|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mange fornavn har du? - Og er du fra bygd eller by? | |||
| Jeg har ett navn og kommer fra byen |
|
88 | 29,83% |
| Jeg har to navn og bruker begge. Jeg kommer fra byen |
|
17 | 5,76% |
| Jeg har to (eller flere) navn, men bruker bare det ene. Jeg kommer fra byen |
|
48 | 16,27% |
| Jeg har to navn og bruker begge. Jeg kommer ikke fra by |
|
15 | 5,08% |
| Jeg har to (eller flere) navn, men bruker bare ett. Jeg kommer ikke fra by |
|
32 | 10,85% |
| Jeg har ett navn og kommer ikke fra by. |
|
93 | 31,53% |
| TøyseBauche! |
|
2 | 0,68% |
| Deltakere: 295. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
superbruker
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg er fra byen og har to navn men bruker kun det ene. Samme med mine yngre brødre. Samboeren min har to navn, bruker begge og kommer fra landet. Broren hans har to navn, bruker et navn og kommer selvsagt også fra landet.
|
|
|
#22 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg og min bror har begge ett navn hver og vi kommer fra bygda.
|
|
|
#23 |
|
flisespikker
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?
Samme her, bortsett fra at jeg har bare ett barn.
|
|
|
#24 |
|
sangfugl
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg er ikke fra byen. Jeg har ett navn, men broren min, som visseligen vokste opp i samme hus, og dermed bygd, som meg, har to. Betyr det noe?
|
|
|
#26 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Både jeg og brodern har ett navn, født og oppvokst i by.
|
|
|
#29 |
|
X First Lady
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har to navn. Kommer ikke fra landsbygda men fra en Hydro by nord i landet. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Velger å ignorere idioter
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
![]() |
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Har 1 navn og kommer og bor i by
|
|
|
|
#31 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?To navn og kommer fra by.
|
|
|
|
#33 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?To fornavn, bruker begge, og er fra en vestlandsby. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
villende
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har to navn, bruker bare ett og kommer (strengt tatt) fra by. Dvs. jeg bodde i Oslo frem til jeg var syv år og har levd en flakkende tilværelse, hvorav en rekke år både i utlandet og på bygda, etter det. Som voksen har jeg bosatt meg i Oslo. Foreldrene mine brukte begge navnene på meg til jeg i en alder av fire nektet å svare hvis de brukte begge navnene. (Det er egentlig en ganske pen kombinasjon, så jeg vet ikke hvorfor. Muligens et utslag av vranghet.) Broren min har tre navn, bruker ett og har samme bakgrunn som meg, dvs. han kommer også fra by. Det navnet han bruker er det eneste av de tre som ikke er oppkalling. Mamma kommer fra gård og er veldig opptatt av at det er viktig å kalle opp, men yndlingsnavnet hennes fantes ikke i familien. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har to navn, men jeg bruker bare ett. Jeg kommer fra by. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Har et navn og kommer fra bygda. Begge mine søstre har ett navn også
|
|
|
#37 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har ett navn og kommer fra bøgda. Mannen kommer også fra bøgda. Han har to navn, men bruker kun ett av dem. Ungene har ett navn og kommer fra byen.
|
|
|
#38 |
|
Ustabil
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Så langt tyder pollen på at teorien er feil. Det ser snarere ut til at dobbeltnavn er mer utbredt i byen enn på landet. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ute på tur
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg er oppvokst i byen og har et fornavn, mannen er fra ei bygd og har et fornavn. Vi har to barn, det første med 2 fornavn, mens det siste har bare ett.
|
|
|
#40 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Teorien stemmer ikke helt nei ser jeg!
|
![]() |
|
|