin Firth med, og det holder egentlig for meg

Gammel 18-07-08, 16:46   #22
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg så musikalen i London for tre uker siden og løp ut til premieren i kveld for å se filmen. Hvis man tror man skal få noe annet enn pur underholdning blir man skuffet, men vil man underholdes synes ikke jeg det kan gjøres så veldig mye bedre. Jeg har både ledd hjertelig og felt en tåre eller to denne gangen også.

Veldig på linje med Nenne her, jeg ble virkelig positivt overrasket! Sangkvaliteten er jo ingen højdare, men stemningen og humoren er virkelig til å bli i godt humør av. Og jeg er absolutt ingen musikalfilm-fan. Kjente at jeg ble litt flau første gang de begynte å synge, men det gikk fort over.
Faller ikke filmen i smak, kan man jo alltids hvile øynene på Colin Firth, selv om han spiller på det andre laget i filmen.

Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 17:17   #23
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ingen store forhåpninger til filmen, men storkoste meg sammen med en venninne - helt uten alkohyler også :shock:

og at Colin er med er jo grunn god nok, som sagt tidligere i tråden.

Gammel 18-07-08, 23:17   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morgenbladet hadde en fantastisk anmeldelse av filmen i dag.

Sitat:

Men nå roter jeg; det var jo filmen jeg skulle si noe om. Den er skikkelig dårlig. Jeg har ikke sett noe så meningsløst siden jeg av ren kinoabstinens gikk og så Lambada, den forbudte dans en gang tidlig på 1990-tallet på Kinosentret i Trondheim. Men den gangen fikk jeg i det minste pule etterpå. Etter å ha gitt to timer til Mamma Mia! har jeg ikke engang lyst.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 23:23   #25
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fantastisk anmeldelse!

Gammel 18-07-08, 23:27   #26
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

og at Colin er med er jo grunn god nok, som sagt tidligere i tråden.

Jeg fortsatt Colin. Lurer på når denne forelskelsen går over. De pleier jo aldri å vare lenge. Denne har tross alt vart ei stund.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:58   #27
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Knallomtale! Og Tommy Olsson skal man høre på. Omtalen mer enn bekreftet det jeg trodde om filmen, så jeg har nå satt den helt nederst på min liste; det vil si at jeg ikke kommer til å vurdere å se denne før jeg har sett absolutt alle andre filmer som noen gang er laget.

Ben "Torgo's Pizza Delivery" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 19:31   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble i godt humør iallefall!
Fikk skikkelig lyst på en jentetur på byen etterpå.

Det er litt snålt å se kjente skuespillere synge, og jeg fniste også litt i starten, men sånn lett og morsom underholdning!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 16:56   #29
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmen var crap.
Og om noen som ikke har sett den insisterer på å se den, så kan det bare gjøres på én måte: The Esme Way.

Gammel 15-08-08, 17:09   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg diskuterte denne filmen med min far, som for øvrig elsket den, og han skrev en fantastisk anmeldelse av den til meg her om dagen:

Sitat:

Mamma mia er en film for de som liker Abba uten å ta det alvorlig. Den må
taes inn direkte, uten motforestillinger. Filmen er en overtydelig,
selvironisk kjærlig kitchy fleip, absolutt hemningsløs på alle områder,
der ethvert forsøk på god smak overhodet ikke er vurdert. Hver gang Pierce
Brosnan begynner å synge er det patetisk, både for ham og for oss, men det
er en del av dealen mellom de som har laget filmen og publikum. For det er
det spesielle med denne filmen: tidlig blir det slik at den fullstappede
salen og filmen spiller til de grader på lag sammen. VI kan ikke synge,
DE kan ikke synge - i alle fall ikke i starten av hver sang - men så tar
det av med fullt orkester hver gang og låter riktig bra likevel. Omtrent
som vi selv ville gjerne fått det til etter en nølende start. På en måte
minner det meg om barneteaterforestillinger der ungene roper "pass bak
deg": publikum hoier og ler og klapper innimellom (særlig på slutten) og
vi er alle en del av gimmicken. Og helt til slutt er fleipen komplett, en
skikkelig kjærlig gapskratt av en parodi på Waterloo og 70-tallet, i full
kommunikasjon med publikum i kinosalen.

Han kunne også fortelle meg at Mamma Mia er basert på en film fra 1968 som het "Buona Sera, Mrs. Campbell".

Sitat:

Gina Lollobrigida delivers a bright comic turn in Melvin Frank's farce concerning Carla, an Italian woman who, during World War II, had affairs with three American soldiers who served in the U.S. Army Air Force -- Phil Newman (Phil Silvers), Justin Young (Peter Lawford), and Walter Braddock (Telly Savalas). Finding that she is pregnant after the squadron is transferred, she convinces each of the three soldiers that he is the father of her child. Phil, Justin, and Walter react to Carla's pregnancy by sending her child-support checks -- checks that Carla has been receiving every month from each of them for the past 20 years. Meanwhile, in order to save face in her village, Carla concocted the story that the father was the fictitious Captain Eddie Campbell, who was killed in action. But Carla's deceptions are about to be exposed when she finds out that all three soldiers are returning to her village with their wives and children for a reunion of the squadron. ~ Paul Brenner, All Movie Guide.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 17:13   #31
Kneazle
Passiv

Standard

Glitter: For en herlig beskrivelse av filmen! Akkurat sånn opplevde jeg den også. til faren din!

Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 17:17   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Glitter: For en herlig beskrivelse av filmen! Akkurat sånn opplevde jeg den også. til faren din!

Pappaen min skriver ganske godt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 10:20   #33
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Jeg digger ABBA, og visste ikke helt hva jeg skulle forvente meg. Følte vel at sangene som dialoger hørtes litt teit ut, men jeg ble bergtatt. Det klødde i beina etter å danse på de to siste sangene, og neste gang tar jeg den helt ut! Da SKAL jeg danse på slutten, så får heller folk tenke hva de vil!

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 10:25   #34
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christinamor, her.

Jeg digger ABBA, og visste ikke helt hva jeg skulle forvente meg. Følte vel at sangene som dialoger hørtes litt teit ut, men jeg ble bergtatt. Det klødde i beina etter å danse på de to siste sangene, og neste gang tar jeg den helt ut! Da SKAL jeg danse på slutten, så får heller folk tenke hva de vil!

Det eneste gode som kom ut av denne filmopplevelsen var at jeg re-oppdaget Abba som treningsmusikk!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.