Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Tips til frysing av babymat - beholdere/oppbevaring

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-08, 11:05   #1
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Tips til frysing av babymat - beholdere/oppbevaring

Jeg noterer! Takk for alle tips hittils!

Synes det hadde vært kjekt med isbitposer til fruktpureen (da jeg vanligvis bare skal ha en dæsj) men blir ikke denne for tykk for det? Hvordan får man den nedi og rundt i de forskjellige kamrene? Isterningsbrett er en ide ja, men finnes det noen med et slags lokk?

Til middagsmaten hørtes det lurt ut både med små glass (men jeg har ikke vært lur og spart på dette på forhånd) så kanskje zip-poser kan brukes.

De babycubes'ene så også kjekke ut Ms.Lee!

Gammel 12-08-08, 11:13   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Isterningsbrett er en ide ja, men finnes det noen med et slags lokk?

Har aldri sett noen med lokk, men når fruktmosen er frossen er det jo bare å ta terningene ut av brettet og over i en plastpose.

Gammel 12-08-08, 11:29   #3
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Har aldri sett noen med lokk, men når fruktmosen er frossen er det jo bare å ta terningene ut av brettet og over i en plastpose.

Ahhh... Takk!

Gammel 12-08-08, 11:39   #4
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Dei på europris ( isbitformer ) er med lokk

Gammel 12-08-08, 20:08   #5
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Dei på europris ( isbitformer ) er med lokk

Så bra!

Gammel 12-08-08, 20:14   #6
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fyller isterningsbrettet og setter det inni en pose i fryseren. Når det er frossent så bare snur jeg bretter og fyller posen med terningene. Veldig enkelt å ha terninger av det meste. Da kan man enkelt varierer maten. Lage blandinger og størrelser som passer der og da.

Gammel 12-08-08, 20:29   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brukt barnematglass, jeg. Men det er jo fordi jeg har vært lat i perioder og dermed fått samlet opp en del.

Har ca 20 glass i skapet nå som jeg hadde tenkt å bruke til barnemat. Men vips var gutten så gammel at han helst vil spise vår middag istedet. Så da bruker vi bare litt mindre salt i maten. Derfor har jeg altså masse glass som en heldig dame svært gjerne kan få I Trondheim.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.