|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hvilken film forandret livet ditt?Inspirert av Cinematekets sommerbok, hvor de har fått 75 norske kulturpersonligheter til å velge ut filmen som forandret livet deres, spør jeg dere om det samme. Det må ikke være yndlingsfilmen, dere kan godt ha hatet den, men den må ha ført til en endring.
Mer om prosjektet kan dere lese i Dagbladet.
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?Jeg tror ikke noen film har forandret livet mitt, men noen har gjort noe med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
villende
|
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?"Dead poet society", fordi den fikk meg til å skjønne betydningen av å ta egne valg, ikke la andre velge for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?Noe så rart som "Stekte, grønne tomater".
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?Åh. Vanskelig spørsmål. Den må jeg tenke på. Umiddelbare svar er "American History X" som viste meg viktigheten av å tenke selv, og "Thelma og Louise" som lærte meg et og annet om vennskap kvinner i mellom, og ikke minst feminisme. ...men jeg kommer tilbake til denne, når jeg får sovet litt på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?
Jeg ble helt oppslukt av den filmen. Så den som tenåring, og tenker fortsatt på den med jevne mellomrom. Gjorde inntrykk på mitt unge sinn - og som lærer elsker jeg slike inspirerende lærerfigurer som R. Williams i den filmen.
![]() |
#7 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?
Første som slo meg var stekte grønne tomater her også. Husker ikke helt når jeg så den første gang, men filmen er brent inne hos meg.
![]() |
#8 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?"Christiane F", het den ikke det? Egentlig både filmen og boka når jeg tenker etter. Tøff skildring av hvordan livet kan utvikle seg.
Storemor 1998 ![]() Lillemor 2003 ![]() Sist redigert av Ariel : 27-07-08 kl 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?"Breaking the waves" - fordi det var den første daten med Herr Snurp.
![]() |
#10 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?Alt med Monty Python, spesielt "Life of Brian" og "Holy Grail" da jeg gikk på ungdomsskolen eller tidlig gymnaset eller så. Fordi det totalt endret hele mitt syn på hva humor kunne være og innebære.
![]() |
![]() |
#11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?Vanskelig spørsmål, syns jeg...
![]() |
#12 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?"Breakfast Club" må også nevnes. Tenåringsutgaven av undertegnede elsket den filmen og den ble sett på igjen og igjen. Litt småforelsket i Judd Nelson - og det lille dypdykket i ulike tenåringssinn fascinerte.
![]() |
#13 |
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?The color purple er en film som gjorde et sterkt inntrykk på meg.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?Ingen film har forandret livet mitt, men "så som i himmelen" gjorde enormt inntrykk på meg. Fordi den handlet om det den gjorde. Mennesker.
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?Uten at jeg hadde lest noen av svarene, tenkte jeg umiddelbart på Stekte grønne tomater! Den definerte på en måte forholdet og var en fellesnevner mellom meg, min søster og moren min og vi kan alle tre se den om igjen og om igjen!
![]() |
#16 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvilken film forandret livet ditt?
Det var min første tanke også.
![]() |
#17 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken film forandret livet ditt?Jeg tror egentlig at Pulp Fiction var en slik film for meg. Den endret meg ikke, men bare mitt syn på hva man kan underholdes av. BTW så likte jeg filmen.
![]() |
|
|