Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes du at du er pen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-08, 13:27   #221
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at du er pen?

Så det er her dere er!

Jeg tror jeg har et nokså objektivt bilde av hvor jeg er på penhetsskalaen. Men jeg har fått en sikkerhet med årene om at jeg er pen nok. Jeg vet hvordan jeg skal bruke det jeg har, og det er ikke vanskelig å lure folk til å tro at man er penere enn man egentlig er. Særlig menn.

Selvsagt har jeg mange dager da jeg bare geiper til meg selv i speilet, men jeg har like mange dager da jeg er glad for at jeg ikke er bimbopen (med alle slitsomme fordommer det medfører), men akkurat bra nok til å få det jeg vil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 13:52   #222
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var forresten veldig fornøyd med å bli eldre, for da jeg var noen og tjue, bitteliten, blond, søt og barmfager, ble jeg konstant undervurdert. Nå er jeg eldre, større og skumlere og det passer meg veldig bra.

Gammel 03-08-08, 13:58   #223
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Har vanskelig for å ta i mot komplimenter men takker høflig. Lita/søt og nett fikk jeg ofte høre før. Å kalle meg selv pen har jeg problemer med.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 14:17   #224
Left
Passiv

Standard

Jeg er penest inni.

Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 14:27   #225
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å høre om hva mennene her synes/tenker om penhet, både hos seg selv og andre. Jeg lurer litt på hvor opptatt menn er av eget utseende i forhold til hva damer typisk er (og så kunne det selvsagt være interessant å høre hva dere tenker om damers utseende).

Jeg får vel si noe her før Skilpadda begynner å furte i den andre tråden.

Jeg er ikke spesielt opptatt av mitt utseende. Nå kan jeg ikke snakke på vegne av andre enn meg selv, men jeg har inntrykk av at menn som er 10-15 år yngre enn meg, er langt mer opptatt av eget utseende. Det er kanskje likestillingen som begynner å gjøre sitt inntog her også?

Om jeg er pen? Nei, det vil jeg ikke si. Ikke er jeg stygg heller. Jeg føler ikke at jeg stikker meg ut i noen retning og føler meg veldig komfortabel med det.

Og damene, da -er de pene? Pen er et ord jeg bruker svært sjelden, og det er vel en grunn til det. Jeg føler meg lite komfortabel med å bruke det ordet. Hvis noen sier at den og den er pene, kan jeg sikkert være enig, men det er ikke et ord jeg selv ville brukt.

Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 16:15   #226
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri syntes jeg har vært pen. Men mer sånn søt og rar. Noe som passer meg bedre. :vil for Guds skyld være spesiell:

Sist redigert av LilleRosin : 03-08-08 kl 17:05.
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 16:25   #227
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille Rosin er verdens søteste og rareste.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 16:42   #228
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det synes jeg ikke.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 16:45   #229
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg er stortsett fornøyd med mitt eget utseesnde.
Får jeg et kompliment så tror jeg på det

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 17:15   #230
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, sånn passe. Jeg synes jeg er penere i speilet enn på bilder så jeg har vel et forvrengt bilde av meg da.

Som Joika synes også jeg at jeg er penere med noen kilo mindre, men det gjelder altså bare meg selv og ikke andre.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 17:23   #231
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig mye barnslig komplimentsfisking i tråden. Føler meg hensatt til ca 5 klasse en gang på åttitallet.
En pike: "Jeg er så stygg"
Resten av pikene: "Neeeei, du er sjempepen".

Og hvis det ikke er tåpelig komplimentsfisking på gang, er det jaggu tragisk hvor mange godt voksne damer med dårlig selvtillit på utseendefronten, evt hvor hardt skjønnhetstyranniet virker på oss.

Gammel 03-08-08, 17:25   #232
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Eller er det ikke legitimt å mene at man er pen? Er det kvalmt, selvgodt og "du skal ikke tro du er noe"?

Gammel 03-08-08, 17:27   #233
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det ikke legitimt å (oppriktig) mene at man ikke er pen?

Gammel 03-08-08, 17:31   #234
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du at du er pen? (Bare damer får svare, mannfolk får lage en egen tråd)

Jeg er kanskje ikke pen, men synes jeg er ganske søt, i hvert fall med farger jeg kler og nyvasket hår osv. Jeg har ikke likhetstegn mellom pen og slank, men må innrømme at jeg synes jeg er penere i ansiktet når jeg veier 15 kg mindre enn jeg gjør nå. Da er jeg fortsatt sterkt overvektig, men som sagt har jeg ikke likhetstegn pen = slank.

Gammel 03-08-08, 17:32   #235
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Er det ikke legitimt å (oppriktig) mene at man ikke er pen?

Joda, men jeg ser jo flere her, som jeg har møtt og VET er objektivt pene, som omtaler sge selv som mindre pene, og da er det 1) rosfiske eller 2) helt skrudd selvbilde.

Gammel 03-08-08, 17:33   #236
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Eller er det ikke legitimt å mene at man er pen? Er det kvalmt, selvgodt og "du skal ikke tro du er noe"?

Det er vel mer PK å være beskjeden ja.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 17:34   #237
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror dessverre dette ligger dypt befestet i den norsk folkesjelen.
Man synes for allt i verden ikke at man selv er pen, og om man synes det så må man for guds skyld ikke si det høyt.

Selv er jeg langt fra klassisk modellpen, jeg er mer av den søte og sjarmerende varianten. Jeg synes jeg var pen den dagen jeg giftet meg, men da var jeg "stylet" langt mer enn jeg pleier. Er stort sett godt fornøyd, men det finnes selvsagt de dager da man bare ikke har lyst å stikke nesetippen utenfor døren...

Om man er pen eller ikke henger ikke så mye sammen med vekt i mine øyne. Jeg kjenner råpene mennesker med noen kilo for mye, og syltynne mennesker som ikke blir pene bare fordi de er tynne. På den andre siden ser jeg at det å være i nærheten av trivselsvekten kan ha en påvirkning for hvordan folk tenker om seg selv. Og er du fornøyd med deg selv, så merker jo de rundt deg det også.

Gammel 03-08-08, 17:51   #238
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det synes jeg ikke det er.
Likevel må jeg tilføye at jeg ikke alltid er enig med de som mener at de er pen. (Uten at noen i denne tråden må ta det personlig og tro at jeg hinter!) Jeg har en bekjent som mener at hun er pen, søt og sjarmerende, men jeg ser det bare ikke uansett hvor mye jeg ser etter. En annen venninne sier rett ut at joda, hun er pen, og det er jeg helt enig i. Det jeg vil frem til (på en sikkert klønete måte) er at vi har forskjellig smak og oppfatning av hva som er pent og selv om noen synes de er lite pen kan andre synes de er vakker. Og omvendt, som jeg har skrevet lenger oppe.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 17:53   #239
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mine øyne henger (desverre) vekt og penhet sammen. Mest på meg selv (heldigvis).

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 17:54   #240
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker litt det samme som Liven.
Og det gjør meg også usikker selv. Oppfattes jeg som jeg oppfatter meg selv?
Jeg aner virkelig ikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.