Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en snobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du en snobb?
Ja, er en snobb på alle plan 6 2,83%
Er snobbete i meninger jeg har ovenfor andre 33 15,57%
Er snobbete i matveien, kun økologisk er bra nok 19 8,96%
Er snobbete i klesveien, du ser ikke meg på HM og Lindex 6 2,83%
Er snobbete i barneutstyrsveien; merkeklær og buggaboo 18 8,49%
Er snobbete på det kulturelle plan, her gjelder opera og Munch 21 9,91%
Er snobbete på det materielle plan; dyrt hus, dyr bil, hytte og båt 10 4,72%
Er snobbete i navneveien. Tommy Olsen; go home! 57 26,89%
Nei, er langt fra snobbete, men normalt opptatt av slikt 118 55,66%
Nei, er ikke snobb og det andre muligens vi karakterisere som trash 24 11,32%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 14:03   #101
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du en snobb?

Jeg er nok merkesnobb når det gjelder barneutstyr, men det er fordi jeg har erfart at disse merkene er gode, og da orker jeg ikke kjøpe billigere uteklær og utstyr som jeg har hørt andre har hatt variable erfaringer med.

Når det gjelder vanlig innetøy handles så og si alt på Lindex og HM.

Navnesnobb er jeg også skyldig i. Kjenner meg igjen i alfaCharlies favorisering av eget etternavn. Jeg måtte gi mannen etternavnet for at jeg skulle få bestemme fornavnet på barna, og hans etternavn er ikke like fint. I det minste er det like uvanlig som mitt. :snobb:

Gammel 26-03-07, 21:43   #102
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Så vi kan stryke språksnobb for din del da.

Eller kildekritikksnobb.

Gammel 26-03-07, 21:51   #103
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snobber nedover.
Er sykelig opptatt av å ikke være snobbete.

En navnesnobb er jeg dog, det kunne ikke falt meg inn i halvsøvne å gi barnet mitt et navn som oppfattes som vanlig.

Gammel 27-03-07, 00:15   #104
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Til en skikkelig trashvenninne (som jeg egentlig ikke liker, da hun ikke er representativ i min snobbete vennekrets).

Eller du gav det vekk ("charity" )til noen som stod utenfor og ikke kom inn , da du arrangerte et Valentines ball for dine inflytelsesrike venner

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 13:09   #105
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vi kan vri diskusjonen over på snopp i stedet, så kan jeg si at jeg har vært borti noen.

Gammel 02-04-07, 13:28   #106
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Økosnopper også?

Økosnopper har jeg hatt muligheten til å drive litt med, men takket pent nei da økosnopper gjerne ikke er forenelige med mitt snobbete forhold til hygiene og slikt.

Gammel 02-04-07, 21:42   #107
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Fryktelig snobbete i navnveien, og slenger meg på esmes begrep "kildekritikksnobb".

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 21:55   #108
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok snobbete i manges øyne, mens jeg ser meg selv som nokså usnobbete.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 11:07   #109
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Økosnopper også?

Ja, de har jeg litt erfaring med.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 11:37   #110
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

begynner å like diskusjonen her nå....

*har bedre kjennskap til snopperi enn snobberi*

Gammel 15-08-08, 11:14   #111
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Ikke snobb.
Bare veldig kresen.

Gammel 15-08-08, 11:15   #112
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg er ikke snobbete og går dårlig sammen med mennesker som er det. Jooo, vent litt, jeg er kanskje litt navnesnobb, jeg liker lange vakre navn

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 11:58   #113
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er nok det.

Gammel 15-08-08, 13:19   #114
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, er denne tråden kommet opp igjen? Må lete litt i tråden, for jeg husker ikke hva jeg har svart.

Gammel 15-08-08, 13:20   #115
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, jeg er nok det.

Pøh. Charterturisten Skremmern? Trukke det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 13:30   #116
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sluttet. :clean:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 13:30   #117
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cold turkey?

Gammel 15-08-08, 13:32   #118
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jah. Jeg fikk tenkt litt innimellom all albuinga forbi pensjonister med lommetasker, at dette, dette er ikke noe for meg. Også gikk jeg sånn resten av ferien:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 13:43   #119
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Gammel 15-08-08, 13:50   #120
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg har er omdøpt på jobben til "Kækksa", så da er jeg vel snobbete.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.